150 300 läst · 1 754 svar
150k läst
1,8k svar
Oklokt att teckna timpris idag
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja det är alldeles vansinnigt. Vi klarar oss bra, gör små ändringar endast och är inga slösare direkt med något.J jawen skrev:
Hoppas att det vänder snart, även om det lär ta något år.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 725 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 725 inlägg
Honom. Och generellt så får du fundera på sär skriv ning som verkar vara lite av ditt adelsmärke. Det ger inte ens godkänt betyg i högstadiesvenska, än mindre några Augustpris.M Matte Bygg skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 725 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 725 inlägg
Synd om dig. Mitt förslag är att du försöker få lite perspektiv och slutar gnälla.J jawen skrev:
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Mina morgontankar går till de med timprisavtal som måste ladda elbilen när det inte blir ”billiga timmar” och måste då betala det höga timpriset för laddning och allt annat.
De med rörligt kommer få ett fin-flnt snitt även i november, så som de fick i oktober.
Cafét var grymt igår och sällskapet grymmare.
De med rörligt kommer få ett fin-flnt snitt även i november, så som de fick i oktober.
Cafét var grymt igår och sällskapet grymmare.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Fel. Den med timpris betalar exakt det som elen kostar när den förbrukas.Fairlane skrev:
Edit: Om den kostar 450 öre när timmisen laddar Biden så är det vad timmisen betalar. Om den kostar 5 öre när timmisen kokar kaffe så är det vad timmisen betalar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 280 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 280 inlägg
Vilken del av snittpris var det du inte förstod?M Matte Bygg skrev:
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 725 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 725 inlägg
Gå tillbaka i tråden och läs nåt av de 50 inlägg som förklarar exakt det för dig på ett tydligt sätt. Jävla troll. Det finns olika typer av troll, det vanligaste är väl att helt välja att ignorera och inte svara på de inlägg som förklarar det korrekta läget, där är du med. Utöver det så brukar trollet presentera alternativ fakta, ofta med en aggressiv framhävning av sin egen kompetens inom området. Du är lite tvärt om, du förmedlar mer en bild av en toppspelare i ”begåvningsreserven” och som en av de starkare spelarna i att spika pall hos Samhall.M Matte Bygg skrev:
Det är ett mysterium varför ett troll som snackar så mycket skit som du gör inte blir permanent bannad men jag antar att det är en ekonomisk fråga när det kommer till antalet unika användare och reklamintäkter.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Håll dig till ämnet. Förklara timpris vs fast bättre än jag gjorde idag. Eller hänvisa till inlägg med svar så kan jag överväga att köpa förklaringen. Tillsvidare tycker jag att dus ska hålla dig till ämnet.F fsn skrev:Gå tillbaka i tråden och läs nåt av de 50 inlägg som förklarar exakt det för dig på ett tydligt sätt. Jävla troll. Det finns olika typer av troll, det vanligaste är väl att helt välja att ignorera och inte svara på de inlägg som förklarar det korrekta läget, där är du med. Utöver det så brukar trollet presentera alternativ fakta, ofta med en aggressiv framhävning av sin egen kompetens inom området. Du är lite tvärt om, du förmedlar mer en bild av en toppspelare i ”begåvningsreserven” och som en av de starkare spelarna i att spika pall hos Samhall.
Det är ett mysterium varför ett troll som snackar så mycket skit som du gör inte blir permanent bannad men jag antar att det är en ekonomisk fråga när det kommer till antalet unika användare och reklamintäkter.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 280 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 280 inlägg
@Matte Bygg
Två fiktiva elkonsumenter:
Konsument 1 har rörligt pris och betalar 2 kr per kWh. Förbrukning under en månad 1000 kWh, ger en kostnad på 2000 kr för den månaden.
Konsument 2 har timpris och betalar ibland 4,50 kr/kWh och ibland 10 öre per kWh. Konsument 2 förbrukar också 1000 kWh samma månad och fördelas det på ungefär samma sätt som för konsument 1 kommer kostnaden bli 2000 kr den månaden, eller i snitt 2 kr/kWh.
Nu får du förklara varför du tycker så synd om konsument 2.
Två fiktiva elkonsumenter:
Konsument 1 har rörligt pris och betalar 2 kr per kWh. Förbrukning under en månad 1000 kWh, ger en kostnad på 2000 kr för den månaden.
Konsument 2 har timpris och betalar ibland 4,50 kr/kWh och ibland 10 öre per kWh. Konsument 2 förbrukar också 1000 kWh samma månad och fördelas det på ungefär samma sätt som för konsument 1 kommer kostnaden bli 2000 kr den månaden, eller i snitt 2 kr/kWh.
Nu får du förklara varför du tycker så synd om konsument 2.