313 818 läst · 1 463 svar
314k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
Fulkemisten
Husägare
· Enskede
· 2 428 inlägg
Fulkemisten
Husägare
- Enskede
- 2 428 inlägg
Bra jobbat med rehab av dig också. Det där har inte kommit av sig själv ska du ha klart för dig.VisionW skrev:Admin får ta bort om det inte passar men eftersom jag fick ganska mycket kärlek på min skada så tänkte jag visa hur det se ut nu ca 3 månader senare. Känseln är inte tillbaka men i övrigt så är jag sjukt nöjd med rehabiliteringen. Har också börjat jobba halvtid nu för 3 veckor sen och det funkar utmärkt.
(förra videon finns i inlägg 1 353)
Skulle byta packbox på åkgräsklipparens hjulaxel och slant när jag skulle få loss den gamla.
Drog troligtvis i fingret i spåret för låsringen eller kilspåret och drog upp en ganska stor (allt är relativt) skiva av fingret.
Testar att tejpa ihop det nu (går att lyfta på ungefär 1x2 cm av huden) och får jag inte stopp på blodet får man väl åka till proffsen.
Drog troligtvis i fingret i spåret för låsringen eller kilspåret och drog upp en ganska stor (allt är relativt) skiva av fingret.
Testar att tejpa ihop det nu (går att lyfta på ungefär 1x2 cm av huden) och får jag inte stopp på blodet får man väl åka till proffsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har hört samma från flera håll, fast med allt från två till åtta timmar. Däremot har ingen lyckats förklara varför, så jag undrar om det inte bara är en skröna likt det där om att få kramp om man badar efter man ätit.A A-Man_08 skrev:
Jag som fått halva min sjukvårdsutbildning i fält får inte ihop det alls. Vår uppgift var att snabbfixa och transportera bakåt, så att någon annan fock sy ihop på riktigt. Dit kunde det ta rätt många timmar och ingen nämnde något om en maxtid.
Jag har ingen aning om vad som är rätt och fel. Tänker ofta att jag inte vill belasta vården i onödan när jag kan lappa ihop mig själv. Sånt här händer lite då och då…Hep skrev:Jag har hört samma från flera håll, fast med allt från två till åtta timmar. Däremot har ingen lyckats förklara varför, så jag undrar om det inte bara är en skröna likt det där om att få kramp om man badar efter man ätit.
Jag som fått halva min sjukvårdsutbildning i fält får inte ihop det alls. Vår uppgift var att snabbfixa och transportera bakåt, så att någon annan fock sy ihop på riktigt. Dit kunde det ta rätt många timmar och ingen nämnde något om en maxtid.
Jag slår en pling till 1177 så får jag se vad de säger om det.
Bara att anropa vår egen lokala internetläkare. Dr @Frustrator kan du reda ut en del frågetecken om att brodera sår?