536 769 läst · 17 267 svar
537k läst
17,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 500 inlägg
Var störst inte är störst. BMW har haft sjukt mycket krympflation på sina modeller. Förr betydde 520 2.0 cylindervolym och 530 3.0 osv. Sedan spårade det ur när turboladdning tog över och motorerna krymptes. En 540 idag är 3.0. Även modellerna har blivit ett mishmash. Nu ör jämna förstasiffror 2 dörrars version närmast lägre udda siffra. Fast inte 6 serien GT (fast den är väl utfasad nu). Den hette först 5 GT och var baserad på 7. Sedan ändrades numret till 6 och den baserades på 5. Både 4 dörrars.N Niq skrev:
Numera är X7 störst men det är ingen ”riktig” BMW. Även i7 är stor om man tycker det är en riktig BMW.
Å andra sidan är alla modellerna större och tyngre än förr.
Parodiskt, men sant.
Men va f-n ska jag köpa då? 🤔 Har alldeles för mycket pengar för att lägga allt på insideraffärer. 😮 Förväntar mig faktiskt att få hjälp av detta forum. Bästa rådet belönas med en i alla fall halvätlig banan.P Pin skrev:
Du kan inte muta mig med banan. Jag brukar klä ut mig till barn och ta av de övermogna gratisbananerna i pysselhörnan.Alfredo skrev:
Porsche har jag redan sagt. Vilket nummer vet jag inte men dyrast är bäst status