Snyggt avslut på handledaren! Gillar skarpt sånna detaljer!

erik_n skrev:
Snyggt avslut på handledaren! Gillar skarpt sånna detaljer!
Tack :)
ja det blev riktigt bra...har oljat in det nu men ska göra det en gång till innan jag är nöjd...kanske i helgen....

Har kopplat in en Logger 2020 nu och mitt tålamod tryter......

Enk Projektet skrev:
Tack :)
ja det blev riktigt bra...har oljat in det nu men ska göra det en gång till innan jag är nöjd...kanske i helgen....

Har kopplat in en Logger 2020 nu och mitt tålamod tryter......
Vad har du för strul med logger?

MB77 skrev:
Vad har du för strul med logger?
Får inte mina 3st P3IQ som sitter på elmätarna att reagera...:(

Enk Projektet skrev:
Får inte mina 3st P3IQ som sitter på elmätarna att reagera...:(
Vet inte om du har kollat dessa tänkbara fel;
Glapp i skruvplintarna. Har själv haft det.
Bus kabel som bråkar.
Rätt antal pulser på mätaren.
Att inte mätaren sitter i direkt solljus. (Kanske ingen risk med tanke på vädret...)

har du ställt frågan i Logger forumet, brukar vara grymt bra support där.

MB77 skrev:
Bus kabel som bråkar.
Att inte mätaren sitter i direkt solljus. (Kanske ingen risk med tanke på vädret...)

Ska prova att koppla pulsutgången från mätarna till P3IQn med tråd i kväll....

MB77 skrev:
Bus kabel som bråkar.

Yeees...nu rockar det...ska bli spännande....:)

• Gilla
MB77
  • Laddar…
Blir lite sugen på att själv skaffa det, hur motiverar man ett sådant inköp för frugan? ;)

lorens skrev:
Blir lite sugen på att själv skaffa det, hur motiverar man ett sådant inköp för frugan? ;)
Hmm...att se var man kan spara energi?...eller är det risk för konflikter pga vetskapen av den samma.... :D

Enk Projektet skrev:
Hmm...att se var man kan spara energi?...eller är det risk för konflikter pga vetskapen av den samma.... :D
Nejdå, finns inget som kan bli en konflikt då! :)

Helt sjukt kul med roliga manicker, måste läsa på mer om loggern och dess användsningsområden! :)

Nu har jag fått igång det mesta ang min Logger....mäter temp i kök/v-rum...inluft, tilluft, frånluft och avluft....mäter el totalt, garaget, elradiatorer, golvvärme och LLVP.....måste nog ha mer grejer snart....;)

Enk Projektet skrev:
Nu har jag fått igång det mesta ang min Logger....mäter temp i kök/v-rum...inluft, tilluft, frånluft och avluft....mäter el totalt, garaget, elradiatorer, golvvärme och LLVP.....måste nog ha mer grejer snart....;)
hur funkar loggern egentligen om man som jag har ved panna o vill logga effekten, laddning, förluster, värme uttag till rad. är de klämmor runt rören eller måste givarna va i kontakt med vattnet?

obba skrev:
hur funkar loggern egentligen om man som jag har ved panna o vill logga effekten, laddning, förluster, värme uttag till rad. är de klämmor runt rören eller måste givarna va i kontakt med vattnet?
Kan inte tänka mej att givaren måste var i kontakt med vattnet.....en anläggnings givare med isolering runt måste funka....tror det finns några här på BH som har det du frågar om som säkert kan svara hur dom gjort :)

Enk Projektet skrev:
Gott när det funkar, problemet med Logger är ju att det är lite smått beroende framkallande att logga mer... Fördelen är ju att man får väldigt bra koll på sin prylar :D

MB77 skrev:
Gott när det funkar, problemet med Logger är ju att det är lite smått beroende framkallande att logga mer... Fördelen är ju att man får väldigt bra koll på sin prylar :D
Haha....jo så är det nog.....jag har en 1-fas mätare ligger som jag nog ska koppla på VVB....några temp givare blir det nog också.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.