76 223 läst · 350 svar
76k läst
350 svar
Orm i trädgården!
Nu ska du få höra på moment 22! Eller slutet ekosystem kanske?Maskintok skrev:
Ett enkelt sätt att få höken att vända om är att placera ut en plast-orm på ett synligt ställe i trädgården
Duvhöken är av någon anledning livrädd för orm!
(skyddar inte 100% såklart, men det filtrerar bort attacker från de som inte är hungriga nog till att ta risken)
Så, för att bli av med orm kan du skaffa höns, men då får du problem med rovfåglar, för att bli av med rovfåglar kan du skaffa orm!
Redigerat:
jappI Incoog skrev:Nu ska du få höra på moment 22! Eller slutet ekosystem kanske?
Ett enkelt sätt att få höken att vända om är att placera ut en plast-orm på ett synligt ställe i trädgården
Duvhöken är av någon anledning livrädd för orm!
(skyddar inte 100% såklart, men det filtrerar bort attacker från de som inte är hungriga nog till att ta risken)
Även plastfigurer av uggla skrämmer bort dessa fåglar...
var det vargen eller älgen,rådjuret,vildsvinet som skulle skjutas bort?J jannebmw skrev:
Jag röjer bort många vargar varje dag..
(förväxande träd kallas för det)
Du verkar vara upprörd. Det behöver du inte vara. Ormar anfaller inte oprovocerat. Lär dina barn att respektera vilda djur.K Krille_90_ skrev:
Ormar är fridlysta så om man har lite känsla för vår fauna så bör man nog anstränga sig för att flytta på en oönskad orm innan man tar till en så drastisk metod att bli av med den som att döda den.
Har du fullt av möss och råttor i stugan? Annars vill nog inte ormen vara där...
Verkanseld mot fulla älgar, vilka jävla amatörer. Då skulle du varit med då snuten sköt min lågstadielärarinnas lejon som hennes man släppte ut bland villorna i en protestaktion..... Det var tider det. Där kan vi snacka legitimt behov att freda sin tomt.Maskintok skrev:ersättning från staten isåfall, när eller om du eller ditt djur blir biten av orm..
Annars så får staten acceptera att man fredar både sig själv och sin fastighet.
Jo jo.. jag ska komma ihåg detta när jag ännu en gång läser om poliser som använt verkans eld emot onyktra älgar..
Det finns många fall per år då även polis istället för att ringa jägare avlivar vilda djur.
Hur tror ni det går till i lappvärlden?
Tror ni att samerna verkligen följer statens regler? eller är de väldigt duktiga på att bara vara tysta om vad de nyss gjort...
Lycka till och lär en 10 månaders det då är du fan inte dåligt . Och dessutom en hund som kommer rusa fram och kolla om den ser en orm. Jag gör så som jag finner bäst i situationen om det nu skulle uppstå en .P pmd skrev:Du verkar vara upprörd. Det behöver du inte vara. Ormar anfaller inte oprovocerat. Lär dina barn att respektera vilda djur.
Ormar är fridlysta så om man har lite känsla för vår fauna så bör man nog anstränga sig för att flytta på en oönskad orm innan man tar till en så drastisk metod att bli av med den som att döda den.
Jag vet vad som gäller och att ormar är fridlysta och ej anfaller oprovocerat