Märkligt man hittar en del om Maid när man googlar och det står på en del sidor att det stödjer iPhone men hur man än söker finns ingen app. Märkligt att sälja en produkt som inte är fullständig enligt tryckmaterialet13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 527 inlägg
De kanske har fått appen tillbakadragen från app-store?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inte helt otroligt då tex malmbergs inte säljs av typ selga. Hittar inte ngt från malmbergs i seglas app iaf.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Kan vara så att plejd vill bjuda in privatpersoner utan att stöta sig med elektriker.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Pratade med en säljare på plejd. Där nämnde man att HomeKit kommer fungera vid launch av gatewayen... vad nu det är riktigt.
Nja, gatewayen är väl släppt och saknar vad jag kan se en anslutning till Homekit. För det krävs att man är ansluten till Apples MFI-program och att produkten samt tillverkningsstället är certifierade av Apple. Är man det får man rätt att använda MFI- och Homekit-symbolerna i trycksaker samt på produkten. Dessa symboler saknas i produktbladet för gatewayen.norrbottenssnickaren skrev:
För vissa produkter kräver dessutom Apple att man konstruerar in kretsar från Apple för att få certifiera den, men vet ej om det gäller Homekit-produkter.
Installerade för övrigt min första DIM-02 i helgen, trevlig liten sak, men blev rätt trångt i dosan med alla trådar som skulle in. Blev lite fundersam då ingång 1 på dimmern visades som nummer 2 i appen och vice versa. Kan vara jag som blandade ihop färgerna på tändtrådarna iofs.
Gatewayen är inte släppt men går att beställa. Jag beställde en idag och beräknad leverans blev mitten på februari hos Elektroskandia. Det är inte utan att man börjar undra om gatewayen är kejsarens nya kläder, den skulle kommit ut innan FÖRRA sommaren...J Juffo skrev:
Är gatewayen släppt ännu? Bara att dom har problem att få fram tillräckligt med enheter så att dom inte finns att köpa?
Är det någon som vet om det finns planer på stöd för Alexa? @Leif i Skåne ??
Är det någon som vet om det finns planer på stöd för Alexa? @Leif i Skåne ??