En soffpotatis har jag lyckats odla! :rofl:

• Potatis med människolik form bredvid gula bönpodar på ett fat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Premiär för Djungelgurka och Ying Yang-böna.

• Vitmönstrade böner i svart och vitt, kända som Djungelgurka och Ying Yang-böna, i en vit skål.
    Skapa konto
  • Hand som håller en liten, grön Djungelgurka med mönstrad yta, bredvid växande Ying Yang-bönor.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Ny sort provad och "dokumenterad" :)

Artisan blush tigrerade tomater, en hel och tre halverade som visar insidan, på ljus bakgrund med texten "Artisan blush tiger 2019".
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
ODLARHUMOR:

Söt potatis som ser ut som mänskliga skinkor med texten "Är detta en bakpotatis?
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Bettan74 och 8 till
  • Laddar…
Staffans2000
Snigla Snigla skrev:
ODLARHUMOR:

[bild]
Humorhörnan fredag: -A tergo.

Fadai
Snigla Snigla skrev:
Ny sort provad och "dokumenterad" :)

[bild]
Smaken?

Fadai Fadai skrev:
Smaken?
Söt, lite tjockare skal.. inte så "syrad". Men jag vill egentligen smaka någon till innan jag står för smaken hehe.

Första frukten kan alltid vara lite annorlunda innan resten kommer (samma på chili, med styrkan.. en mild chili kan vara sktistark på första frukten /eller tvärtom.. medan de som kommer sedan "jämnar ut" sin smak bättre).

Och tyvärr så har tomaterna svårt att byta färg här.. så jag har bar fått tre sådana där (och jag var tvungen att dela med mig) haha :)

Maken gillade sin.. :)

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Smaken?
Jag försökte skicka ett pm till dig om tomater/fröer - men din profil var spärrad för vissa utbölingar här :)

(nejdå tog det inte personligt, ver vilket knäpp plats internet är)

Du får väl pm:a mig om du var nyfiken på vad jag sa. Men som sagt helt ok om du inte gör det (y)

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Den här ska jag odla på friland nästa år med, ska kontrollera nästkommande frukter och se dess fruktkött också.. är det likadant som dennas.. blir den perfekt till tomatsås nästa år :)

Bäst producerande här i år hittills.. (och den står som sagt ute i kruka).

Lite vattnig/saftig, god smak, mindre syra, perfekt fruktkött (inte så mycket kärnor som synes).
Lagom stor, känns lite biffig.. växer bra ute.. lite tåligare mot vårt väder (sibiri...) (y)

Röd hjärtformad tomat hel och halverad visas upp, highlighting tjockt och kärnfattigt fruktkött.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Fadai
Den verkar ju helt perfekt här? Var köpte du frö?

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Den verkar ju helt perfekt här? Var köpte du frö?
Hade ju kite tomatfrösfrenzie där på en rea..
Tomatoeden i polen (y)

Köpte typ 20 sorter och fick några (bland annat den ovan nämnda..) ”på köpet” :)

Alltså @Snigla , kollade den hemsidan nu... Säg till om du skall beställa därifrån till nästa år!

Dalbotant Dalbotös skrev:
Alltså @Snigla , kollade den hemsidan nu... Säg till om du skall beställa därifrån till nästa år!
Mycket lätt att få ”tomatfrenzie” där.. :rolleyes::)

Staffans2000
Precis utanför mitt växthus planterade jag förra året en lupin. Nu ser den ut såhär. Inga blommar har det blivit heller.

Lupinväxt med skadade, fläckiga blad och ingen blomning.
Skapa konto

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis utanför mitt växthus planterade jag förra året en lupin. Nu ser den ut såhär. Inga blommar har det blivit heller.

[bild]
Ser lite angripen ut av nått.. nån svamp el nått kanske. Jag fick aldrig mina lupiner att ta sig - och nu är det ju skottpengar på den som nämner ordet lupiner (jag hävdar dock att så länge man tar ansvar för dem, så är de ett vackert tillskott i trädgården.. men man får inte låta dem fröa av sig, så man måste klippa ner dem innan de blommat helt färdigt)

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.