Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K
M Matte Bygg skrev:
Avslutar veckan med att konstatera att timpris är en riktig Scam. En bluff. Ett spel.

Kommande veckor med hårda minusgrader när man måste ladda det där åbäket (elbilen) men det blir för dyrt och då tvingas ladda när det kostar mer än halva kallingen, då önskar man att man inte hade ingått en pakt med djävulen. Timprisare kommer gråta blod såvidade inte de tar ledigt och låter elbilseländet stå still samt pracka på sig ylleplagg för att inte få frysskador i deras karga, kalla, tråkiga hem.

Timpris är döden.
Vilken poet, du borde skriva en diktsamling!

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Vilken poet, du borde skriva en diktsamling!
Håller på, siktar att vinna Augustpriset.

• Haha
jawen
  • Laddar…
JanneJanne123
M Matte Bygg skrev:
Avslutar veckan med att konstatera att timpris är en riktig Scam. En bluff. Ett spel.

Kommande veckor med hårda minusgrader när man måste ladda det där åbäket (elbilen) men det blir för dyrt och då tvingas ladda när det kostar mer än halva kallingen, då önskar man att man inte hade ingått en pakt med djävulen. Timprisare kommer gråta blod såvidade inte de tar ledigt och låter elbilseländet stå still samt pracka på sig ylleplagg för att inte få frysskador i deras karga, kalla, tråkiga hem.

Timpris är döden.
Jag måste ändå ge dig att du är riktigt bra på att trolla, för jag blir faktiskt lite provocerad av all idioti du skriver och det är ju precis det som är din avsikt.

Elpriset, matematik och hålla dig till sanningen är du dock inte lika bra på och med de kvalifikationerna skulle politiker vara ett jobb som passar dig som handen i handsken. Du borde byta bransch!

• Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:

Timpris är döden.
Som sagt. Laddat för 78 kr i november. Har just nu 25,5 grad på nedanvåningen och 19 grader på ovanvåningen. -3,6 grader utomhus.
För närvarande 18 kWh totalt idag då jag höjde graderna liiiiite på ngenics app. Realtid ligger förbrukningen nu på 157 watt, dvs tvn är igång och 2 innelampor och fasadbelysning utöver kylskåpet.

Ingen har hittills frusit. Och bilen åkte till och från jobbet.

Forumägaren lät tråden vara öppen så länge den var seriös, så om du slutar ljuga i tjog så kommer tråden komma vara vid liv.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag måste ändå ge dig att du är riktigt bra på att trolla, för jag blir faktiskt lite provocerad av all idioti du skriver och det är ju precis det som är din avsikt.

Elpriset, matematik och hålla dig till sanningen är du dock inte lika bra på och med de kvalifikationerna skulle politiker vara ett jobb som passar dig som handen i handsken. Du borde byta bransch!
Din lille buse, vad skulle jag byta till för bransch? Och från vilken bransch? Svåra frågor som du bör besvara efter din attack nu lille busfröt.

R Rkarlsson skrev:
Som sagt. Laddat för 78 kr i november. Har just nu 25,5 grad på nedanvåningen och 19 grader på ovanvåningen. -3,6 grader utomhus.
För närvarande 18 kWh totalt idag då jag höjde graderna liiiiite på ngenics app. Realtid ligger förbrukningen nu på 157 watt, dvs tvn är igång och 2 innelampor och fasadbelysning utöver kylskåpet.

Ingen har hittills frusit. Och bilen åkte till och från jobbet.

Forumägaren lät tråden vara öppen så länge den var seriös, så om du slutar ljuga i tjog så kommer tråden komma vara vid liv.
Har du stängt av frysen?

Jag har varit kandidat till Augustpriset flera gånger. Zlatan Ibrahimovic suktar efter priset men jag lovar att jag kommer få det innan han. Han kanske aldrig kommer få det, iallafall inte för det han skrivit/spökskrivit hittills.

M Matte Bygg skrev:
Har du stängt av frysen?
Kombiskåp. I folkmun säger man ju bara kylskåp. Men ren fakta är att du ljög och inte har koll. Kanske borde lyssna på vad folk säger.

Fortfarande lite underhållande att läsa fablerna. Men är det inte dags att stänga tråden/banna trollet?

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Kombiskåp. I folkmun säger man ju bara kylskåp. Men ren fakta är att du ljög och inte har koll. Kanske borde lyssna på vad folk säger.
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:

Kombiskåp? Vad hade du i svenska språket? Jag hade 5a i allt utom träslöjd. Kombiskåp???

Edit: du skrev kyl.

Nu tar vi helg för alla okunniga kritiserar min expertis.

Tack för kaffet. Nu ska jag in på café opera efter en rökpaus. E-Type och Jan Emanuel är på golvet.

M Matte Bygg skrev:
Kombiskåp? Vad hade du i svenska språket? Jag hade 5a i allt utom träslöjd. Kombiskåp???

Edit: du skrev kyl.

Nu tar vi helg för alla okunniga kritiserar min expertis.

Tack för kaffet. Nu ska jag in på café opera efter en rökpaus. E-Type och Jan Emanuel är på golvet.
Ja du verkar inte ha fått något högt betyg. Sen verkar det som att jan-emanuel hänger i norrtälje idag. Källa Jan-Emanuel.
Reklam för kyl och frys, erbjudande om att ta med gammalt kylskåp.

R Rkarlsson skrev:
Eon var 1220kr. Till 279 kWh. Har ej fått tibbers ännu, antar väl att den bakas ihop till en hel månad. Så vet inte exakt ännu, men ca 1500 gissar jag =)

Tänk vad hemsk den hade varit om jag förbrukat som förra året.
1.500 kr för ynka 340 kWh......Blir ju totalt 4,41 kr/kWh
Dom fasta avgifterna har blivit groteska!, det är inte rimligt utan rent ocker

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
J jawen skrev:
1.500 kr för ynka 340 kWh......Blir ju totalt 4,41 kr/kWh
Dom fasta avgifterna har blivit groteska!, det är inte rimligt utan rent ocker
Ja det är då inget roligt pris man fått betala. Bara som jämförelse så har du jämförelse 2021 vs 2022 i mitt hushåll. Då i reda pengar.
totalt 2021 var förbrukningen 10344kWh och hittills ligger jag på 6927kWh. Ganska vidrigt att se.

Tabell med månatliga siffror för 2021 och 2022, inkluderar totala summor, ökning i data från år till år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
jawen
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ja det är då inget roligt pris man fått betala. Bara som jämförelse så har du jämförelse 2021 vs 2022 i mitt hushåll. Då i reda pengar.
totalt 2021 var förbrukningen 10344kWh och hittills ligger jag på 6927kWh. Ganska vidrigt att se.
Förjävligt är det enda ord jag känner!
Det har ju gått så långt att man KNAPPT ens kan påverka sin elkostnad längre!....Allt från politikerna är bara ett spel för att förändra "vårt" focus....medans dom knu..ar oss i brevlådan.

Corona & nu Ukraina kriget, energikriget, matkriget osv osv

K
M Matte Bygg skrev:

Timpris är döden.
Eftersom du bor i lägenhet så förstår jag att timpris kanske inte är det mest fördelaktiga för dig

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.