Väcker en gammal tråd lite då jag fundera på en 8S till listkapning etc. eller när man inte orkar släpa med sig 10SD..

Kan man köpa delar till border GTA3700 löst??
Jag har ju fästena fastskruvade på min 10SD och det vore skönt att slippa skruva och byta när man skall använda respektive såg - jag är allts på jakt efter själva fästena som man sätter på sågen och sedan snäpper fast i bordet..

Har försökt kolla på Bosch hemsida men den är ju rena skämtet när det gäller att hitta tillbehör...
 
1 609 203 R42 är vad du behöver! :)

Dessa bör en Boschåterförsäljare kunna ta hem utan problem.
 
Aah, strålande..
Den tar vi sa polisen...!
 
Jag tror jag gjorde ett klipp....2390:- +moms för GCM 8S...har ju redan två DW707 men va fan...nåt skall man väl ha i julklapp..:) (mässerbjudande)
 
Det var nog ett fint pris ja.. Gav själv 2.900 plus moms. - men vilken såg. :) Kompletterar 10SD perfekt..
 
Gammal tråd, men...........

Köpte nyss en Bosch GCM8S och ett GTA 3700 (arbetsbord) vilken underbar kombination, kan inte annat är starkt rekommendera desse magnifika redskap. Du som köper dylika maskiner kommer inte ångra dig. Lite begränsad kapasitet, visst, men den räcker långt.

Lite dyra kanske (jag gav ungefär 5 000 spänn) men har du råd : KÖP DOM.


Edit : Stavfel.
 
Gillar DeWalten bättre än Boschen, används dagligen.
 
smiler skrev:
Gillar DeWalten bättre än Boschen, används dagligen.
DeWalt... vilken? :)
 
Kört med GCM8S nu över sommaren bla med ett stort altanbygge.
Kanonsåg!

Det mest negativa som jag upplevt är att det är svårt att ställa in geringen rätt om man har behov av exakthet i vinkeln om man håller sig utanför dom fasta lägena.

Har inte heller lyckats lista ut hur man justerar laserlinjen..
 
Nimajneb skrev:
Kört med GCM8S nu över sommaren bla med ett stort altanbygge.
Kanonsåg!

Det mest negativa som jag upplevt är att det är svårt att ställa in geringen rätt om man har behov av exakthet i vinkeln om man håller sig utanför dom fasta lägena.

Har inte heller lyckats lista ut hur man justerar laserlinjen..
Det är enkelt. Lyft den lilla T-formade gummiflärpen på sågskyddet, under den finns en skruv du justerar lasern med. Finns ingen låsskruv, utan du justerar direkt på skruven du kommer åt genom hålet.
 
FredrikR skrev:
DeWalt... vilken? :)
För tillfället finns en DW777 i bilen...
 
Är 10:an stadigare än 10S/8S i sidled eftersom 10 inte har någon slidefunktion?

Hur ska man läsa av tabellen för vad 10:an klarar att kapa?
Det står att den klarar 89 x 95 vid max höjd och 61 x 144 vid max bredd båda vid giringsvinkel 0 grader horisontal och 0 grader vertikal. Vad menas med max höjd respektive max bredd?
Se sidan 125 i bruksanvisningen

/Springare
 
Springare skrev:
Är 10:an stadigare än 10S/8S i sidled eftersom 10 inte har någon slidefunktion?


/Springare
Näe det kan den inte vara för en 10s flexar ingenting i glidstängerna.
 
MathiasS skrev:
Näe det kan den inte vara för en 10s flexar ingenting i glidstängerna.
Ok :)
Är det någon skillnad på 8S och 10S vad gäller stabilitet i sidled?
 
Har ingen erfarenhet av 8an så där törs jag inte uttala mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.