71 167 läst · 610 svar
71k läst
610 svar
Övertyga mig om varför fiber
Är lite det jag skriver att behoven är olika, 80-85% kommer att ha fiber om 2-3 år sedan kommer resterande att hitta alternativa lösningar. Där 99,99% av de som har fiber även har mobil uppkoppling i någon/ra form.F fäboden skrev:
Har idag fiber och några mobila som används regelbundet. Snart två fiber och fortfarande några mobila.
2 fiber hem?A AndersS skrev:Är lite det jag skriver att behoven är olika, 80-85% kommer att ha fiber om 2-3 år sedan kommer resterande att hitta alternativa lösningar. Där 99,99% av de som har fiber även har mobil uppkoppling i någon/ra form.
Har idag fiber och några mobila som används regelbundet. Snart två fiber och fortfarande några mobila.
Eller ett till permanentbostaden och ett till fritidshuset?
Om pengarna inte är ett problem så är det ju bara att köra på.A AndersS skrev:
Har dock fullt förståelse att man ibland måste prioritera.
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
För mig var det nästan garantar avstånd / line of sight. Ska göra ett test och posta snartA Andy78 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Innergård? Jag har fönster åt båda hållen både gård och gata.A Andy78 skrev:
Här är vid AP
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VId fotändan på min säng drygt 10 meter från AP och line of sight
Logga in
Skapa konto
VId huvudändan samma avstånd, inte line of sight
Logga in
Skapa konto
Jag är fascinerad över att detta fortfarande diskuteras. Jag har aldrig tänkt att någon som har råd skulle tveka på att dra in fiber om möjligheten uppenbarade sig. Vi fick fibern indragen väldigt billigt, ca 11 900 kr, men jag skulle inte tveka ens vid dubbla eller tredubbla summan.
Jag hade fiber för första gången i en lägenhet 1997. Sen har det varit ADSL under många år fram till för ca 4 år sedan då vi fick möjligheten att dra in fiber i huset. Och vilken lycka!
Frun var tveksam och tyckte egentligen att ADSLn räckte, men nu i efterhand tycker hon att det var bra att jag stod på mig.
Vi har 250/100. Mina söner LAN-ar ibland och då sitter det upp emot 10 ungar och spelar online mot kanske ytterligare lika många kompisar som sitter hemma. Frun kollar på någon Netflixfilm och jag kan jobba via Remote Desktop samtidigt utan några som helst problem.
Inte ens min farmor som är 95 år gammal tvekade när hon fick erbjudandet. "Det är väl klart att jag skall framtidssäkra huset. Allt annat vore tokigt.", resonerade hon.
Nä, om pengarna finns, så installerar man fiber.
Men det är ju min åsikt.
Jag hade fiber för första gången i en lägenhet 1997. Sen har det varit ADSL under många år fram till för ca 4 år sedan då vi fick möjligheten att dra in fiber i huset. Och vilken lycka!
Frun var tveksam och tyckte egentligen att ADSLn räckte, men nu i efterhand tycker hon att det var bra att jag stod på mig.
Vi har 250/100. Mina söner LAN-ar ibland och då sitter det upp emot 10 ungar och spelar online mot kanske ytterligare lika många kompisar som sitter hemma. Frun kollar på någon Netflixfilm och jag kan jobba via Remote Desktop samtidigt utan några som helst problem.
Inte ens min farmor som är 95 år gammal tvekade när hon fick erbjudandet. "Det är väl klart att jag skall framtidssäkra huset. Allt annat vore tokigt.", resonerade hon.
Nä, om pengarna finns, så installerar man fiber.
Men det är ju min åsikt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg