Nu har även jag fallit för en blå bosch efter läst de flesta trådarna i ämnet här :) Blev en GCM8S med GTA3700 från duab, längtar redan efter att den kommer ;)
 
Daniel_N skrev:
Jag vet inte hur varken bordet eller sågen ser ut i detalj, men jag antar att hålen inte riktigt passar av någon anledning. Kanske kan det i så fall fungera med en plywoodskiva där du kan skruva fast både såg och sågbord?


Blir nog till att köpa 2 extra snabbfästen som jag får köra på Proofy sågen också, får göra någon form av adapter mellan dem och sågen antar jag. Vill kunna plocka upp/ihop det smidigt. Ska kolla lite mer gärna fler förslag.
 
BTW så är det bra pris på sågen GCM 10 SD på Lindarn 7195:-
 
corner skrev:
BTW så är det bra pris på sågen GCM 10 SD på Lindarn 7195:-
Jo, eller 6395:- hos DUAB :)
http://www.duabhuset.se/
 
Ok, på Lindarn får du med GTA3700 i priset, jag glömde skriva det.
 
Någon som har koll var man kan köpa snabbfästen billigt som passar på Bosch GTA3700? Är kanske standard dom där snabbfästena så dom kan passa från andra märken också
 
Ska köpa en kap/ger snart och vacklar mellan en PCM 8 S för 2995.- hos vår lokala järnhandlare (Jordnära), eller en GCM 8 S för 4270.- hos vår lokala brädgård (Perssons bygg). Hos Perssons kan jag få ett stativ för 2025.- också, men om det är GTA 3700 eller 2600 vet jag inte, men hos Lindarn är det en 2600, fast då går det bara på 4195.-, eller ska man växla upp och ta en GCM 10 SD + GTA 3700 hos Lindarn för 7195:-?

Fast, det där med bänk, i Gör Det Själv var det någon som satt sågen på en platta och en till med klossar på, och fäst allt på en vanlig alustege och ett par bockar under ... så bänk kanske inte behövs ...

Första projektet är ett altandäck med räcke (stommen finns redan - hoppas den är fräsch bara) därefter följer en jävla massa lister som inte är uppsatta än, och massa småtjafs. Inga stora projekt, inget möbelsnickeri. Mer kan komma, men inget jag kan förutse just nu.

Tar gärna mellanskillnaden och lägger på en ny GSR 14.4 dragare med dubbla batterier och mumma ... men fasiken va' svårt att bestämma mig ...

Boris
 
GCM 8S får jag för 3225:- så jag slår nog till på den imorgon.
 
Mikael_L
BorisG skrev:
Fast, det där med bänk, i Gör Det Själv var det någon som satt sågen på en platta och en till med klossar på, och fäst allt på en vanlig alustege och ett par bockar under ... så bänk kanske inte behövs ...
En bänk är helt klart rätta alternativet för den som vill vara ganska mobil, typ hantverkaren som ska ställa upp sågen på nytt ställe > 1gång/vecka.
Bänken är också det rätta för den som har tillräckligt med pengar men inte tid eller lust att bygga något själv.

Men annars, ifall man är stationär, har gott om plats där sågen ska stå och har tid att snickra lite ...
DÅ skulle en stationär bänk, med långa och ganska breda (ca 40x 300cm) laminerade skivor (melamin, eller ännu hellre högtryckslaminat) på bägge sidor om sågen vara en fantastisk skön arbetsplats.

Sen får man väl ha lite styrklossar med:
I liv med bakre anhållet på sågen, dvs en förlängning av anhållet, denna förlängning skulle jag föredra att den satt med någon sorts plugg eller annat, så det går att ta bort.
Sen något anhåll för att ställa in längd på materialet, men det borde kunna vara någon kloss som man helt enkelt sätter fast på önskat ställe med en tving.
 
Springare - vardådå? Säljer dom på postorder?

Mikael_L - då ska jag botanisera bland stegar och laminat i garaget - har inte så mycket plats för något permanent, men vill inte ha en färdig bänk heller.

Vi får väl se ... fan, jag kan aldrig bestämma mig ... :confused:

Thnx
 
Inge postorder lokal handlare :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.