Så nu har även jag läst alla 30 sidor + din andra hustråd samt dodgetråden :) Du kan säkert räkna ut att jag är grymt impad :) Ser fram emot en fortsättning...

iSnobben skrev:
Så nu har även jag läst alla 30 sidor + din andra hustråd samt dodgetråden :) Du kan säkert räkna ut att jag är grymt impad :) Ser fram emot en fortsättning...
Tackar :)

Ang Dodgen så verkar det funka rätt så bra nu och ska uppdatera efter semestern.....;)

Idag ska jag fortsätta med trappräcket och om det går bra så kanske det blir lite nya bilder i kväll.....

Vart hittar jag dodgetråden?

Lägger upp en bild på dagens arbete också....
...nu är trappräcket nästan klart....ska bara ställas ut och mogna ;)

DSC_00911.jpg

• Gilla
Anonymiserad 138107 och 8 till
  • Laddar…
Fantastiskt fint! Vad har du för takhöjd? Inte kul att spika panel med den höjden.

mattetvilling skrev:
Fantastiskt fint! Vad har du för takhöjd? Inte kul att spika panel med den höjden.
Tack :)
det är 5,5 meter i takhöjd....haha...näe det var inte så kul...:p

Mikael_L
Snyggt räcke!
Ska det vara utan räcke/ledare på insidan längst nere?

Blir det att prova filmjölk nu? ;)

Enk Projektet skrev:
Hmm....kan vara värt att prova...har hört att även mjölk kan ha samma effekt.....ska ju till att göra trappräcket snart...;)
Skall du ytbehandla efter det rostat? Eller hur skall du göra för att inte händerna skall bli röda av rost ? Grymt snyggt det du har gjort!

Mikael_L skrev:
Snyggt räcke!
Ska det vara utan räcke/ledare på insidan längst nere?

Blir det att prova filmjölk nu? ;)
Näe det blir inget räcke på insidan....iaf inte till en början....
Japp...filmjölk är provad och det verkar funka riktigt bra :)

verktygsgurun skrev:
Skall du ytbehandla efter det rostat? Eller hur skall du göra för att inte händerna skall bli röda av rost ? Grymt snyggt det du har gjort!
Nix..ingen ytbehandling...men en handledare i ek ska på senare.....tar man i själva staketet då får man skylla sig själv... :)

Enk Projektet skrev:
Nix..ingen ytbehandling...men en handledare i ek ska på senare.....tar man i själva staketet då får man skylla sig själv... :)
Bara dom inte torkar av sig på väggarna! :)

verktygsgurun skrev:
Bara dom inte torkar av sig på väggarna! :)
Haha....jag har faktiskt bara detta problem med vuxna.....barn lär sig att inte ta i något som man blir skitig av...:D

• Gilla
obba
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Haha....jag har faktiskt bara detta problem med vuxna.....barn lär sig att inte ta i något som man blir skitig av...:D
Strömsätt räckerna med en anläggning för stötstängsel så lär sig de vuxna också.

Väldigt gediget, ser fram emot fortsättningen.

Enk Projektet skrev:
barn lär sig att inte ta i något som man blir skitig av...:D
Hmm, du måste ha erfarenhet av en annan sorts barn än vad jag har....:confused:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.