Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Så länge trollet matas tar det aldrig slut. Sluta svara så självdör tråden av sig själv. Allt var sagt för mänga inlägg sen.
Din okunnighet lyser igenom. Läs på om dagens elprodukter och förbrukningsprofiler som finns i många hem så inser du att du lever i familjen Flintas era. Du är en mobbare som borde uteslutas från denna sida!

Vid närmare eftertanke har jag ändrat mig angående timpris. Avgörande är att gaspriserna får ner kraftig.

Min kvalificerade bedömning är att även elpriser kommer ner kraftigt snart. Dessutom har vi staten som back-utmed utlovad subvention.

Tur att man har 14 dagars ångerrätt på timpris-avtalet:)

A
  • Gilla
uplj
  • Laddar…
Scouten skrev:
Jag tror att du får ringa dina kompisar i regeringen och fråga vad de håller på med.

[länk]

Det får ju dig att framstå som en kille utan koll när de håller på sådär. Hoppas att ni reder ut det.
Har bollat frågan med mina vänner i regeringen och Ulf ska snacka om elprisstödet idag. Tror Ebba skulle haka på när jag sist kollade.

Kommer vara på 21-nyheterna om man missar live.

Elprisstödet till à la nya regeringen

• Diagram som visar modell för elprisstöd i Sverige med olika ersättningsnivåer för elområden SE1, SE2, SE3 och SE4.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
harry73
M Matte Bygg skrev:
betyder det att man får 79 öre per kWh? oavsett vad det kostar i verkligheten? Då kan man ju tjäna på att ha timprisavtal och brassa på när elen är billig

harry73 harry73 skrev:
betyder det att man får 79 öre per kWh? oavsett vad det kostar i verkligheten? Då kan man ju tjäna på att ha timprisavtal och brassa på när elen är billig
Det är bara att plocka fram tidsmaskinen. :cool:

• Gilla
Matte Bygg
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Elprisstödet som presenterats idag är retroaktivt för de senaste 12 månaderna.

• Gilla
Matte Bygg
  • Laddar…
K
harry73 harry73 skrev:
Hur räknar du då?
Edit. Nu såg jag hur du tänkte.

harry73
jag läste bara vad som skrivs i tidningar och där får man inte alltför mycket info. Jag uppfattade det som att man kommande vinter får ett fast bidrag per kWh baserat på förra årets medelpris. Men det kanske är fel

harry73 harry73 skrev:
jag läste bara vad som skrivs i tidningar och där får man inte alltför mycket info. Jag uppfattade det som att man kommande vinter får ett fast bidrag per kWh baserat på förra årets medelpris. Men det kanske är fel
Ja, det är fel. Läs en gång till.

A
M Matte Bygg skrev:
Och hur drabbar det här oss med timpris? Vi skulle ju inte få något?

harry73
Snigla Snigla skrev:
[länk]
det blir mycket pengar till dig :)

Kan man ju undra hur de tänkt betala ut det den här gången. Sist gick det sådär, vårt elnätsbolag lade pengarna i sin egen kontantkassa. Jag fick de sista hundralapparna från förra vintern, på senaste fakturan jag betalade igår :poop:
Nu drabbade det inte mig, men för den som verkligen akut behöver stödet är det en klen tröst om hjälpen kommer om ett år.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.