Alfredo skrev:
Hmm, du måste ha erfarenhet av en annan sorts barn än vad jag har....:confused:
Mina barn är 8 och 6 och jag låter dom prova allt för att dom ska se vad som händer...efter det är det mer ett konstaterande och inte mer med det.... Vuxna där i mot kan tjata om hur opraktiskt det är att ha smidet obehandlat...även att man kan få stickor i fingrarna om man drar på råspontsväggarna...men varför i h-e skulle man göra det som vuxen??? ;)

• Gilla
lorens och 2 till
  • Laddar…
Svårt att säga om detta är inspiration eller aningen knäckande. Du är verkligen skicklig och har känsla för det vackra.

Jag är totalt imponerad.

mickearos skrev:
Svårt att säga om detta är inspiration eller aningen knäckande. Du är verkligen skicklig och har känsla för det vackra.

Jag är totalt imponerad.
Jag hoppas att några tar det som inspiration.....det var i alla fall meningen med tråden från början.....

Absolut inspiration! Du fick mig att överge vinkelhus och sen gör du dylika grejer själv... ha ha.

mickearos skrev:
Absolut inspiration! Du fick mig att överge vinkelhus och sen gör du dylika grejer själv... ha ha.
Haha....jag undrar ibland själv vad jag håller på med....byggt 2st hus som är 6-7 meter höga trots att jag är höjdrädd... :surprised:

Nu är ny braskamin och ekhandledaren till trappan beställda.....får väl se när det blir dags att montera.....kommer att var till hjälp med en renovering/om/tillbyggnad under hösten/vintern...ifs mest som projektledare men ändå....
Bilder på när kamin och trappa är klara kommer naturligtvis att läggas upp...;)

Enk Projektet skrev:
Haha....jag undrar ibland själv vad jag håller på med....byggt 2st hus som är 6-7 meter höga trots att jag är höjdrädd... :surprised:
Bästa sättet att övervinna en fobi är att utsätta sig själv väll ;) men allvarligt, djupt imponerad över det du gör.
Kompromisslöshet på HÖG nivå !!! (y)

//Jante

Jante skrev:
Bästa sättet att övervinna en fobi är att utsätta sig själv väll ;) men allvarligt, djupt imponerad över det du gör.
Kompromisslöshet på HÖG nivå !!! (y)

//Jante
Nja....jag har fortfarande svårt att jobba när jag inte står på marken....men vad har jag att välja på?
Har man huggit yxan i båten så för man ro som fan.....

Hmm...det är såklart lättare att göra som man vill om man gör allt själv...;)

• Gilla
Jante
  • Laddar…
Lättare att göra det själv än att förklara för någon annan hur man vill ha det (y)
Stilsäkert och snyggt, får våra projekt hemma att blekna vid jämförelse, men vi har också valt att göra allt själva.
Svettigt och en jä-la massa jobb, men skönt att kunna luta sig tillbaks i 5 minuter och njuta av resultatet ibland.
Sitter och skyfflar 1or och 0or på en dator på dagarna så att göra själv bevarar, om inte annat, min mentala hälsa :p
Å tack för att du delar med dig !!!

//Jante

Väntar nu på braskaminen för att kunna montera den....har lagt klinkers där den ska stå och även börjat med att sätta fasadskivor på grunden...just nu stopp pga nederbörd.....hoppas även på att få hem ekhandledaren till trappan i veckan...

• Gilla
Marianne Stenström Sahlin
  • Laddar…
Kaminen monterad.....
Ekhandledaren hemma och ska med lite tur börja med den i helgen......

DSC00798.jpg

DSC00800.jpg

• Gilla
Marianne Stenström Sahlin
  • Laddar…
Snyggt!

Vad heter kaminen?

Ligger klinkern på parketten (eller vad det nu är) eller är den nedfälld så den ligger jäms med?

vojma skrev:
Snyggt!

Vad heter kaminen?

Ligger klinkern på parketten (eller vad det nu är) eller är den nedfälld så den ligger jäms med?
Tack :D

Kaminen heter Attityd 100

Jag gjorde en förstyving under kaminen pga att jag inte visste vad det skulle bli eller vad den skulle väga....det är dubbla golvspån under klinkern och har redan tillfrästa eklister att snygga till övergången med....

Ojjjjj
och jag som trodde att vi skulle renovera "bort" vårt hus men det är ju ingenting i jämförelse med det här. Vi kommer ju behålla ytterväggarna iaf :p

Sjukt imponerad av projektet även om jag måste tillstå att det inte är helt min stil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.