Ingen squashbrist härhemma direkt.,

Ung squash med blommor och frodig grönska i hemmaträdgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fortsätter ploppa upp nya (y)

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Hade glömt av dessa, men kul tillskott nu när de damp ner i brevlådan.. (beställdes för länge sedan)

Flera små genomskinliga påsar med fröpåsar för chili sorterat på en mörk yta.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Staffans2000
Hoppsan. Det blev fel.
Pioner skall det vara. Inte Lupiner!

Snigla.
Du tar väl vara på blommorna? Själv plockar jag dom på morgonen när de är som ståtligast för att raskt panera dom för att sedan fritera dom i en stekpanna me olivolja. Krydda med alt och peppar. Mums filibabba.

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis utanför mitt växthus planterade jag förra året en lupin. Nu ser den ut såhär. Inga blommar har det blivit heller.

[bild]
Samma för mig med min pion, min mamma delade sitt jättebestånd på en gammal pion, jag planterade den förra hösten, fick samma blad som du i år, inga blommor. Pionerna runt omkring var friska o blommade! Mammas ”moderplanta” också friska blad o mängder med blommor. Så vi gissar att den bara tjurar för att den är nyplanterad! ;)

S Solskensbonden skrev:
Samma för mig med min pion, min mamma delade sitt jättebestånd på en gammal pion, jag planterade den förra hösten, fick samma blad som du i år, inga blommor. Pionerna runt omkring var friska o blommade! Mammas ”moderplanta” också friska blad o mängder med blommor. Så vi gissar att den bara tjurar för att den är nyplanterad! ;)
Pioner kan vara riktigt kinkiga för omplantering.. vissa tar sig aldrig ens.
Vi flyttade ett par i år, de blommade efter två veckor :surprised: (de har stått på ett ställe där de inte trivts innan - tydligen var nya stället bra..).

Lite kul.. för förra året fick jag en planta som bara bestod av en halvdöd pinne.. och istället för att kasta den.. satte jag ner den på ett mindre genomtänkt ställe (...efterklok).. trodde den var död ju.. men ja.. den är 1.5 m nu i år och sitter helt fel.. men trivs ju bra så jag vill heller inte flytta den haha

• Gilla
Solskensbonden
  • Laddar…
Skördat lite bondbönor (y) blev inte många.. (sådde iof inte så många plantor, men det blev lite skralt även på de plantorna vi haft)

Skörd av färska bondbönor i en korg, något skralt resultat från odlade plantor.
Skapa konto

Några till ska vi hämta.. (men sen är det slut!)

• Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Fadai
Tips på högavkastande bondbönor, tack!

Fadai Fadai skrev:
Tips på högavkastande bondbönor, tack!
Mottages tacksamt här med hehe, men jag har en påse någonstans.. som jag fått tips om från flera håll (därför jag köpte den) men den blev aldrig sådd i år (hade tre sorter till).

Ska leta reda på den och återkomma (så kan du googla på den och se om det verkar vara nå bra)

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
ÄNTLIGEN

Skörd av olika sorters mogna chili i röda, gröna, gula och orange nyanser i en korg.
Skapa konto

Vi har kunnat skörda lite chili idag :D de har äntligen börjat byta färg! (y)

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Fadai
Så vackra färger!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Plockade upp lök och vitlök från pallkragarna igår. Med tanke på att det varit väldigt blött, nästan stående vatten, har de klarat sig bra.
Skörd av rödlök och vitlök i en blå plastlåda mot en röd bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Plockade upp lök och vitlök från pallkragarna igår. Med tanke på att det varit väldigt blött, nästan stående vatten, har de klarat sig bra.
[bild]
Ser finfina ut, vitlöken är stor!
Vad är det för sort?

Hade själv lite otur med vitlöken i år.. de är inte mycket större än när vi satte dem typ.. (goda dock)

Fadai Fadai skrev:
Så vackra färger!
Man blir glad när man skördar dem hehe, starka klara färger.. :love:

Vitlöken gillar näring, vi gödslade rejält och har fått en fin skörd!
Samma med löken.

Ena melonplantan som lovande ut verkar inte riktigt vara med oss :cry::seenoevil:
Vissnande melonplantor inne i ett växthus med en melon hängande från taket.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.