316 951 läst · 1 475 svar
317k läst
1,5k svar
Posta skador/olyckstillbud med maskiner och verktyg
1.5 år sedan gjorde jag ett besök på en vedeldad bastus rödheta rökrör med axeln, som tur var.
Hoppade direkt i vattnet.
Såg inget fint ut, med gjorde inte ont.
La på ordentligt med salva och tejpade fast typ från T-shirtstyg med Gorillatejp.
Några stadiga medicinerare....
Tur var det. Tre timmars seglats till hamn. Ingen hjälp att få inom rimligt tid. Möjligen helikopter och ytbärgning från GBG av mig o hunden efter 1,5 timmar. Och sen transport till sjukhus. Då allt för sent
Nu funderar jag på att tatuera mig med vovven och en segelbåt i bakgrunden. 15 x 20 cm.
Ser ju sjukt ut med likblek hud
Hoppade direkt i vattnet.
Såg inget fint ut, med gjorde inte ont.
La på ordentligt med salva och tejpade fast typ från T-shirtstyg med Gorillatejp.
Några stadiga medicinerare....
Tur var det. Tre timmars seglats till hamn. Ingen hjälp att få inom rimligt tid. Möjligen helikopter och ytbärgning från GBG av mig o hunden efter 1,5 timmar. Och sen transport till sjukhus. Då allt för sent
Nu funderar jag på att tatuera mig med vovven och en segelbåt i bakgrunden. 15 x 20 cm.
Ser ju sjukt ut med likblek hud
Redigerat:
Jag bryr mig inte speciellt. Ville bara tala om vad jag råkade ut för.
Seglar rätt mycket på Vänern, hunden o jag.
Vet en som halkade och bröt av benet, på väg till en annan bastu, på en
annan ö.
En gosse hörde hans vilda skrik.
Seglar rätt mycket på Vänern, hunden o jag.
Vet en som halkade och bröt av benet, på väg till en annan bastu, på en
annan ö.
En gosse hörde hans vilda skrik.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 410 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 410 inlägg
Ouch.Hep skrev:
Kanske printa i A4-stolek i färg, laminera och sätt upp vid bandputsen. Gärna med de bevingade orden "Gör inte dumt" som rubrik. Andra varianter på rubrik skulle kunna vara "Jag skulle bara..." eller "Äh, det går så snabbt..."
”Åh, jag är bara en sten i havetHep skrev:
Det är inte värre än så
Så, så, så
Några ringar på ett hav
Är allt vi lämnar kvar
Du är bara en sten i havet
Det är inte värre än så
Så, så, så
Vad var det ni sa? (Vad var det vi sa)
Det kommer bli bra (Det kommer bli bra)”……
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyckte returen hackade lite på gipsdragaren så drog på lite wd40 och skulle bara dra lite i spåren, wrom sa det och trodde först bitsen borrat lite i handen men såg ganska fort att det satt en skruv där som stack upp troligen 12mm utav skallen då jag skruvade 12.5mm gips innan. Gjorde inte så ont där och då och kunde skruva ut den för hand. Men nu efter känns det ordentligt och är tufft satt få styrka. Troligen var borrspetsen och nosade på något ben i handen.