71 164 läst · 610 svar
71k läst
610 svar
Övertyga mig om varför fiber
Tack för återkopplingen och bra att inga byggahusmedlemmar bär det tunga ansvaret att ha tvingat på dig fiberÖ öringen skrev:
Vad bra att det gick snabbt att komma på inom familjen. Bättre drivkraft kan du inte fåÖ öringen skrev:
Lycka till med fibern!
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Har man chansen att gruppansluta sig ska man ta den, allt annat är idiotiskt i min mening. De drog in fiber på landet, vi kommer inte ens skaffa abb då det inte finns abb för sommaren enbart. Men vi tog kostnaden att dra in fibern för framtiden
Som jag skrivit tidigare i tråden, jag arbetar med 5G och det kommer inte att bli så mycket bättre än vad 4G är. Den höga kapacitet som man ibland ser marknadsförd i artiklar om 5G handlar om mycket korta avstånd (några hundra meter som mest), fri sikt och riktantenner. Dessutom med en teknik som inte är planerad att finnas annat än i stationära routrar. Den skall ses som en ersättare för fiber och inget annat.norrgårn skrev:
Edit: Så du lär få vänta...
Att tvinga på saker är fel, men tur ts fick se nackdelarna med mobilt. Hade inte varit så kul i efterhand behöva betala för fiber (ingen garanti att dom drar tomrör till varje hushåll som inte ansluter sig).harry73 skrev:
Det jag menar är att det inte är någon garanti det blir billigare att efteransluta.
Men det gör man ju redan idag, t.ex. våra mobiler byter med automatik till wifi via vår fiberanslutning och sedan går den över till mobilnätet. Det vi inte nyttjar är att låta telefonin gå över till wifi utifrån att då slutar 112 för nödsamtal att fungera.norrgårn skrev:
I bilen så kopplar den ihop sig med blåtand istället för även den är ju uppkopplad med olika appar.
Man låser inte mobilen på samma sätt om man tittar på tv/ dator och sen att man har obegränsad surf sen har man med det till sommarstugan/husbilen/husvagnen mm. Sen kan man ta sin mobil på promenaden samtidigt som frugan/barnbarn kan fortsätta att titta/spela
Redigerat:
Den har vi samtal över wifi också (i alla fall vissa opratörer). Så även om man bor med dålig täckning har man ju fibern att ta samtal igenom.A AndersS skrev:Men det gör man ju redan idag, t.ex. våra mobiler byter med automatik till wifi via vår fiberanslutning och sedan går den över till mobilnätet. Det vi inte nyttjar är att låta telefonin gå över till wifi utifrån att då slutar 112 för nödsamtal att fungera.
I bilen så kopplar den ihop sig med blåtand istället för även den är ju uppkopplad med olika appar.
Du ser alla har inte fel i tråden, hoppas du får fungerade fiber. Vissa har problemet med det (för mig funkar det perfekt ).Ö öringen skrev: