Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Trams. Han använder uppenbarligen sin förmögenhet för att driva sin linje och har sannolikt stort stöd i stora delar av sin kundkrets. Det här är ett medialt mål för att Karl Hedin spelar det så, inte för att åklagaren eller några djurrätts-/vargförespråkare gör det.
det mediala började när tidningarna hade bild och namn på honom i häkteskläder

• Gilla
1
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
vad är det för konstigt?
Det är mer sannolikt att en nazist begår ett hatbrott mot en moské än att en muslim gör det.
Det är mer sannolikt att Pro life begår ett brott mot en abortklinik än att en feminist gör det.
Det är mer sannolikt att en varghatare tjuvjagar varg än att Åsa Romson gör det.

Det är rimligt att rättsväsendet väger in en persons politiska åsikter.

• Wow
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är mer sannolikt att en nazist begår ett hatbrott mot en moské än att en muslim gör det.
Det är mer sannolikt att Pro life begår ett brott mot en abortklinik än att en feminist gör det.
Det är mer sannolikt att en varghatare tjuvjagar varg än att Åsa Romson gör det.

visst,men du kan lika förbannat inte döma nån utan bevis om att de har gjort det

• Gilla
Bror9 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Maskintok skrev:
Det där om Åsa romson är till hälften rätt.
Hon stjäl hellre av skattebetalarna...
Exempel på ditt redan uttömmande förklaring.

Staffan

A
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Exempel på ditt redan uttömmande förklaring.

Staffan
Ja det var ett dumt inlägg..
Ska ta bort det.

sunnis
skoge skoge skrev:
visst,men du kan lika förbannat inte döma nån utan bevis om att de har gjort det
Det är inte heller meningen att en åklagare ska väcka åtal om denna inte är säker på att vinna. Har man inga bevis så ska man inte heller väcka åtal. Redan i det här läget sker ett systemfel. KH hade klarat sig helt utan försvar också. Skulle aldrig gått till åtal med det materialet de har samlat på sig.

Nyfniken Nyfniken skrev:

Nej, det är väldigt orimligt och är så långt bort en fri demokrati man kan komma. Ordet du söker är motiv.

Även just i det här fallet har tingsrätten förtydligat att man inte kan dömas på politiska åsikter.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du har givetvis rätt i sak. Jag har ändå svårt att tycka synd om en miljardär som får låna ut några bössor till staten i ett par år samtidigt som han är skyldig så det visslar om det (enligt min amatörmässiga bedömning).

I min lista på vilka brott som ska prioriteras så ligger det här någonstans längst ner i högen.
Hur skulle du själv reagera om ditt livs hobby blivit bortplockad från dig på ålderns höst när varje år är värt varenda miljon på denna sida Atlanten. Pengar är ingenting, för en äldre herre som brinner för jakt är varenda missad jaktdag en så stor förlust som man knappt kan förstå.

Denna utredning är ett justitiemord utan dess like och bara den mest rabiata jakthatare eller gråaste gråsosse kan hålla med om.

Det är den tydligaste domen som jag läst dom senaste 4 åren av domar, och det väljer dom att överklaga? På inga bevis, varken nya eller gamla? Detta är att skyffla skattepengar rakt in i elden och folk hejar på. Skamligt.

Våldtäkter, gängmord, folk lever i rädsla varje dag och all annan skit som pågår varje dag och läggs ner i brist på bevis. Här har vi ett åtel helt utan bevis, och åklagaren är beredd att gå över lik och slösa flera hundra skattemiljoner för att ha.... fel?

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
F Festlund skrev:
Hur skulle du själv reagera om ditt livs hobby blivit bortplockad från dig på ålderns höst när varje år är värt varenda miljon på denna sida Atlanten. Pengar är ingenting, för en äldre herre som brinner för jakt är varenda missad jaktdag en så stor förlust som man knappt kan förstå.

Denna utredning är ett justitiemord utan dess like och bara den mest rabiata jakthatare eller gråaste gråsosse kan hålla med om.

Det är den tydligaste domen som jag läst dom senaste 4 åren av domar, och det väljer dom att överklaga? På inga bevis, varken nya eller gamla? Detta är att skyffla skattepengar rakt in i elden och folk hejar på. Skamligt.

Våldtäkter, gängmord, folk lever i rädsla varje dag och all annan skit som pågår varje dag och läggs ner i brist på bevis. Här har vi ett åtel helt utan bevis, och åklagaren är beredd att gå över lik och slösa flera hundra skattemiljoner för att ha.... fel?
Vet du vad det kostat hittills? Det verkar så men jag kan inte hitta något alls, verkar som jag googlar helt fel.

För att du ska bli lite gladare så kan jag meddela att polis och rättssystemet har tid med att lösa pedofili och övriga saker med i vår del av landet nu.
2 pedofiler i vår by dömda och en i Kristianstad på g. Heja polisen.
Heja polisen för att de äntligen röjt en jättelangare som fått hålla på i 30 års tid och lurat rättssamhället men äntligen tabbat sig ordentligt =)

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
A
R Rkarlsson skrev:
Vet du vad det kostat hittills? Det verkar så men jag kan inte hitta något alls, verkar som jag googlar helt fel.

För att du ska bli lite gladare så kan jag meddela att polis och rättssystemet har tid med att lösa pedofili och övriga saker med i vår del av landet nu.
Heja polisen för att de äntligen röjt en jättelangare som fått hålla på i 30 års tid och lurat rättssamhället men äntligen tabbat sig ordentligt =)
Du är medveten om att det inte är den vanliga polisen som skött detta va?
Utan NOA.. Nationella operativa avdelningen.
En egen grupp inom Svenska polisen.
Precis som, span, narkotika, våldsrotel, trafik mfl..

A
R Rkarlsson skrev:

Är väl ca 10 miljoner det hade kostat ca..

• Ledsen
Bror9
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Är väl ca 10 miljoner det hade kostat ca..
Tack det var det jag var intresserad av, inte vem som gjort det.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:

om vi ska gå efter åsikter så är det förbannat konstigt att inte palmes mördare blev gripen & dömd

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eller också har åklagaren prioriterat mer brådskande ärenden. Man kan tycka vad man vill om detta fall, men brådskande, kan det omöjligt vara.

Staffan
Det är en miljöåklagare detta.
Det är en begränsad mängd av dem tack och lov..
Men de verkar vara ganska lätt påverkade av hur de politiska vindarna blåser..

Kan ju säga så här..

2014 och fram till 2016 så kostade det den svenska staten ca 3 miljoner kronor att utreda och stämma, åtala mig för vållande till annans död..

Så att detta kostade ca 10-15 miljoner är inget konstigt..

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nej du, ingen blir telefonavlyssnad för att ha skrivit en bok.
Nja det beror på vad den boken skulle ha handlat om.. I såna fall att det vore emot grundlagsstadgar så skulle författningsskyddet ha knackat på dörren,
Den del inom säkerhets polisen SÄPO som har med att granska hur våra politiker och tjänstemän sköter sig i förhållande emot grundlagar och rättigheter.

A
skoge skoge skrev:
det mediala började när tidningarna hade bild och namn på honom i häkteskläder
Enligt förtals utsaga så är det farligt nära att förtala och döma på förhand innan domstolsförhandling börjat.
Alltså gör svensk media en stor sak av ett ärende som inte har bevismaterial för att ens häkta karl Hedin inför kommande rättegång.

Hade detta sköts riktigt så skulle vederbörande ha förts under bemaskning ut genom mediala uppmärksamheten.
Men nu gynnade man lobbyister att sprida sitt hat och förtal.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.