341 675 läst · 2 152 svar
342k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 098 inlägg
Inte posten men katastrof ändå.
Mertz transport är ett riktigt lågvatten märke.
Fick inga aviseringar alls, varken att det var på väg med spårnings information eller beräknad leverans datum.
Dom ringde inte ens en stund innan dom kom utan dom bara dök upp.
Hade dom kommit 1 timme senare hade jag inte varit hemma.
Det borde ligga i deras intresse att se till att kunderna är hemma kan man tycka.
Pallen jag väntade var dessutom 180x120 cm dvs större än en UE pall och ej staplingsbar.
Mycket illa skött.
Mertz transport är ett riktigt lågvatten märke.
Fick inga aviseringar alls, varken att det var på väg med spårnings information eller beräknad leverans datum.
Det borde ligga i deras intresse att se till att kunderna är hemma kan man tycka.
Pallen jag väntade var dessutom 180x120 cm dvs större än en UE pall och ej staplingsbar.
Mycket illa skött.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 098 inlägg
Läste du vad jag skrev från början.hsd skrev:
Jag fick inga aviseringar alls, varken att det var på väg med spårnings information eller beräknad leverans datum.
Dom var 1 timme från en bom körning för dom inte aviserat något alls.
Jag visste alltså inte pallen skulle komma.
Hade jag inte varit första stoppen hade dom fått köra runt med den hela dagen för att dom slarvat.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 372 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 372 inlägg
Visst läste jagGöran.W skrev:Läste du vad jag skrev från början.
Jag fick inga aviseringar alls, varken att det var på väg med spårnings information eller beräknad leverans datum.
Dom var 1 timme från en bom körning för dom inte aviserat något alls.
Jag visste alltså inte pallen skulle komma.
Hade jag inte varit första stoppen hade dom fått köra runt med den hela dagen för att dom slarvat.
Men pallen är inte deras fel, även om allt annat är fel, dock fick Du leveransen
Vi som beställer måste ställa krav på logistiken, jag har slutat handla från Elgiganten eftersom det enda fraktalternativet är Bring 😠
Bring fungerar upperligt! I varje fall de gånger jag fått leverans genom dem. Oftast från Danmark.hsd skrev:
Men även småpaket från Amazon, när de skickar från andra länder går det alltid snabbare än utlovat!
Snabbt är väl en sak men det får gärna vara helt också. Fick två kyl/frysar levererade av Bring. Men de fick de komma och hämta och göra omleverans på, för invändigt var de inte hela samt att det var en del små bucklor och märken på utsidan....N nissenhj skrev:
Som sagt har jag bara positiv erfarenhet av bringR roli skrev:
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 098 inlägg
När jag jobbade med vitvaror fick vi till en och samma kund levererat 3 stycken transportskadade kylar av Bring,N nissenhj skrev:
Den ena såg ut som den släppt från flera meters höjd.
Den hade en ordentlig intryckning på ovansidan och alla glashyllor var sönder.
Fick för några veckor sen en leverans från Tyskland som funkade kanon.
Men en 20 liters dunk olja kan i och för sig vem som helst transportera.
Man får anstränga sig för att ha itu dunken typ.
Medlem
· stockholm
· 459 inlägg
Generellt är post och brevutdelningen katastrof-dålig nu för tiden. Spelar ingen roll att man anmäler.
Jag får post två gånger i månaden. Elräkningen och räkningen för vatten och sopor. Och så ett årsbesked från banken i januari. Samt lite grejer då och då som jag beställt. Ännu har inget kommit bort eller blivit försenat.
Medlem
· Stockholm
· 349 inlägg
Nu jobbar jag på PostNord så jag är så klart rejält partisk, men på vilket sätt är det en försämring?Alfredo skrev:
Den post som du skulle ha fått under två dagar blir nu istället levererade en och samma dag. Vissa brev kommer fram en dag snabbare, vissa en dag senare än innan varannandagsutdelningen genomfördes. Men på totalen kommer breven i stort sett fram lika snabbt.
Det är ungefär som att säga att det är en försämring att rörmokaren gjorde allt jobb under en dag, jämfört med att dela upp det på två dagar.
Hur är det en försämring (såvida man inte tillhör den lilla kategori som får sin dagstidning utdelad med brevbäraren, då köper jag det rakt av)?