TS: Så här ser min gräsmatta ut. Behöver den vattnas?

(Lång diskussion följer)

3 år senare kliver en ny person in i tråden:
Ja du behöver vattna där borta till höger.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
mickeforsberg och 23 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
TS: Mitt projekt; att förvandla en pittoresk 30-tals-villa till en livlös kåk med helt öppen planlösning, nya PVC-fönster från Polen, och inredd källare.

465 sidor och 1200 foton senare har dom flesta tröttnat på att följa.
Glöm inte att raka av taksprång.
 
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Min granne har byggt nånting på min tomt, vad ska jag göra?

Sen kommer en massa svar om begreppet tomt och fastighet, sen kommer en massa tjafs om tomtgränser, gränsrör och fastighetskartor. Sen blir det massa tjafs om grannens byggnad är en byggnad eller inte .På det en massa tjafs om fastighetsbildning, servitut mm


och som vanligt 23 sidor irrelevanta inlägg där TS tröttnar och försvinner.
 
  • Gilla
  • Haha
mickeforsberg och 15 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Hej, jag köpte villa 1994 till vrakpris och upptäckte ett mindre kosmetiskt fel idag. Nu tror jag att kåken kommer att explodera. Vem ska fixa felet och ersätta mig?
 
  • Gilla
kebab och 5 till
  • Laddar…
Hade ett engångsligg förra månaden. Tjejen glömde sina trosor här. Hon vägrar hämta dom eftersom det var just ”engångs”.
Vad sker?

Vilket brott begår hon?
Olovlig förvaring av lös egendom på annans fastighet? Egenmäktigt förfarande?

Kan jag slänga dom utan att bli anmäld för egenmäktigt förfogande? Eller annat brott?

Vilket lagrum?

Kan jag kräva henne på frakt om jag sänder dem i posten?

Jag bara undrar…?
 
  • Gilla
  • Haha
Tomtho och 11 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Z Zodde skrev:
Hade ett engångsligg förra månaden. Tjejen glömde sina trosor här. Hon vägrar hämta dom eftersom det var just ”engångs”.
Vad sker?

Vilket brott begår hon?
Olovlig förvaring av lös egendom på annans fastighet? Egenmäktigt förfarande?

Kan jag slänga dom utan att bli anmäld för egenmäktigt förfogande? Eller annat brott?

Vilket lagrum?

Kan jag kräva henne på frakt om jag sänder dem i posten?

Jag bara undrar…?
Du måste omedelbart kontakta en advokat, försäkringsbolaget, tjejen och din mamma. Annars blir det fängelse och ingen ersättning för vattenskador för all framtid.
 
  • Haha
  • Gilla
Mats Odbratt och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Alfredo Alfredo skrev:
Så här!

[bild]
Jag tycker det är helt sjukt att Ahlsell och Solar får lägga på så mycket som de gör. Jag anser att du skulle köpt sakerna på elbutik.se istället.
 
  • Gilla
Embee och 4 till
  • Laddar…
Drivisen Drivisen skrev:
Och sen har vi de medlemmar (D***** 109 med flera) med för mycket tid som bara skriver för att förstöra trådar och skapa konflikter
Den du syftar på är en av de kunnigare här. Att påtala sakfel är inte å förstöra trådar å skapa konflikter. Sen behöver man inte dra det in absurdum
 
  • Gilla
  • Haha
ansgar46 och 5 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Z Zodde skrev:
Den du syftar på är en av de kunnigare här. Att påtala sakfel är inte å förstöra trådar å skapa konflikter. Sen behöver man inte dra det in absurdum
Jag håller med om att han är mycket kunnig. Tyvärr har han en brist på social feeling som skapar konflikter och drar trådarna ifrån det de egentligen borde handla om.
 
  • Gilla
  • Haha
Robin Lindberg och 5 till
  • Laddar…
Sista ordet
 
  • Förvånad katt står upp bredvid kylskåp, humoristiskt text på svenska, köksmiljö, skämtbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
ornet och 18 till
  • Laddar…
sysmali
"Jocke_1994": Hej! Jag har köpt hus, men upptäckte idag att fallet i badrummet gjorde att vatten rann åt fel håll. Är ju såklart dolt fel. Går jag på mäklaren, säljaren, försäkringsbolaget eller ringer polisen?

"hjälpsamma_pularen": Knappast ett dolt fel, gjorde du egen besiktning? Vilka utfäställelser har säljaren gjort? Det kunde du ju upptäcka om du spolat vatten i duschen.

"Oneliner_Daniel": Nej.

"Paragraf_Claes": Läs NJA 2015 s. 199 som anger att fall i badrum inte kan anses som ett dolt fel.

"Förnuftiga_Birgit": Statistiken visar att det finns ca 12% badrum med fel fall.

"Oneliner_Daniel": Parkslide inga problem.

"Paragraf_Claes": Hm parkslide kan vara problem om man läser NJA 2011 2 kap. 1 § SkL.

"Wannabestekaren_Anders": Det är bara sossar som köper hus med felaktigt fall i badrum. Själv har jag perfekt fall i mitt och farsans badrum.

"Ret_nissen": Anders du har ju inga pengar

"Hyppo_optimus": Hade säljaren Covid? Munskydd ska man alltid ha!

"Förnuftiga_Birgit": Optimus, nu är fel ute igen. Har läst alla 1872 st rapporter och ingen visar att munskydd är bra.

.... sen fortsätter tråden i 102 sidor utan att TS återkopplar ...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Ramnemark och 145 till
  • Laddar…
Jag tänker en sommar stuga med mycket ogräs på tomten? Kan man få avdrag på köpesumman eller skriva en klausul att ägaren får rensa bort allt efter 12mån om det kommer tillbaka?
 
  • Haha
Benny Paulsson
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Hade ett engångsligg förra månaden. Tjejen glömde sina trosor här. Hon vägrar hämta dom eftersom det var just ”engångs”.
Vad sker?

Vilket brott begår hon?
Olovlig förvaring av lös egendom på annans fastighet? Egenmäktigt förfarande?

Kan jag slänga dom utan att bli anmäld för egenmäktigt förfogande? Eller annat brott?

Vilket lagrum?

Kan jag kräva henne på frakt om jag sänder dem i posten?

Jag bara undrar…?
För mig dyker ju direkt nästa fråga upp.
Om dom begagnade trosorna nu säljs på blocket eller liknande (har hört att det till och med är dyrare med begagnade än nya)
Vem tillhör pengarna??
Detta måste ju bli en ny tråd bara av detta:)
 
  • Haha
Heij83
  • Laddar…
Fulkemisten
A Argastesnickaren skrev:
För mig dyker ju direkt nästa fråga upp.
Om dom begagnade trosorna nu säljs på blocket eller liknande (har hört att det till och med är dyrare med begagnade än nya)
Vem tillhör pengarna??
Detta måste ju bli en ny tråd bara av detta:)
Nänänä. Det ända raka här är att begära handräckning av kronofogden. Alla andra åtgärder kommer orsaka asbest, svarmögel och radon.
 
  • Haha
  • Gilla
wangefors och 5 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Den här tråden kommer leda till inbördeskrig på forumet. Just saying...
 
  • Gilla
  • Haha
Hugo75 och 21 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.