13th Marine 13th Marine skrev:
Vi skulle flytta hästskiten vi har i hög, kommer fram till att rullebören är trasig...

[bild]

Då har vi anledning att köpa punkteringsfritt.
Silvertejp ;)

Snigla Snigla skrev:
Silvertejp ;)
Punkteringsfritt ;)
Ny skottkärra med rött punkteringsfritt hjul står på gräsmatta bredvid jordhög.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gick inte ner i ryggsäcken, blåste spännande när jag körde MC hem.
Svart ryggsäck med rött cykelhjul fäst ovanpå mot tegelvägg och stövlar i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Solvskaftet och 4 till
  • Laddar…
Muuuummmmsss... förra året åt en rävfamilj (en mamma och två valpar) upp våra "gubbar", men i år hann vi ta första skörden.. weeii.. :love:

Färsk skörd av röda jordgubbar i behållare och hand, samt skyddade jordgubbsplantor.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
Skördade första gurkan av sorten 'Tanja' idag. Stor och fin med god smak, minus för att skalet var aningens tjockt plus att jag blev torr om tungan av skalet.
Kanske lät jag den sitta för länge:thinking:
Hand håller en avbiten gurka av sorten 'Tanja' mot en mönstrad bakgrund.
Skapa konto

Hann inte fotografera innan jag provsmakat :rofl:

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar alltid låta mina sitta ett snäpp för länge och de får lite tjockt skal ibland.. :) Men de brukar smaka bra ändå :D

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
Tog ju livet av alla mina pumpor och squasher jag förodlat inne under våren.. men tidsmässigt var vi rätt (när mina dog) för att så dem direkt ute!

Så vi satte fröna på plats istället, nu har inte alla tagit sig.. men vi kommer nog inte ha brist på squash iaf .. :cool: slipper kanske stå på torget och sälja dock..

Lush green squash plants growing in a garden bed with large leaves and visible stems.
Skapa konto

En stilig stor en.. och en stilig ..lite mindre en :)

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Bondböna i blom med vita och svarta blommor omgivna av stora gröna blad mot en bakgrund av potatisplantor.
Skapa konto

Bondbönorna blommar..

När vi sådde bondbönorna hade vi ingen plats för dem eg så vi ploppade ner dem mellan potatisarna (y)

Redigerat:
  • Gilla
BiFuel och 1 till
  • Laddar…
Hur var det nu, jag hade tillräckligt med fröer inför nästa år sa vi va?

Ähh.. måste ha varit någon annan vi pratat om!

Var (kanske är..) rea (40%).. på fröer hos Sneckenströms Ekohandel..

Så jag inventerade och fyllde på chilisamlingen

Lista över chilifrösorter med leveranstider, bland annat Pimientos De Padron och Hungarian Hot Wax.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Till mitt försvar, kan jag ju säga att.. vissa är bara påfyllning (sådana vi odlat i flera år och nu var våra fröerna slut) - och sedan ser ni att det är plantetiketter med på listan va? :p;):seenoevil:

Men nya för oss är:

- Hungarian cheese hybrid (vilket namn..)
- Mushroom Yellow
- Jalaro (lite intressant..)
- Peperone Corno Di Toro Giallo (längsta namnet!)
- Fish Pepper (sett andra odlat, måste prova..)
- Pepperdew
- Aji Delight (aji.. är trevliga generellt, provar flera sorter i år.. brukar också ge bra skörd)

(y)

Fadai
Riktigt rörande försvarstal...

• Haha
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
@Naturliv Hur har det gått för dina aroniabuskar? :) tagit sig?

@Avemo Hur går odlingarna? :) blivit några tomater? större purjolökar? :)

Snigla Snigla skrev:
@Naturliv Hur har det gått för dina aroniabuskar? :) tagit sig?
Jodå, aroniabuskarna lever och växer, men kanske inte så fort. Jag funderar på om jag ska gödsla eller om man behöver vänta med sådant i början. Hittills har de vuxit i den jord jag blandade till vid plantering (typ gammal jord, ny jord och gödsel). Jag har även tänkt att bredda rabatten, så att buskarna får mer egen yta. Nästa år vill jag nog lägga på bark, så att jag slipper dra ogräs lika ofta. Det kraftigaste ogräset är fjolårets potatis som växer vidare, jag skördade nog inte så noga.

Rad av unga aroniabuskar som växer i brun jord med odlingskärl i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Naturliv Naturliv skrev:
Jodå, aroniabuskarna lever och växer, men kanske inte så fort. Jag funderar på om jag ska gödsla eller om man behöver vänta med sådant i början. Hittills har de vuxit i den jord jag blandade till vid plantering (typ gammal jord, ny jord och gödsel). Jag har även tänkt att bredda rabatten, så att buskarna får mer egen yta. Nästa år vill jag nog lägga på bark, så att jag slipper dra ogräs lika ofta. Det kraftigaste ogräset är fjolårets potatis som växer vidare, jag skördade nog inte så noga.

[bild]
Ser finfina ut! (y)
Angående gödsling är jag lite osäker, men jag tror att de brukar gödslas på våren.. om jag inte minns fel.

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Argh! För tredje året i rad har vi fått spinn på gurkorna utan att fatta det innan det är för sent :mad::cry:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.