10 392 läst · 77 svar
10k läst
77 svar
Oväsen Mitsubishi Ecodan
Medlem
· västragötaland
· 13 inlägg
Såhär lät min första utedel.
Den byttes men tycker den nya börjar låta konstigt den med, inte lika illa men illa.
Bra skit! 🤦🏻♂️
Den byttes men tycker den nya börjar låta konstigt den med, inte lika illa men illa.
Bra skit! 🤦🏻♂️
Exakt så som din andra film låter min med.L Lundgren83 skrev:
Jag tycker det mer kommer från fläkten. Men jag har testat bryta strömmen, skruva av gallret och snurra på den med handen och då låter det inget.
Redigerat:
Medlem
· västragötaland
· 13 inlägg
Medlem
· västragötaland
· 13 inlägg
Hmm skumt! Ska det vara så eller är det onormalt det är frågan?? Får ta å prata med min installatör. Ljudet lär ju iaf inte minska de kommande dagarna då det ska bli kallare.F Fideliox skrev:
På promenaden så brukar jag gå runt å lyssna på luftvattenpumpar, har några nibe, ivt och ctc häromkring där jag bor...de låter ju knappt nått!? Till och med fläktljudet, blåsljudet låter ju mindre! Hur kan mitsubishi misslyckas så!!
Ja jag vet inte varför. Ja dånet är helt fruktansvärt, låter som det står en lastbil på tomgång utanför ungefär.L Lundgren83 skrev:Hmm skumt! Ska det vara så eller är det onormalt det är frågan?? Får ta å prata med min installatör. Ljudet lär ju iaf inte minska de kommande dagarna då det ska bli kallare.
På promenaden så brukar jag gå runt å lyssna på luftvattenpumpar, har några nibe, ivt och ctc häromkring där jag bor...de låter ju knappt nått!? Till och med fläktljudet, blåsljudet låter ju mindre! Hur kan mitsubishi misslyckas så!!
Husägare
· Norra Roslagen
· 235 inlägg
Jag har själv en Ecodan split, men har inte dessa ljud. Men knäpptyst är den inte. Den är väldigt tyst utomhus, men den skapar ett lågt ljud som hörs inifrån huset. Men det kan vara bra att kolla plåthuven runt kompressorn. Sitter den inte riktigt rätt kan det bli väldigt mycket ljud.
R Real-House skrev:
Kanske är olika. Tycker pannan/innedelens cirkulationspump låter rätt mycket och rören till utedelen visslar friskt när kompressorn kör.
Det är inte värmekabeln, men det är ok. Jag ska kolla på en liknande maskin imorgon och se precis hur den funkar, för jag noterade samma fenomen på den. Var några år sedan jag hade full koll på dem så jag måste friska upp minnet. Har för mig att nedersta slingan har lite annorlunda funktion. Ska eventuellt stjäla den idén till min hemmabyggda värmepump för jag har lite problem med att is hänger kvar där.F Fideliox skrev: