149 347 läst · 1 754 svar
149k läst
1,8k svar
Oklokt att teckna timpris idag
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tips till den som vill: https://minstroem.appLogad skrev:
Funkar även i Sverige och notis när elpriserna för nya dygnet är klara.
Tja, lågt elpris i dag innebär storbak här hemma. En omgång pizzabröd och en omgång baguetter. Bröd för minst en vecka till en bråkdel av vad det skulle kosta i butik.M Matte Bygg skrev:Upp o hoppa alla sjusovande timmisar. Ni missar rean. Kilowatten kostar 5 öre nu!
Nu gäller det att aktivera kilowatt-slukande sakerna:
1-LADDA BILEN direkt.
2-Torktumlaren på
3-tvätta kläder.
4-Fylla badkaret med härligt varmt vatten.
Bastun på 95 grader.
5-Laga mat till resten av veckan och portionera i matlådor.
med mera …
Detta är en timprisar-jägares stund för att spara watt. Snacka om stressande.
själv stänger jag av larmet som råkade vara aktiverat till 06:00 då jag vanligen stiger upp.
*gääsp. *Somnar om medan nu timmisar kan sluka tusentals watt till lördagsbrunchen
Om det ens gick att få tag på i butik, vilket det inte gör eftersom kvaliteten på butiksbröd stadigt försämrats allt eftersom man sparat på råvarorna.
Jag åsyftade bastubad VARJE DAG.R Rkarlsson skrev:Men nu är du fördomsfull och verkar leva på 70 talet. Alla vet att 99% av alla bastu i sverige är förråd.
Jag har ingen bastu här. Och vill jag basta så åker jag ner till badhuset och betalar några tior för att bada, basta och bubbla.
Så dum kan du inte vara.
Alla med ett arbete har råd att basta oavsett pris.
Det var en trevlig utekväll i Stockholm (elområde 3) min taxichaffis sågade timprisavtal. Han uppmanade alla Timpris-jägare att passa på nu.
Om några timmar kostar det 1,5 kronor per kilowatt. Då får de ont i magen och släcker alla lampor.
Duscha, basta, tvätta, laga matlådor och fikabröd nu. Ni har ju billigt timpris just nu
Om några timmar kostar det 1,5 kronor per kilowatt. Då får de ont i magen och släcker alla lampor.
Duscha, basta, tvätta, laga matlådor och fikabröd nu. Ni har ju billigt timpris just nu
Ja då är du ju det största trollet just nu på byggahus. Ingen badar bastu hemma varje dag. Är du i finland eller vad?M Matte Bygg skrev:
Min bil blev fulladdad för 8 kr, och vet du vad? Jag bara stoppa i sladden igår vid 5, sen gjorde jag inget mer. Och jag slapp gå 3 km totalt.
Att du har en diskussion med en taxichaffis om elavtal förklarar ju det mesta. =) Ett att sveriges sämst betalda yrke. Hade han varit vettig hade han inte kört dig utan sökt ett riktigt jobb där han sluppit en riktigt usel lön, jobba ob och tjäna pengar.
Fördomsfull är du gentemot chaufförsyrket.R Rkarlsson skrev:Ja då är du ju det största trollet just nu på byggahus. Ingen badar bastu hemma varje dag. Är du i finland eller vad?
Min bil blev fulladdad för 8 kr, och vet du vad? Jag bara stoppa i sladden igår vid 5, sen gjorde jag inget mer. Och jag slapp gå 3 km totalt.
Att du har en diskussion med en taxichaffis om elavtal förklarar ju det mesta. =) Ett att sveriges sämst betalda yrke. Hade han varit vettig hade han inte kört dig utan sökt ett riktigt jobb där han sluppit en riktigt usel lön, jobba ob och tjäna pengar.
Alla yrken behövs. Du har en skev människosyn som kompensation för dina tillkortakommanden i livet.
Du kränker taxiyrket när du själv jagar kronor. Uselt av dig.
De där "alla har råd" argumenten är bara löjliga. Likaså påståendena att folk med lägre avlönade yrken eller utan ärvd förmögenhet automatiskt inte förstår sig på ekonomi och därför inte behöver beaktas i debatten.
Bara dumheter hela vägen. När folk börjar komma med sådant är det en signal att de inte vet vad de talar om.
Bara dumheter hela vägen. När folk börjar komma med sådant är det en signal att de inte vet vad de talar om.
M Matte Bygg skrev:
Och så varmt att man inte ens behövde ha värmen påslagen
Idag är det kallare igen och priset kommer att toppa på 182 öre i SE3 och 4.
Men låt oss glädja oss åt trenden med lägre elpriser!
Jag är inte fördomsfull. Körde i det skityrket i 6 år. Och den som tror att vårdyrket är det sämsta i vårt land har aldrig hört hur en droskförare lever.M Matte Bygg skrev:
Jag lämnade yrket och höjde lönen då med 100 tusen utan utbildning.
Att en taxichaffis sågar timpris och uppmanar folk att passa på nu är lika korkat som det du håller på med.
=)
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Du gjorde upp om fast pris med chauffören hoppas jag? Kostar ju olika mycket om du kör rörligt med taxi beroende på tidpunkt på dygnet annars och det är ju inte din grej.M Matte Bygg skrev:
Den enskilt största kilowatt-posten efter uppvärmning.+varmvatten, är att ladda elbilen.
Förstår att många timpris-nissar har elbil men tänk på att elbilens andrahandsvärde är skräp. Vem vill köpa en 3 år gammal elbil med batteribyte året efter som kommer kosta 200 tusen minst?
Förstår att många timpris-nissar har elbil men tänk på att elbilens andrahandsvärde är skräp. Vem vill köpa en 3 år gammal elbil med batteribyte året efter som kommer kosta 200 tusen minst?
Detta säger ju en hel del. Du lägger stor vikt vid vad en för dig främmande människa säger och tycker utan att du vet ett enda dugg om dennes kunnande och kompetens . Du får nog ta och läsa om denna tråd igen är en hel del folk som kommer med bra synpunkter i ämnet så du kanske kan lära dig lite och förstå bättre.M Matte Bygg skrev:Det var en trevlig utekväll i Stockholm (elområde 3) min taxichaffis sågade timprisavtal. Han uppmanade alla Timpris-jägare att passa på nu.
Med tanken på att de flesta bilarna jag tittat på har åtta års batterigaranti och en förväntad livslängd på batterierna som vida överstiger bilens livslängd så har du uppenbarligen inte koll. Det känns som att hela den här tråden bara bygger på provokationer.M Matte Bygg skrev:
Du vet precis vilka knappar du ska trycka på. Du är absolut en timprisare själv.M Matte Bygg skrev: