Hämtade den här hos grossen idag, nu ska jag bara orka spika kabel till ena uttaget den ska styra också..

• Blå förpackning av svensk kabeldimmer märkt "KRONDIMMER DIM-02" mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonko skrev:
Hämtade den här hos grossen idag, nu ska jag bara orka spika kabel till ena uttaget den ska styra också..
Köpte den dagen före release om man får tro en viss gross ;)

Fan man har verkligen suktat efter en krondimmer till plejden.

Jag kan inte för mitt liv begripa varför den vill ha dubbla nollor. :thinking:

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja precis, när den borde ha tre st nollplintar ....

Det är väl bara för att förenkla en förgrening så man kan gå vidare med nollan... ?

Nyfniken Nyfniken skrev:
Troligen för att det är dyrare med ett nytt hölje och ny plint.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Det är väl bara för att förenkla en förgrening så man kan gå vidare med nollan... ?
Men den är ju inte tydligt uppmärkt för det. Det är ju inte säkert att det är kontakt mellan de där två plintarna.

Nej jag håller med om att det är otydligt uppmärkt.

Tittar man i manualen för krondimmern så framgår det i text och kopplingsschema att vidareskarvning av neutralledare är möjlig

• Kopplingsschema för krondimmer med markering för vidareskarvning av neutralledare enligt manualen.
    Skapa konto
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Håller på att bygga vidare på mitt PLEJD system. Hur ska jag koppla detta. Tanken är att en av knapparna på dubbeltrappen ska vara kopplad till ingång 1 på DIM för ett scenario.

Idag går Port 1 på Plejd till ingång 1 i brytaren och däreftertvå tändtrådar.

• Plejd DIM-01 installationsenhet med anslutna kablar i en väggdosa, redo för koppling till brytare.
    Skapa konto
  • Öppen dubbeltrappströmbrytare med synliga anslutningar för Plejd-system, redo för installation.
    Skapa konto
Antonwi Antonwi skrev:
Håller på att bygga vidare på mitt PLEJD system. Hur ska jag koppla detta. Tanken är att en av knapparna på dubbeltrappen ska vara kopplad till ingång 1 på DIM för ett scenario.

Förkylningshuvudet slog till.

Fast inte. Fasen från bel-grupp ska in på ingång 1 och 2 samt bryts med tryckknapp för triggning av scenarion osv.

• Gilla
Dub361
  • Laddar…
Antonwi Antonwi skrev:

Det där kan väl inte vara rätt?
Ut från Plejd~ går det till en trapp och sedan till Orange o Vit tändtråd ???

• Gilla
TheSwoopis och 1 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:

Fast inte. Fasen från bel-grupp ska in på ingång 1 och 2 samt bryts med tryckknapp för triggning av scenarion osv.
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:

Är inte riktigt med (är super rookie på detta)

Jag har belysningsgruppen med dubbeltrappen att fungera så där är inte problemet.

Jag vill att den andra knappen på brytaren ska styra mitt scenario men där vet jag inte hur jag ska koppla.

L Leif i Skåne skrev:
Det där kan väl inte vara rätt?
Ut från Plejd~ går det till en trapp och sedan till Orange o Vit tändtråd ???
Hej Leif,
Jag är jätteosäker. Ut från PLEJD 1 går till Trapp pil in. Ut från den går två tändtrådar. Orange samt vit.

Kopplingsschemat är ganska självförklarande, kika på bilden och se om du kan klura ut dina tankevurpor

• Kopplingsschema för elektrisk anslutning med varningar och anmärkningar om installation och konfigurering.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.