Yes, jag var i kontakt med supporten för några veckor sen och fick det till svar. Enligt supporten ska dom öppna dörrarna för flera home-assistent system.C crazytok skrev:
Mitt eget antagande är att det kommer bli Alexa först eftersom dom ingått samarbete med Sonos, som har stöd för just Alexa.
Det är inte bara "att öppna dörrarna" för fler home-assistenter. Först ska mjukvaran i gateway:n anpassas därefter så ska den certifieras av det system som den ska styra. Ex. Google ska ha in hårdvaran för egen analys och kontroll.
Räkna med att detta tar tid.
Räkna med att detta tar tid.
Med kompatibel med andra system ska förstås att de andra systemen kan nå gateweay via ett API, inte att Plejds hårdvara kan skicka signaler via ex. Z-wave eller Zigbee. Styrningen av extern utrusning sker fortsatt via Bluetooth.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 556 inlägg
Nu får jag erkänna att jag börjar snegla lite på plejd, kanske mest för att jag vill ha en smart dimmer med ratt.
Någon som vet om man kan ha två rattar till dim-02?
Nu har jag inte läst hela tråden, men finns det någon uppfattning om det kommer gå att styra plejd via annan kontroller (via gateway då).
Nu har jag inte läst hela tråden, men finns det någon uppfattning om det kommer gå att styra plejd via annan kontroller (via gateway då).
Nej, det tror jag inte. Ratten ansluts via expansionskontakten på baksidan av pucken så där är det nog kört. Installationsanvisningen för dim-02 tar inte ens upp ratten som styrning men på produktsidan för ratten står det att den fungerar för dim-02.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 556 inlägg
Kunde gått
Två frågor till:
Kan jag skilja ingång från utgång på plejd, till exempel, jag sätter plejden bakom knappen till ytterbelysningen, jag vill då köra ytterbelysningen på tidur och låta brytaren släcka alla lampor i huset.
Kan man på en DIM-02 ha både en ratt och två brytare samtidigt?
Två frågor till:
Kan jag skilja ingång från utgång på plejd, till exempel, jag sätter plejden bakom knappen till ytterbelysningen, jag vill då köra ytterbelysningen på tidur och låta brytaren släcka alla lampor i huset.
Kan man på en DIM-02 ha både en ratt och två brytare samtidigt?
Fråga 1 Ja.
Fråga 2 Har inte testat än, men ring PLEJD support dom är mycket duktiga.
Den enda gången jag har ringt var det VD Babak Esfahani som satt i supporten vilket var överraskande, han förklarade att ledande personer ofta tog ett pass där för att förstå kunden.
Han löste min fråga direkt genom att leda mig till rätt meny.
Fråga 2 Har inte testat än, men ring PLEJD support dom är mycket duktiga.
Den enda gången jag har ringt var det VD Babak Esfahani som satt i supporten vilket var överraskande, han förklarade att ledande personer ofta tog ett pass där för att förstå kunden.
Han löste min fråga direkt genom att leda mig till rätt meny.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 556 inlägg
Låter som att tänkt rätt, i de zwaveprylar jag har så är utgången hårdkodad till ingången.
Smart av plejd, visar att de inte blivit för stora än
Smart av plejd, visar att de inte blivit för stora än
13th Marine skrev:Nu får jag erkänna att jag börjar snegla lite på plejd, kanske mest för att jag vill ha en smart dimmer med ratt.
På tal om två rattar, sprang på denna dimmermodell hos Conrad.
https://www.conrad.se/p/ehmann-4260...k3gIVSaWaCh2ADQ-_EAQYAiABEgLOVvD_BwE&vat=true
Självbyggare
· Stockholm
· 9 925 inlägg