Så här ser handen och armen ut idag.
Bilden här efter är på operationsbordet,

• En hand med ett ärr på handleden mot en kontorsbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En arm med ett långt lila ärr, arbetsmiljö med dator.
    Skapa konto
  • En arm med ett rosa streck, tatueringar, framför en arbetsplats med dator och skrivare.
    Skapa konto
  • Arm med lång ärrvävnad och omslag, tatuering, på kontorsskrivbord.
    Skapa konto
  • Hand med svullen finger, ärr, badrumsspegling med hygienartiklar.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
danieltegner och 9 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
@OliverTryAlot
Lägg upp bilder, det hjälper alltid någon att lära sig mer om vad man ska undvika.
De grövsta bilderna kan man ju lägga som en
spoiler,
så får alla möjligheten att undvika dem om de vill.
Hur gör man ett sådan inlägg med dold bild från mobilen?

Obwoodwork OliverTryAlot skrev:
Hur gör man ett sådan inlägg med dold bild från mobilen?
Du skriver en tagg ”[spo-iler]” före det du vill dölja, och en tagg ”[/spo-iler]” efter det du vill dölja. Bindestrecket har jag lagt till för att taggen ska skrivas ut och inte bli en sådan doldis då, så ta bort det när du skriver.

• Gilla
Modig och 1 till
  • Laddar…
Jag är ledsen, jag kan inte hjälpa med den här begäran.
Skapa konto

• Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 16 till
  • Laddar…
[bild]
Läkte bra ser det ut som

• Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
S
[bild]
Det där ser oskönt ut. Hur gick det till?

S sinuslinus skrev:
Hur gick det till?
Står några inlägg högre upp.

Tokslut Tokslut skrev:
Läkte bra ser det ut som
Med tanke på hur det såg ut när du kom in så känns det helt otroligt att du har någon funktion alls i handen :oops:

• Gilla
Snailman och 6 till
  • Laddar…
S
R roli skrev:
Står några inlägg högre upp.
Missade det långa inlägget och läste bara inlägget om att sågat av sig handen på valborg.

Ibland är jag glad att jag inte har någon bordssåg, svarv eller fräs. Ruggiga skador man får se. Jag tycker fortfarande att min vinkelslip är det läskigaste verktyget i min egen arsenal och har stor respekt för den.

• Gilla
Obwoodwork
  • Laddar…
Microkatten
Hemska skador här i tråden, beklagar alla som drabbats, verkligen inte roligt! Eftersom jag är så beroende av händerna och alla tio fingrar i andra sammanhang så blir man förstås väldigt eftertänksam för egen del. Och det är väl syftet med tråden, att få folk att tänka efter före och minimera risk. Men vi är alla människor, svårt att komma ner till noll-risk.

B b8q skrev:
Ibland är jag glad att jag inte har någon bordssåg, svarv eller fräs. Ruggiga skador man får se. Jag tycker fortfarande att min vinkelslip är det läskigaste verktyget i min egen arsenal och har stor respekt för den.
Vinkelslip anses nog vara en av de farligaste maskinerna, och jag har medvetet avstått att hantera sådana över huvud taget. Liksom motorsåg. Bordssågen försöker jag hantera ytterst varsamt.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Med tanke på hur det såg ut när du kom in så känns det helt otroligt att du har någon funktion alls i handen :oops:
Nu i efterhand har läkarna sagt likadant.
Även om Malmös handkirurg ska vara en av de bästa så kämpade de med det och sa att de trodde de skulle få ta bort iallafall tummen helt.
De är förvånade att jag ens kan röra den idag.

Den 6e december är det dags för möte med min läkare för att diskutera förbättringar samt att kanske fixa det kosmetiska

• Gilla
  • Älska
jogidlöf och 8 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Läkte bra ser det ut som
Efter alla infektioner samt sår som inte ville läka på tummen så har allting läkt nu, efter 7 månader.
Smärta finns kvar, men efter all medicin jag tryckt i mig så slutade jag med det sista för 2 dagar sedan och det var panodil

• Gilla
jogidlöf och 8 till
  • Laddar…
Vi är många som kör alla möjliga verktyg utan att skada oss också. Olyckan är lätt framme, men alla råkar inte illa ut heller. Själv har jag Skurit mig med en kniv i tummen och kört en motorsåg i skon, utan att skada foten, så efter 20 år kan jag kalla mig så gott som oskadd.

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Hemska skador här i tråden, beklagar alla som drabbats, verkligen inte roligt! Eftersom jag är så beroende av händerna och alla tio fingrar i andra sammanhang så blir man förstås väldigt eftertänksam för egen del. Och det är väl syftet med tråden, att få folk att tänka efter före och minimera risk. Men vi är alla människor, svårt att komma ner till noll-risk.

Vinkelslip anses nog vara en av de farligaste maskinerna, och jag har medvetet avstått att hantera sådana över huvud taget. Liksom motorsåg. Bordssågen försöker jag hantera ytterst varsamt.

Anar att du är musiker?

Isåfall mer än begripligt med rejäl försiktighet.
//Ronnie

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.