149 347 läst · 1 754 svar
149k läst
1,8k svar
Oklokt att teckna timpris idag
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Haha, ja det finns nog lite blandade åsikter om detta, men det verkar ju ännu dummare att tex köpa en stol: https://www.deccanchronicle.com/lif...ow-your-chair-is-a-threat-to-your-health.htmlMagnus E K skrev:Men skillnaden mellan en solcellsanläggning och det mesta annat är att man har ingen som helst glädje av solcellerna utöver den eventuella kostnadsbesparingen. Tvärtom, de förfular huset, försvårar underhåll av taket och omformaren ("växelriktaren") stjäl utrymme. Ok, lite underhållningsvärde för snygg statistik kanske.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 658 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 658 inlägg
Därför att man kan inte ens kan köpa materialet som behövs för 44 paneler, växelriktare, kablar, takinstallationsmaterial för 80000kr exkl. moms. Det är rimligt att du idag får offerter som ligger på 20-25% av vad alla andra får. Så du är bara ett jävla troll. Du har en bardomsvän som offererar, du har en skolkanrat på Danske Bank som uttalar sig i Di. Alla har nog dragit de slutsatesr de behöver.M Matte Bygg skrev:
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Vittrar avundsjuka här.F fsn skrev:Därför att man kan inte ens kan köpa materialet som behövs för 44 paneler, växelriktare, kablar, takinstallationsmaterial för 80000kr exkl. moms. Det är rimligt att du idag får offerter som ligger på 20-25% av vad alla andra får. Så du är bara ett jävla troll. Du har en bardomsvän som offererar, du har en skolkanrat på Danske Bank som uttalar sig i Di. Alla har nog dragit de slutsatesr de behöver.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Priset jag fick är exklusive moms.F fsn skrev:Därför att man kan inte ens kan köpa materialet som behövs för 44 paneler, växelriktare, kablar, takinstallationsmaterial för 80000kr exkl. moms. Det är rimligt att du idag får offerter som ligger på 20-25% av vad alla andra får. Så du är bara ett jävla troll. Du har en bardomsvän som offererar, du har en skolkanrat på Danske Bank som uttalar sig i Di. Alla har nog dragit de slutsatesr de behöver.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Åter igen det har jag förstått är bara intresserad av att höra lite grejer och funderingar med din kontakt som måste vara en bra kontakt. Därför skulle jag gärna få kontaktuppgifter och namnM Matte Bygg skrev:
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Ge mig ditt nummer så ringer han upp dig så kan ni diskutera. Vill ej outa hans namn/nr. då blir det lång telefonkö.
skicka mig ett meddelande så ber jag han ringa upp. Har redan nämnt för han att en medlem på Byggahus önskar kontakt.
skicka mig ett meddelande så ber jag han ringa upp. Har redan nämnt för han att en medlem på Byggahus önskar kontakt.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 658 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 658 inlägg
Nej inte direkt, jag har redan 55 paneler på taket som har sparat mig 32-35000kr i år så jag är inte direkt avundsjuk. Det är bara det att till skillnad från dig så har jag lite koll på solcellsmarknaden och en installatör köper knappt in materialet för de pengarna, troligtvis är materialet tom dyrare och jag tror inte att dom sätter upp det hos dig med förlust. Det finns inte en chans i helvetet att man har noll tb på det priset vilket borde vara det absolut minsta även om man gör det åt en vän. Sen så är antalet paneler egalt då de finns i varierande effekter, installerad effekt är intressantare. Så hur många watt var det nu då?M Matte Bygg skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 658 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 658 inlägg
En kontakt kan vara bra på olika saker.K Krux skrev:
https://sverigesradio.se/artikel/bestulen-pa-solceller-for-600-000-kronor-helt-uppgiven
Det måste vara transportskadat gods som de bara vill dumpa.Fairlane skrev:
grannen betalade drygt 90-95000 för 36 paneler eller vad det var. Om det var inkl allt utom inkoppling vet jag ej.
Men då har han själv byggt markställning, grävt, lagt markrör och monterat cellerna. Och lejer bort inkopplingen som kostar lite.
Kollegan fick pris på betydligt mycket mer än 88 från sveasolar på 34 paneler, då monterar de i februari eller va de kom överens om. Men det var garanterat inte lägre än 150.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Du gissar ju bara. Kom med konkreta fakta så kan vi ha en seriös diskussion.R Rkarlsson skrev:Det måste vara transportskadat gods som de bara vill dumpa.
grannen betalade drygt 90-95000 för 36 paneler eller vad det var. Om det var inkl allt utom inkoppling vet jag ej.
Men då har han själv byggt markställning, grävt, lagt markrör och monterat cellerna. Och lejer bort inkopplingen som kostar lite.
Kollegan fick pris på betydligt mycket mer än 88 från sveasolar på 34 paneler, då monterar de i februari eller va de kom överens om. Men det var garanterat inte lägre än 150.
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Mer än dina futtiga.F fsn skrev:Nej inte direkt, jag har redan 55 paneler på taket som har sparat mig 32-35000kr i år så jag är inte direkt avundsjuk. Det är bara det att till skillnad från dig så har jag lite koll på solcellsmarknaden och en installatör köper knappt in materialet för de pengarna, troligtvis är materialet tom dyrare och jag tror inte att dom sätter upp det hos dig med förlust. Det finns inte en chans i helvetet att man har noll tb på det priset vilket borde vara det absolut minsta även om man gör det åt en vän. Sen så är antalet paneler egalt då de finns i varierande effekter, installerad effekt är intressantare. Så hur många watt var det nu då?
Jag gissar på om hans markställning ingick eller ej. 90-95 var friköpta paneler. Kollegan fick över 150 000 klappat och klart. Att du skulle få för under 90 klappat och klart är ren och skär lögn.M Matte Bygg skrev:
Jag anser att du är en lögnhals till du laddar upp en kopia på offerten. Eller ska vi skriva och fråga telge om hur man får det priset ?
Byggveteran
· Kalmar
· 500 inlägg
Jag fick kompispris som avsåg enbart panelerna. 44 st.R Rkarlsson skrev:Jag gissar på om hans markställning ingick eller ej. 90-95 var friköpta paneler. Kollegan fick över 150 000 klappat och klart. Att du skulle få för under 90 klappat och klart är ren och skär lögn.
Jag anser att du är en lögnhals till du laddar upp en kopia på offerten. Eller ska vi skriva och fråga telge om hur man får det priset ?