149 353 läst · 1 754 svar
149k läst
1,8k svar
Oklokt att teckna timpris idag
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Med tanke på att municipalt samhälle försvann 1971, på både gott och ont vad man kan läsa sig till. Så är det ju än ett påhitt av mr kunnig.O olsjo skrev:
Municipal rörlig skulle ju i det fall betyda att en kommun har ett pris och en annan ett pris.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 327 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 327 inlägg
Tveksamt om moderator rycker in enligt ditt önskemål.tveksamt skrev:
idag är sista dygnet innan månaden stängs och man vet sin exakta förbrukning.
jag kommer genomföra ett FaceTime samtal Kl. 00:01 för att se vad mätaren står på. Detta multiplicerat med kWh-kostnad ger mig min förbrukning i kronor och därefter tillkommer nätavgift skatt moms etc.
Och kWh-kostnaden räknar du ut hur?M Matte Bygg skrev:Tveksamt om moderator rycker in enligt ditt önskemål.
idag är sista dygnet innan månaden stängs och man vet sin exakta förbrukning.
jag kommer genomföra ett FaceTime samtal Kl. 00:01 för att se vad mätaren står på. Detta multiplicerat med kWh-kostnad ger mig min förbrukning i kronor och därefter tillkommer nätavgift skatt moms etc.
Nej, det där är som de skriver "det raka medelvärdet på elbörsen". Vad priset per kWh hamnar på i @Matte Bygg fall beror på hur förbrukningsmönstret under månaden sett ut för kunder med rörligt avtal i samma bolag som honom.J jawen skrev:
Om alla har samma mönster som Matte (långdusch följt av långbad under dygnets dyraste timmar) så kommer det bli betydligt dyrare än siffran som man hittar under din länk.
Hur kan en förbrukning utan ett pris ge sinnesro? Du vet ju fortfarande inte hur mycket det kommer kosta.M Matte Bygg skrev:
Jag förväntar mig egentligen inget svar. Det verkar som om du släppt alla ambitioner (om det ens fanns några till att börja med) att föra en dialog med argument och istället gått över till att bara posta inlägg i syfte att provocera. Tror emellertid inte att du lyckas när du har så fel hela tiden.
Men din Åsa-nisse-lösning roar mig fortfarande, det får jag ändå ge dig
Det är ju tjusningen med denna tråd. Massa felaktigare och konstiga inlägg sen gömma sig för alla motfrågor och inbjudningar till dialog. En ny humortråd med inriktning Åsa-NisseR RoAd skrev:Hur kan en förbrukning utan ett pris ge sinnesro? Du vet ju fortfarande inte hur mycket det kommer kosta.
Jag förväntar mig egentligen inget svar. Det verkar som om du släppt alla ambitioner (om det ens fanns några till att börja med) att föra en dialog med argument och istället gått över till att bara posta inlägg i syfte att provocera. Tror emellertid inte att du lyckas när du har så fel hela tiden.
Men din Åsa-nisse-lösning roar mig fortfarande, det får jag ändå ge dig