N Nicke-85 skrev:
Jag skulle föreslå borr ev nedanstående typ med spets.
[länk]

Vet inte hur dem är i plast men borde fungera OK tycker jag. Spetsen minskar risken att borret vandrar iväg.
Ja det var ju himla smart. Får köpa nästa gång jag ska till affären. Tack för rådet. :)(y)

Jag anväder trä-borr, med spets dvs, när jag borrar i plast. Funkar till allt ifrån mjuk PET-plast till hård plast som t ex plexi. :)

• Gilla
Plätt Fia
  • Laddar…
MaxHugo
Tänkte bara göra lite reklam för stålhättan :crysmile:

Person bredvid upphöjd trädgårdsbädd, trädgårdssko i förgrunden, soligt, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Haha
jogidlöf och 7 till
  • Laddar…
MaxHugo MaxHugo skrev:

[bild]
Inte bättre med reklam för trampskyddet:crysmile::thinking:?

• Gilla
  • Haha
PappasHammare och 7 till
  • Laddar…
MaxHugo
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte bättre med reklam för trampskyddet:crysmile::thinking:?
Blev lite fel där ja:D stålhättor/Stålhettan/skyddsskor.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
MaxHugo MaxHugo skrev:

[bild]
Utan att veta så ser hon något sammanbiten ut!? :sweat:

MaxHugo
FredrikR FredrikR skrev:
Utan att veta så ser hon något sammanbiten ut!? :sweat:
Japp. Men rent och fint spik, så kunde varit värre :p

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Jag har provat att stoppa en skruvmejsel i ögat. Som tur var så var det en elmejsel så det tog stopp vid plasten. Jag hade mejseln i handen och halkade till och föll rakt på den. Den gick in i ögonvrån och hade det varit en vanlig skruvmejsel så hade den gått in i hjärnan. Ibland skall man ha tur...
...detta var iofs för 20 år sedan, men jag lärde mig att alltid ha glasögon på...

• Wow
  • Ledsen
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
hsd
tveksamt tveksamt skrev:
Det är väl en bra sak egentligen. Om du inte litar på den fullt ut så jobbar du som att den inte fungerar. Är olyckan framme och den då fungerar är allt frid och fröjd. Förhoppningsvis behöver du aldrig upptäcka om den fungerar eller inte.
Det är väl klart farligare om du förutsätter att den fungerar i 100% av fallen och tycker det är en liten summa att betala att ersätta den så du börjar slarva med säkerheten.
Yepp

pacman42 pacman42 skrev:
Jag har provat att stoppa en skruvmejsel i ögat. Som tur var så var det en elmejsel så det tog stopp vid plasten. Jag hade mejseln i handen och halkade till och föll rakt på den. Den gick in i ögonvrån och hade det varit en vanlig skruvmejsel så hade den gått in i hjärnan. Ibland skall man ha tur...
...detta var iofs för 20 år sedan, men jag lärde mig att alltid ha glasögon på...
Jag gjorde en mildare variant för 20 år sedan.

Satt och skrapade bort någon beläggning från ett kretskort med en instrumentmejsel.
Hade dagen innan börjat testa linser.
Tittade nära på det jag gjorde när jag plötsligt slant till, och mejseln träffade pupillen.
Det blev ett jack rakt igenom linsen, men ingen skada på hornhinnan!
Det var första gången optikern hade sett skyddslinser användas...

• Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
På tal om stålhättor så pratade vår truckförare på jobbet om att stålhättor tål inte vad som helst. En ny kille hade satt sin sko, med foten i, framför en annan ung killes truck och sa att han skulle köra över den. Övertygad om att detta skulle gå bra. Det gjorde det inte. :(
Tåhättan vek sig och klippte av flera tår. Så se upp med tilltron till dessa dojor. Eller truckar.

Min absoluta favorit när det gäller att akta sig för faror med maskiner. Varning för splatter. :oops::surprised:

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
tommib
Kan inte se videon utan att logga in men det måste vara Stapelfahrer Klaus :D

• Gilla
  • Haha
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
På tal om stålhättor så pratade vår truckförare på jobbet om att stålhättor tål inte vad som helst. En ny kille hade satt sin sko, med foten i, framför en annan ung killes truck och sa att han skulle köra över den. Övertygad om att detta skulle gå bra. Det gjorde det inte. :(
Tåhättan vek sig och klippte av flera tår. Så se upp med tilltron till dessa dojor. Eller truckar.

Min absoluta favorit när det gäller att akta sig för faror med maskiner. Varning för splatter. :oops::surprised:

[media]
Bästa säkerhetsfilmen någonsin!
Med specialeffekter och allt :rofl:

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Kan inte se videon utan att logga in men det måste vara Stapelfahrer Klaus :D
Truckförarna på gamla jobbet brukade se den med alla nya som skulle certifieras

• Gilla
Plätt Fia
  • Laddar…
Att stålhättan viker sig och klipper av tårna är en del av funktionen!
Man kan inte få hättorna starka nog att klara allt och det är lättare att sy fast avklippta tår än att återforma krossade. Därför viker hättorna sig strax innan de kommer att knycklas ihop.
Detta är i alla fall den förklaring jag fått.

• Gilla
samlarpådetmesta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.