Mikael_L
Och jag tolkade att det var plattan till huset ! ;)

Är priserna med allt arbete osv? Är det golvvärme i garaget? Ingår VVS?

Jag har inte stenkoll på vad det brukar kosta, men jag har uppfattningen att det antagligen är rätt OK priser om det är inkluderat allt arbete.
Bara materialet till husplattan ligger nog på runt 1000:-/kvm och lite lägre på garagets platta.
Entreprenören har kanske något lägre materialpriser i kraft sina inköpsvolymer.

Du kan ju alltid ta in en offert till om det nu är en enda du har frågat...
 
Ingen värme i garageplattan, en golvbrunn bara. Priset 70 000 för 50 kvm ska inkludera allt arbete och mtrl. Då hade han inkluderat en viss mängd makadam (kommer inte ihåg hur mycket, tror det var ca 50-60 ton).
 
Ok, då fattar jag. Men har du tänkt att bara ha 10 cm isolering?? ingen golvvärme alltså?
Jag skulle nog lagt in golvvärme när man ändå håller på. Merkostnaden är ganska försumbar i sammanhanget.

Om han ska ha 5000 kr extra per lager, blir det ändå bara 1600 kr/kvm med 300 mm isolering , vilket är ett helt okej pris.
Golvvärmeslangen kostar ca 10-11 kr /meter. så det blir inte så många tusenlappar.
 
FordPrefect skrev:
Ja, nu bor vi ju inte någon världsmetropol precis (har ju hört att det blir dyrare ju närmare storstan man bor) men visst, det är ett bra pris. Priset på bärlager och makadam har inte varit lika bra och vi dessvärre fick vi en tomt som hade ca 1 m matjord ner vilket nu har inneburit ca 600 ton bärlager. Man kanske kan få en spänn för matjorden i alla fall.
/M
Hej!

Hur mycket fick du/ni betala för allt bärlager och makadamen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.