512 254 läst · 16 147 svar
512k läst
16,1k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Medlem
· Blekinge
· 10 810 inlägg
Min granne har byggt nånting på min tomt, vad ska jag göra?
Sen kommer en massa svar om begreppet tomt och fastighet, sen kommer en massa tjafs om tomtgränser, gränsrör och fastighetskartor. Sen blir det massa tjafs om grannens byggnad är en byggnad eller inte .På det en massa tjafs om fastighetsbildning, servitut mm
och som vanligt 23 sidor irrelevanta inlägg där TS tröttnar och försvinner.
Sen kommer en massa svar om begreppet tomt och fastighet, sen kommer en massa tjafs om tomtgränser, gränsrör och fastighetskartor. Sen blir det massa tjafs om grannens byggnad är en byggnad eller inte .På det en massa tjafs om fastighetsbildning, servitut mm
och som vanligt 23 sidor irrelevanta inlägg där TS tröttnar och försvinner.
Hade ett engångsligg förra månaden. Tjejen glömde sina trosor här. Hon vägrar hämta dom eftersom det var just ”engångs”.
Vad sker?
Vilket brott begår hon?
Olovlig förvaring av lös egendom på annans fastighet? Egenmäktigt förfarande?
Kan jag slänga dom utan att bli anmäld för egenmäktigt förfogande? Eller annat brott?
Vilket lagrum?
Kan jag kräva henne på frakt om jag sänder dem i posten?
Jag bara undrar…?
Vad sker?
Vilket brott begår hon?
Kan jag slänga dom utan att bli anmäld för egenmäktigt förfogande? Eller annat brott?
Vilket lagrum?
Jag bara undrar…?

Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 552 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 552 inlägg
Du måste omedelbart kontakta en advokat, försäkringsbolaget, tjejen och din mamma. Annars blir det fängelse och ingen ersättning för vattenskador för all framtid.Z Zodde skrev:Hade ett engångsligg förra månaden. Tjejen glömde sina trosor här. Hon vägrar hämta dom eftersom det var just ”engångs”.
Vad sker?
Vilket brott begår hon?
Vilket lagrum?
Jag bara undrar…?

Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 552 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 552 inlägg
Jag håller med om att han är mycket kunnig. Tyvärr har han en brist på social feeling som skapar konflikter och drar trådarna ifrån det de egentligen borde handla om.Z Zodde skrev:
"Jocke_1994": Hej! Jag har köpt hus, men upptäckte idag att fallet i badrummet gjorde att vatten rann åt fel håll. Är ju såklart dolt fel. Går jag på mäklaren, säljaren, försäkringsbolaget eller ringer polisen?
"hjälpsamma_pularen": Knappast ett dolt fel, gjorde du egen besiktning? Vilka utfäställelser har säljaren gjort? Det kunde du ju upptäcka om du spolat vatten i duschen.
"Oneliner_Daniel": Nej.
"Paragraf_Claes": Läs NJA 2015 s. 199 som anger att fall i badrum inte kan anses som ett dolt fel.
"Förnuftiga_Birgit": Statistiken visar att det finns ca 12% badrum med fel fall.
"Oneliner_Daniel": Parkslide inga problem.
"Paragraf_Claes": Hm parkslide kan vara problem om man läser NJA 2011 2 kap. 1 § SkL.
"Wannabestekaren_Anders": Det är bara sossar som köper hus med felaktigt fall i badrum. Själv har jag perfekt fall i mitt och farsans badrum.
"Ret_nissen": Anders du har ju inga pengar
"Hyppo_optimus": Hade säljaren Covid? Munskydd ska man alltid ha!
"Förnuftiga_Birgit": Optimus, nu är fel ute igen. Har läst alla 1872 st rapporter och ingen visar att munskydd är bra.
.... sen fortsätter tråden i 102 sidor utan att TS återkopplar ...
"hjälpsamma_pularen": Knappast ett dolt fel, gjorde du egen besiktning? Vilka utfäställelser har säljaren gjort? Det kunde du ju upptäcka om du spolat vatten i duschen.
"Oneliner_Daniel": Nej.
"Paragraf_Claes": Läs NJA 2015 s. 199 som anger att fall i badrum inte kan anses som ett dolt fel.
"Förnuftiga_Birgit": Statistiken visar att det finns ca 12% badrum med fel fall.
"Oneliner_Daniel": Parkslide inga problem.
"Paragraf_Claes": Hm parkslide kan vara problem om man läser NJA 2011 2 kap. 1 § SkL.
"Wannabestekaren_Anders": Det är bara sossar som köper hus med felaktigt fall i badrum. Själv har jag perfekt fall i mitt och farsans badrum.
"Ret_nissen": Anders du har ju inga pengar
"Hyppo_optimus": Hade säljaren Covid? Munskydd ska man alltid ha!
"Förnuftiga_Birgit": Optimus, nu är fel ute igen. Har läst alla 1872 st rapporter och ingen visar att munskydd är bra.
.... sen fortsätter tråden i 102 sidor utan att TS återkopplar ...
För mig dyker ju direkt nästa fråga upp.Z Zodde skrev:Hade ett engångsligg förra månaden. Tjejen glömde sina trosor här. Hon vägrar hämta dom eftersom det var just ”engångs”.
Vad sker?
Vilket brott begår hon?
Vilket lagrum?
Jag bara undrar…?
Om dom begagnade trosorna nu säljs på blocket eller liknande (har hört att det till och med är dyrare med begagnade än nya)
Vem tillhör pengarna??
Detta måste ju bli en ny tråd bara av detta
Nänänä. Det ända raka här är att begära handräckning av kronofogden. Alla andra åtgärder kommer orsaka asbest, svarmögel och radon.A Argastesnickaren skrev: