361 780 läst · 5 234 svar
362k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 30 inlägg
Söt, lite tjockare skal.. inte så "syrad". Men jag vill egentligen smaka någon till innan jag står för smaken hehe.Fadai skrev:
Första frukten kan alltid vara lite annorlunda innan resten kommer (samma på chili, med styrkan.. en mild chili kan vara sktistark på första frukten /eller tvärtom.. medan de som kommer sedan "jämnar ut" sin smak bättre).
Och tyvärr så har tomaterna svårt att byta färg här.. så jag har bar fått tre sådana där (och jag var tvungen att dela med mig) haha
Maken gillade sin..
Den här ska jag odla på friland nästa år med, ska kontrollera nästkommande frukter och se dess fruktkött också.. är det likadant som dennas.. blir den perfekt till tomatsås nästa år
Bäst producerande här i år hittills.. (och den står som sagt ute i kruka).
Lite vattnig/saftig, god smak, mindre syra, perfekt fruktkött (inte så mycket kärnor som synes).
Lagom stor, känns lite biffig.. växer bra ute.. lite tåligare mot vårt väder (sibiri...)
Bäst producerande här i år hittills.. (och den står som sagt ute i kruka).
Lite vattnig/saftig, god smak, mindre syra, perfekt fruktkött (inte så mycket kärnor som synes).
Lagom stor, känns lite biffig.. växer bra ute.. lite tåligare mot vårt väder (sibiri...)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser lite angripen ut av nått.. nån svamp el nått kanske. Jag fick aldrig mina lupiner att ta sig - och nu är det ju skottpengar på den som nämner ordet lupiner (jag hävdar dock att så länge man tar ansvar för dem, så är de ett vackert tillskott i trädgården.. men man får inte låta dem fröa av sig, så man måste klippa ner dem innan de blommat helt färdigt)Staffan2000 skrev: