295 071 läst · 469 svar
295k läst
469 svar
Paddningstråden
Helt ny på seriösare markarbete och ska gjuta en betongplatta för ett förråd skulle man kanske kunna säga. Inte superviktigt att det blir helt hundraprocentigt helt enkelt.
Men har gjort en träram och paddat grus, men inte lagt ner tiden att få allt helt plant. Tänker mig att det inte gör så mycket då betongen flyter ut och lägger sig plant ändå.
Tänker jag rätt eller är det viktigt med ett så plant bärlager som möjligt?
Men har gjort en träram och paddat grus, men inte lagt ner tiden att få allt helt plant. Tänker mig att det inte gör så mycket då betongen flyter ut och lägger sig plant ändå.
Beror på hur stora skillnader det är, plus/minus 2cm från tänkt tjocklek spelar ingen större roll men mer än det är lite väl.A Ante12 skrev:Helt ny på seriösare markarbete och ska gjuta en betongplatta för ett förråd skulle man kanske kunna säga. Inte superviktigt att det blir helt hundraprocentigt helt enkelt.
Skulle säga att det diffar lite mer än så. Har egentligen varken tiden eller lusten att göra det innan jag vill ha dit betongen.P Prodigys skrev:
Plattan blir väl då mellan 8-15 cm tjock kanske.
Blir det ett stort problem? Varför undrar en som inte vill göra om då
Vilken underbar tråd! Jag fyller på med en fråga.
Jag håller på att bygga en pool ovan mark och enligt instruktionerna ska jag fylla 6 cm med stenmjöl 0-2 i botten som ska vattnas och paddas. Paddan blir svår att lyfta över kanten och jag är inte riktigt med på hur det ska gå till att padda längs kanter och i hörn, samt i vändningar. Finns det någon väg runt detta? Går det att få det väl packat utan padda?
Jag håller på att bygga en pool ovan mark och enligt instruktionerna ska jag fylla 6 cm med stenmjöl 0-2 i botten som ska vattnas och paddas. Paddan blir svår att lyfta över kanten och jag är inte riktigt med på hur det ska gå till att padda längs kanter och i hörn, samt i vändningar. Finns det någon väg runt detta? Går det att få det väl packat utan padda?