R Robert-san01 skrev:
Fick reklam från Schneider ... Inte direkt lik Plejd till utseendet men funktionerna verkar vara ungefär de samma.

[bild]
Fick du en Wiser som reklam? Inte dåligt men det låter lite desperat om dom börjar att pumpa ut gratisenheter på marknaden. Återkom med resention av din Wiser

Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Fick du en Wiser som reklam? Inte dåligt men det låter lite desperat om dom börjar att pumpa ut gratisenheter på marknaden. Återkom med resention av din Wiser
Ja, de skickade ut till ett antal som är medlem på deras yrkes-site. Har även fått prover på de nya lamputtagen.

Nu behöver jag bara lista ut var jag skall installera den. Har KNX till det mesta i huset redan...

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Hej, ska köpa ett hus där PLEJD är installerat. Vad är skillnaden mellan installatör och användare i appen? Troliga är väl att systemet även kommer byggas ut i framtiden, vill då inte sätta mig i någon konstig sits.
Något annan man bör tänka på när man "tar över" ett system?

D Daja skrev:
Hej, ska köpa ett hus där PLEJD är installerat. Vad är skillnaden mellan installatör och användare i appen? Troliga är väl att systemet även kommer byggas ut i framtiden, vill då inte sätta mig i någon konstig sits.
Något annan man bör tänka på när man "tar över" ett system?
Ingenting egentligen. Ta över som elektriker så kan du sen dela ut det till andra elektriker.

• Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
D
En bekant har fått detta installerat i sitt nybygge men som jag uppfattar det är detta en återvändsgränd, funkar inte med något annat bara en lokal app? Inget Homekit eller någon annan hemautomation?

Kan detta verkligen stämma? Varför gör man en sådan produkt idag, i stort sett en ganska bökig fjärrkontroll?

D djac skrev:
En bekant har fått detta installerat i sitt nybygge men som jag uppfattar det är detta en återvändsgränd, funkar inte med något annat bara en lokal app? Inget Homekit eller någon annan hemautomation?

Kan detta verkligen stämma? Varför gör man en sådan produkt idag, i stort sett en ganska bökig fjärrkontroll?
Sitt lugnt i båten. Det kommer.

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
D
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Sitt lugnt i båten. Det kommer.
Kanske det men varför hoppar någon på något sånt här när det finns massor på marknaden som redan kan allt det där och har massor av erfarenhet av integration etc, som utan tvekan kommer att kosta en ny spelare som Plejd och deras kunder mycket huvudbry, förbluffad.

Ur elektrikerns synvinkel fattar jag, detta är ju tillgängligt från deras vanliga grossister och det betyder att de kan få marginaler, kickback osv, men ur en kunds perspektiv är det ju ett rejält bottennapp.

D djac skrev:
Kanske det men varför hoppar någon på något sånt här när det finns massor på marknaden som redan kan allt det där och har massor av erfarenhet av integration etc, som utan tvekan kommer att kosta en ny spelare som Plejd och deras kunder mycket huvudbry, förbluffad.

Ur elektrikerns synvinkel fattar jag, detta är ju tillgängligt från deras vanliga grossister och det betyder att de kan få marginaler, kickback osv, men ur en kunds perspektiv är det ju ett rejält bottennapp.
Det gäller som konsument att ta reda på vad man önskar av en produkt och sedan att man köper en produkt som uppfyller sina behov.
Att komma och gnälla på en produkt som inte uppfyller sina behov i efterhand käns lite knepigt.
Jag använder Plejd både i hemmet och på jobbet och är supernöjd. Fyller mina behov till fullo. Men vi har alla olika behov.
Det finns tydligen folk som tycker att Android är bra. ;)

Redigerat:
J jockelw skrev:
Det finns tydligen folk som tycker att Android är bra.
Och där gick startskottet! Fram med popcornen.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 4 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Och där gick startskottet! Fram med popcornen.
Haha. Missade att lägga in smileyn. Läs det med glimten i ögat. ;)
God Jul allesammans.

D
J jockelw skrev:
Det gäller som konsument att ta reda på vad man önskar av en produkt och sedan att man köper en produkt som uppfyller sina behov.
Att komma och gnälla på en produkt som inte uppfyller sina behov i efterhand käns lite knepigt.
Jag använder Plejd både i hemmet och på jobbet och är supernöjd. Fyller mina behov till fullo. Men vi har alla olika behov.
Det finns tydligen folk som tycker att Android är bra. ;)
Japp, den principen förstår jag, blev bara förbluffad och förstår nog fortfarande inte varför man väljer ett system som bara kan lite när man kan välja ett som kan mycket, för samma peng, även om man för stunden inte tänker använda alla möjligheter.

Men, men, det verkar inte finnas något sånt svar, misstänker att svaret är rabatter och kickback och att en del kunder sen hamnat i det. Missförstår mig rätt, det funkar ju såklart men väldigt begränsat.

Plejd fyller nog en funktion/plats för de konsumenter som inte är intresserade av hemautomation utan bara vill ha "vanliga" väggbrytare att trycka på. Med en liten kostnad kan sedan elektriker etc höja funktionen på installationen när plejd sitter i dosan.

D
E etompau skrev:
Plejd fyller nog en funktion/plats för de konsumenter som inte är intresserade av hemautomation utan bara vill ha "vanliga" väggbrytare att trycka på. Med en liten kostnad kan sedan elektriker etc höja funktionen på installationen när plejd sitter i dosan.
Ja men så enkelt kan det vara, min bekant stämmer in på detta och tyckte först det var imponerande men snabbt kommer frågorna om ganska enkel funktionalitet och då står man där. Misstänker att de flesta kunder kommer gå denna vägen, först roligt att dimma från telefonen men ganska snart får man upp ögonen

D djac skrev:
Ja men så enkelt kan det vara, min bekant stämmer in på detta och tyckte först det var imponerande men snabbt kommer frågorna om ganska enkel funktionalitet och då står man där. Misstänker att de flesta kunder kommer gå denna vägen, först roligt att dimma från telefonen men ganska snart får man upp ögonen
Har gjort allt inom HA och plejd är som en dröm. Enkelt och hög WAF.

A
Visst Plejd har lite begränsningar, men tycker enkelheten och stabiliteten ändå gör det till ett intressant alternativ.

Jag gillar det betydligt mer än mitt tidigare Z-wave system. Använder aldrig telefonen utan startar senarion med tryckknappar eller använder astrour funktionen.

• Gilla
  • Älska
jockelindstrom och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.