1 535 838 läst · 5 401 svar
1536k läst
5,4k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Hej!
Skulle behöva hjälp. Kollade på en fastiget och med denna tråden i minnet fanns en oroväckande häck.
Häcken har funnits i mer än 10 år och inte spridit sig mer.
Vad tror ni om denna häck?
Skulle behöva hjälp. Kollade på en fastiget och med denna tråden i minnet fanns en oroväckande häck.
Häcken har funnits i mer än 10 år och inte spridit sig mer.
Vad tror ni om denna häck?
Ja, det ser ju onekligen ut som parkslide. Att den inte tycks ha spridit sig mer kanske beror på att ägarna rensat en del - särskilt inför försäljningen. Man ser ju tex avkapade stjälkar på första bilden. Du vet inte vad som gömmer sig under ytan! Du vet inte hur mycket de klipper bort när de klipper gräset. Det KAN vara ett stort rotsystem som bara väntar på att sätta fart.G gimmok skrev:
Jag hade personligen undvikit att köpa den här fastigheten.
De är en rätt bergig tomt och tror inte ägarna är där mer än några gånger om året. Finns vatten framdraget till tomten men ej påkopplat, så finns varken dusch eller varmvatten. Fritidshus rejält nedgånget.Z zzelma skrev:Ja, det ser ju onekligen ut som parkslide. Att den inte tycks ha spridit sig mer kanske beror på att ägarna rensat en del - särskilt inför försäljningen. Man ser ju tex avkapade stjälkar på första bilden. Du vet inte vad som gömmer sig under ytan! Du vet inte hur mycket de klipper bort när de klipper gräset. Det KAN vara ett stort rotsystem som bara väntar på att sätta fart.
Jag hade personligen undvikit att köpa den här fastigheten.
Klipps ner en gg om året enligt ägaren.
Skickar en film på hela fastigheten.
Vad säger ni?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 344 inlägg
Men kom igen! Det handlar bara om en växt som inte ens är köttätande. Har sett den här tråden i flera år nu. Vi har också några plantor av den här uppenbart superfarliga växten. Den har under 15 år inte haft någon negativ inverkan på våra liv som vi känner till. Kan någon initierad förklara vad växten har med huset/tomten att göra som skulle påverka valet att köpa eller inte köpa? Nej förresten det behövs inte.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 344 inlägg
Får väl starta en tråd och varna för mossa i gräsmattan. Den är också svår att bli av med. Men jag skulle inte avstå ett bra husköp för det heller.
Det ser ut som det jag hade , fick uppgift om någonting i stil med Japans bambu , inte parkslid
men den växer bra men brede inte ut sig speciellt , såg ju bra ut med matta intill , ni ska ju klippa , då rycker rotskotten sin väg , detsamma med hallonhäck ,, sprider sig hos mig men tuktas med klipparen . Som dom säger var inte rädda för köp
men den växer bra men brede inte ut sig speciellt , såg ju bra ut med matta intill , ni ska ju klippa , då rycker rotskotten sin väg , detsamma med hallonhäck ,, sprider sig hos mig men tuktas med klipparen . Som dom säger var inte rädda för köp
Får man tag på n skitbillig fastighet med parkslide kanske man skulle kunna köpa ett dussin getter för mellanskillnaden och låta dem utrota eländet?
Bara en ide....... för eländet måste ju utrotas och det brukar finnas något sätt att ta kål på det mesta.
Bara en ide....... för eländet måste ju utrotas och det brukar finnas något sätt att ta kål på det mesta.