338 171 läst · 640 svar
338k läst
640 svar
Ombyggnad av sommarstuga
Precis! Frugan såg en risig trädgård igår = problem. Jag såg en ny lövsug/blås på inköpslistan = möjlighet!Enk Projektet skrev:
Nu ska jag ut och dammsuga gräsmattan!!
Äntligen är stegen till trappan dit monterade.......
Igår blev det en premier tur med Dodgen till Power Meet i Västerås.....lite justeringar och sen är man på banan..
Smides matrl till trappräcket är beställt och ska hämtas i veckan......lägger upp några bilder på trappan på det som är klart....
Smides matrl till trappräcket är beställt och ska hämtas i veckan......lägger upp några bilder på trappan på det som är klart....
Mycket fin trappa!
Visst känns det bra att sätta sig ned och köra lite bilbana när man kört fast i ett byggmoment, som balsam för själen.
Visst känns det bra att sätta sig ned och köra lite bilbana när man kört fast i ett byggmoment, som balsam för själen.
Tack
....ja det är viktigt att göra andra saker också när man håller på med ett så pass stort projekt på fritiden.....som tur är har jag ju några hobbys också.....
....ja det är viktigt att göra andra saker också när man håller på med ett så pass stort projekt på fritiden.....som tur är har jag ju några hobbys också.....
Hmm....kan vara värt att prova...har hört att även mjölk kan ha samma effekt.....ska ju till att göra trappräcket snart...
Vilket häftigt projekt. Riktigt kul att läsa om det du gjort.
Hur ska du göra med trappräcket? Ska du ha räcke på båda sidorna om trappan? Det går ju att falla ut åt båda sidorna så att säga
Hur ska du göra med trappräcket? Ska du ha räcke på båda sidorna om trappan? Det går ju att falla ut åt båda sidorna så att säga
Jag tackar för att du uppskattar mitt projekt...jag hoppas att det är iallafall någon som blir inspirerad att prova sig fram....Danne12345 skrev:
Ang trappräcket så kommer det bli i 2 delar.....den ena ska bli i vinkel och ska skruvas i både trappan och i väggen.....den andra ska skruvas i trappan och svetsas i räcket på övervåningen.....vet inte ännu om det behövs något extra stöd någonstans med det löser jag då i så fall.....
Trevligt att du orkade läsa alla sidor på en gång...
Har börjat så smått med trappräcket nu men det verkar inte vara så mycket lättare att tillverka än själva trappan....kommer att lägga upp bilder på det när jag är klar....
Har börjat så smått med trappräcket nu men det verkar inte vara så mycket lättare att tillverka än själva trappan....kommer att lägga upp bilder på det när jag är klar....