Mikael_L
blackarrow blackarrow skrev:
Känner inte till några regimkritiker som fängslats, försvunnit eller avrättats i amerika pga telefonavlyssning.
Nej du känner alltså inte till några. Det är inte mycket till bevis. :)

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Frågan är vad som står i EULA också. Där har de troligen friskrivit sig och i och med att du kopplar in den så har du godkänt EULA.
Hade de skrivit in något sådant i en EULA så misstänker jag att någon hittat det, dessutom kan du ju inte kringå icke-dispositiv lagstiftning med en EULA. Det är fö tveksamt om det som står i en EULA har någon juridisk bärighet öht.

Mikael_L
Erik_Hansson skrev:
Precis så är vad som händer, och det är rätt skrämmande. Men dessutom finns då allt kvar, och skulle då tex de politiska vindarna vända kan gammalt ofarligt bli synder. Tex homosexualitet, regimkritik, politisk tillhörighet eller saker som plötsligt påverkar möjligheter till lån eller försäkring eller storlek på ersättning.
Själv skulle jag bli villebråd för vissa ev kommande regimer i detta land.
Jag har synts alltför mycket med starka åsikter emot repressiva styren, oavsett vilken politisk falang det skulle kunna komma ifrån.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Är man konspiratoriskt laggd kan man undra om CIA sponsrar viss mjukvara?
Facebook lägger ned snokande VPN-appen Onavo efter påtryckningar från Apple.
https://omniekonomi.se/a/J1aEaJ

E
L Lazzeman skrev:
Det är lite roligt att när man ska ge exempel på avlyssnarstater så kommer vanligtvis bara Ryssland och Kina upp som varnande exempel

Har alla glömt eller förträngt att det är USA och dess hejdukar som är dom största bovarna i detta?
Dom blev tom avslöjade att dom avlyssnade sina egna allierades statschefer.
Om du blev tvingad att välja att flytta antingen till USA, Ryssland eller Kina. Vad väljer du?

Gissar USA. Detta därför att det trots allt är ett ganska öppet land att bo i.

Jag tror detta val faller in under kategorin pest eller kolera...

Pest eller kolera eller spanska sjukan.

E
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag tror detta val faller in under kategorin pest eller kolera...
Det håller jag med om, därav skrev jag ”tvingad” ist för ”om du får välja” :D

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag frågade min Amazon Alexa Eco Spot, men inte ens hon föredrog USA... :thinking: (Hon svarade iofs No opinion)

• Gilla
  • Haha
erkka och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Jag frågade min Amazon Alexa Eco Spot, men inte ens hon föredrog USA... :thinking: (Hon svarade iofs No opinion)
En bugg...

Mikael_L
Det kanske bara betyder att inget av ländernas hemliga polis ännu hade hackat sig in i blackarrows exemplar. :)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Det kanske bara betyder att inget av ländernas hemliga polis ännu hade hackat sig in i blackarrows exemplar. :)
Det finns flera möjligheter än att hacka den för att avlyssna en sådan pryl...

Jag provade att ropa "Alex, Alex, What are you doing?" och Alexa svar med röst och text
Smart högtalare som visar textmeddelandet "I'm answering questions and learning more" på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har provat igen. Fortfarande aktiveras röstigenkänningen och "inspelningen" skickas till Amazons moln för röstanalys, men hon pratar inte med mig längre. Första gången kom ju också texten, men andra gången skrev hon
En digital assistent-visare som uppmanar användaren att be om ett hästskämt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan ju tilläggas att Anazon/Alexa vet att enheten heter "Bedroom".

E erkka skrev:
Om du blev tvingad att välja att flytta antingen till USA, Ryssland eller Kina. Vad väljer du?

Gissar USA. Detta därför att det trots allt är ett ganska öppet land att bo i.

Gissa på du...

Liten guide för att välj land...
  • Skulle man lida av en kronisk lungsjukdom går USA och Kina bort.
  • Är man politiskt aktiv och kämpar för mänskliga rättigheter går Kina och Ryssland bort.
  • Är man principiellt nojig över möjligheten att bli avlyssnad utan att aktivt "motarbetar" regimen går USA och Kina bort.
  • Vill man bo i ett land med en stark ledare som håller ihop landet går USA bort.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.