Tack @Snigla för bilden på ditt jordgubbsberg, utan den hade vår jordgubbsås aldrig blivit av, och jag inte kunnat skörda dessa idag:
Hand håller mogna jordgubbar med jordgubbsland i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Tack @Snigla för bilden på ditt jordgubbsberg, utan den hade vår jordgubbsås aldrig blivit av, och jag inte kunnat skörda dessa idag:
[bild]
Mums!

Själv kommer jag få komplettera några plantor på vårt lilla rös.. förra årets extrema värme/torka tog livet av nästan alla plantorna :(

Men jordgubbar får vi nog i pallkragen vilken dags som helst :D om inte rävarna kommer å äter upp dem i år oxå haha

Hade en mamma o två valpar på besök förra sommaren!

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Mangold på g.. våra plantor förra året var så stora att vi begränsade oss i år (inte så många)

Mangoldplantor i jord med synliga gröna blad och en träpinne i en trädgårdsbädd.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Mums!

Själv kommer jag få komplettera några plantor på vårt lilla rös.. förra årets extrema värme/torka tog livet av nästan alla plantorna :(

Men jordgubbar får vi nog i pallkragen vilken dags som helst :D om inte rävarna kommer å äter upp dem i år oxå haha

Hade en mamma o två valpar på besök förra sommaren!
Är du i krokarna kan vi nog fixa några revor =)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag tryckte ner lite armeringsjärn och drog snöre runt dem häromdagen, sedan hamnade melonerna där, hoppas det blir ett bra växtstöd :D

Hemmagjorda växtstöd av armeringsjärn och snöre i en grönsaksbädd i en trädgård.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Jag tryckte ner lite armeringsjärn och drog snöre runt dem häromdagen, sedan hamnade melonerna där, hoppas det blir ett bra växtstöd :D

[bild]
Håll koll på tyngden sen bara,, man brukar ju få lägga melonerna i typ en bh el nylonstrumpa hehe :cool:

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Får se om det blir ett problem :oops:

Först så tittar man till ena dagen - ingen gurka, andra dagen - ingen gurka, sen rätt vad det är så finns det en stor gurka där.
De måste växa i smyg för att kunna överraska mig ;)
En stor gurka som hänger bland gröna blad i ett växthus, illustrerar snabbväxande grönsaker.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Får se om det blir ett problem :oops:
Äh inga problems, man springer ju och tittar på allt hela tiden.. för att se vad som händer hehe

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Det är aldrig för sent att så!
Ett soligt trädäck med fröpåsar, en vattenkaraff, ett glas vatten och en vas med blommor, i bakgrunden en svensk flagga vajar.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
[bild]
Vad är det för läcker textil(?) på bordet?

Det är bordets träskiva, så tyvärr ingen duk.

Det är bordets träskiva, så tyvärr ingen duk.
Pärm? Med fina djuren i mönstret?

Aha!

Ja det är vår fröpärm, gjorde den till frun förra året som en liten bröllopsdagspresent (hon fick Seymours självhushållning i bröllopspresent)

Är en vanlig pärm som är klädd med presentpapper med djungeltema, samt en spillbit blommigt tyg på ryggen.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Vi skulle flytta hästskiten vi har i hög, kommer fram till att rullebören är trasig...

Trasig skottkärrshjul med synlig punktering och en person som pekar på skadan, nära en grönt skottkärra.
Skapa konto

Då har vi anledning att köpa punkteringsfritt.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.