Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    354 Röster 40,5%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    159 Röster 18,2%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 37,6%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    873
Vi hade ett paket i veckan som var på utlämningsstället i 12 minuter innan det åkte tillbaks till Postnord p.g.a. felsortering (vilket det inte var) för att komma tillbaks 2 dagar senare...
 
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Göran.W
Inte posten men katastrof ändå.
Mertz transport är ett riktigt lågvatten märke.
Fick inga aviseringar alls, varken att det var på väg med spårnings information eller beräknad leverans datum.
Dom ringde inte ens en stund innan dom kom utan dom bara dök upp.
Hade dom kommit 1 timme senare hade jag inte varit hemma.
Det borde ligga i deras intresse att se till att kunderna är hemma kan man tycka.
Pallen jag väntade var dessutom 180x120 cm dvs större än en UE pall och ej staplingsbar.
Mycket illa skött.
 
hsd
Pallstorleken har inget med transpotören att göra, det är avsändaren som valt den pallen
 
Göran.W
hsd hsd skrev:
Pallstorleken har inget med transpotören att göra, det är avsändaren som valt den pallen
Självklart är det så.
Men det borde ligga i transportörens intresse att bli av med pallen som tar 2 pall platser.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd
Göran.W Göran.W skrev:
Självklart är det så.
Men det borde ligga i transportörens intresse att bli av med pallen som tar 2 pall platser.
Yepp, han blev av med den hos Dig 😉
 
Göran.W
hsd hsd skrev:
Yepp, han blev av med den hos Dig 😉
Läste du vad jag skrev från början.
Jag fick inga aviseringar alls, varken att det var på väg med spårnings information eller beräknad leverans datum.
Dom ringde inte ens en stund innan dom kom utan dom bara dök upp.
Hade dom kommit 1 timme senare hade jag inte varit hemma.
Dom var 1 timme från en bom körning för dom inte aviserat något alls.
Jag visste alltså inte pallen skulle komma.
Hade jag inte varit första stoppen hade dom fått köra runt med den hela dagen för att dom slarvat.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd
Göran.W Göran.W skrev:
Läste du vad jag skrev från början.
Jag fick inga aviseringar alls, varken att det var på väg med spårnings information eller beräknad leverans datum.
Dom ringde inte ens en stund innan dom kom utan dom bara dök upp.
Hade dom kommit 1 timme senare hade jag inte varit hemma.
Dom var 1 timme från en bom körning för dom inte aviserat något alls.
Jag visste alltså inte pallen skulle komma.
Hade jag inte varit första stoppen hade dom fått köra runt med den hela dagen för att dom slarvat.
Visst läste jag
Men pallen är inte deras fel, även om allt annat är fel, dock fick Du leveransen
Vi som beställer måste ställa krav på logistiken, jag har slutat handla från Elgiganten eftersom det enda fraktalternativet är Bring 😠
 
hsd hsd skrev:
Visst läste jag
Men pallen är inte deras fel, även om allt annat är fel, dock fick Du leveransen
Vi som beställer måste ställa krav på logistiken, jag har slutat handla från Elgiganten eftersom det enda fraktalternativet är Bring 😠
Bring fungerar upperligt! I varje fall de gånger jag fått leverans genom dem. Oftast från Danmark.
Men även småpaket från Amazon, när de skickar från andra länder går det alltid snabbare än utlovat!
 
N nissenhj skrev:
Bring fungerar upperligt! ......... när de skickar från andra länder går det alltid snabbare än utlovat!
Snabbt är väl en sak men det får gärna vara helt också. Fick två kyl/frysar levererade av Bring. Men de fick de komma och hämta och göra omleverans på, för invändigt var de inte hela samt att det var en del små bucklor och märken på utsidan....
 
R roli skrev:
Snabbt är väl en sak men det får gärna vara helt också. Fick två kyl/frysar levererade av Bring. Men de fick de komma och hämta och göra omleverans på, för invändigt var de inte hela samt att det var en del små bucklor och märken på utsidan....
Som sagt har jag bara positiv erfarenhet av bring
 
Göran.W
N nissenhj skrev:
Som sagt har jag bara positiv erfarenhet av bring
När jag jobbade med vitvaror fick vi till en och samma kund levererat 3 stycken transportskadade kylar av Bring,
Den ena såg ut som den släppt från flera meters höjd.
Den hade en ordentlig intryckning på ovansidan och alla glashyllor var sönder.

Fick för några veckor sen en leverans från Tyskland som funkade kanon.
Men en 20 liters dunk olja kan i och för sig vem som helst transportera.
Man får anstränga sig för att ha itu dunken typ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.