341 615 läst · 2 152 svar
342k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Det är inte dåligt att du fick kontakt med Petteri Nurmi en fredag kväll och han satte sig och googlade upp din adress. Eller var det koncern VD Jochen Thewes du lyckades få kontakt med?4774 skrev:Det roligaste jag har varit med om gällande paketleverans står ändå Schenker för. Paketet skulle levereras innanför dörren och jag väntar och väntar. Får sedan ett sms om att portkod saknades så paketet kunde inte levereras. Ringde Vd'n och berättade vad som hänt och medans vi pratade googlade han upp min address. Kan säga att han gapskrattade åt att portkod saknades för som han själv sa, ni bor ju i hus 😀. Den föraren hade väl helt enkelt ingen lust att åka hit en fredag men å andra sidan hade han inget jobb att åka till överhuvudtaget efter denna händelse. Men chefen och jag fick iaf ett gott skratt.
Det var Jochen som jag pratade med. Men det var inte kväll utan vid tretiden har jag för mig. Det var över 2 år sedan så exakt vilken tid kommer jag inte ihåg. Jag googlade telefonnumret och det var hans som kom upp helt enkelt. Har pratat med åtskilliga Vds då de är de som är ytterst ansvariga.N nissenhj skrev:
Du är helt missförstådd i tråden.globaljuggler skrev:Generellt sett kan man säga i det fall man ofta får brev från närområdet innebär varannandagsutdelning en försämring eftersom dessa brev i regel har gått från utdelning övernatt till utdelning efter 1-2 dagar ( 50 % i genomsnitt per dag).
Å andra sidan sett, om du generellt sett får brev från längre avstånd innebär varannandagsutdelning en förbättring eftersom breven då kommer fram 1-2 dagar efter inlämning, och inte konsekvent efter 2 dagar som tidigare.
Så, beroende på varifrån dina brev typiskt skickas från, kan varannandagsutdelning innebära att breven antingen kommer fram snabbare eller långsammare.
För de flesta går det nog på ett ut. Och om någon faktiskt märker någon skillnad skulle jag bli förvånad..
Posten är som Systembolaget, dom vill inte sälja sprit! Så lite som möjligt! Posten vill inte dela ut brev.
Snart blir det utdelning en gång om året. En tomte kommer med klapparna och en annan med posten!😅
Dom vill inte gå i trappor, dom vill inte dela ut post så ofta... Det räcker med ibland .. brev kostar snart 20 kr att skicka... Budbee Airbus och allt vad de heter kommer med paketen... Tycker du det verkar vara arbetsmyror på posten?K Kane skrev:
Tror dom hade lyckats kanon på Systembolaget. Ett halvår efter sammanslagningen hade systemet knappt varit öppet och väl inne hade där inte funnits nåt att köpa... Alkoholkonsumtionen hade sjunkit snabbare än brevutdelningen!
Medlem
· Stockholm
· 349 inlägg
….. du ska inte vara bitter…. 😉Farstatjej90 skrev:Dom vill inte gå i trappor, dom vill inte dela ut post så ofta... Det räcker med ibland .. brev kostar snart 20 kr att skicka... Budbee Airbus och allt vad de heter kommer med paketen... Tycker du det verkar vara arbetsmyror på posten?
Tror dom hade lyckats kanon på Systembolaget. Ett halvår efter sammanslagningen hade systemet knappt varit öppet och väl inne hade där inte funnits nåt att köpa... Alkoholkonsumtionen hade sjunkit snabbare än brevutdelningen!
De vill inte gå i trappor ? En oerhört slitsam arbetsmiljö att springa upp och ner i hundratals trappor dagligen leder ofelbart till skador. Vill inte dela ut brev ? Det handlar om en förlustaffär som måste vändas på något sätt. ( att utomstående aktörer tillåts gå in och plocka russinen ur kakan, alltså leverera post enbart där det är lönsamt och strunta fullständigt i de områden där det inte går att tjäna pengar, och ändå har postnord samhällsuppdraget är väldigt märkligt. )Farstatjej90 skrev: