338 150 läst · 640 svar
338k läst
640 svar
Ombyggnad av sommarstuga
Vet inte om du har kollat dessa tänkbara fel;Enk Projektet skrev:
Glapp i skruvplintarna. Har själv haft det.
Bus kabel som bråkar.
Rätt antal pulser på mätaren.
Att inte mätaren sitter i direkt solljus. (Kanske ingen risk med tanke på vädret...)
har du ställt frågan i Logger forumet, brukar vara grymt bra support där.
Ska prova att koppla pulsutgången från mätarna till P3IQn med tråd i kväll....MB77 skrev:Vet inte om du har kollat dessa tänkbara fel;
Bus kabel som bråkar.
Att inte mätaren sitter i direkt solljus. (Kanske ingen risk med tanke på vädret...)
Yeees...nu rockar det...ska bli spännande....MB77 skrev:Vet inte om du har kollat dessa tänkbara fel;
Bus kabel som bråkar.
Nu har jag fått igång det mesta ang min Logger....mäter temp i kök/v-rum...inluft, tilluft, frånluft och avluft....mäter el totalt, garaget, elradiatorer, golvvärme och LLVP.....måste nog ha mer grejer snart....
hur funkar loggern egentligen om man som jag har ved panna o vill logga effekten, laddning, förluster, värme uttag till rad. är de klämmor runt rören eller måste givarna va i kontakt med vattnet?Enk Projektet skrev:
Kan inte tänka mej att givaren måste var i kontakt med vattnet.....en anläggnings givare med isolering runt måste funka....tror det finns några här på BH som har det du frågar om som säkert kan svara hur dom gjortobba skrev:
Gott när det funkar, problemet med Logger är ju att det är lite smått beroende framkallande att logga mer... Fördelen är ju att man får väldigt bra koll på sin prylarEnk Projektet skrev:
Haha....jo så är det nog.....jag har en 1-fas mätare ligger som jag nog ska koppla på VVB....några temp givare blir det nog också.....MB77 skrev: