361 689 läst · 5 234 svar
362k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Eukalyptusvide, någon som har koll på den växten? Verkar vara en variant av pil, risk för rotskott överallt?
Kolla på farbrorgron.se , han har också problem med spinn. Hittar inte något inlägg på hemsidan om lösningen, han kanske bara skrev det på Insta men han har hur som helst knäckt problemet genom att pudra ut kiselgur. Kanske värt att prova?13th Marine skrev:
Har planterat tre stycken låga i år.. (60 stam) - har inte räknat med att den skall skicka några rotskottDarling McFluff skrev:
Väldigt sött träd, tänkte att det skulle ge lite höjd vid vår låga mur och så har de så "färgglada" vårblad
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 562 inlägg
Många tack! Har sprayat såpvatten på berörda plantor och ska överväga att köpa rovkvalster.
Njae, det var det jag klistrade in länken till. Men jag vet att han skrivit nyligen om hur han äntligen löst problemet med spinn men det var nog på Insta. Detta kanske funkar, men man får scrolla upp för att hitta originaltexten istället för kommentarer :Snigla skrev:
https://www.instagram.com/p/BzaPfOgoTZV/
Har plockat av bland de sista jordgubbarna, de är inte så fina längre och mest småfjuttar.
Men med mycket riven vit choklad och så in i ugnen så ska dom nog gå ner tillsammans med lite vaniljglass.
Men med mycket riven vit choklad och så in i ugnen så ska dom nog gå ner tillsammans med lite vaniljglass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag har varit hemifrån ett tag. Senaste veckan utan tillsyn av odlingarna. Igår kom jag hem och konstaterade att automatbevattningen fungerat. Ingenting moget än dock.Snigla skrev:
Tomater
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Något blandat utbud med potatis, tomater, luftlök, purjolök och pumpa.
Logga in
Skapa konto
Physalis
Logga in
Skapa konto
Vi har grillat nån padron och babe har smakat nån annan lite starkare sort.. men nu börjar flera sorter blir färdiga här..
Första provsmakningen på en Aji Fantasy för året.. styrkan låg på paprika.. både jag och hunden tog varsin rejäl tugga!
Logga in
Skapa konto
Första provsmakningen på en Aji Fantasy för året.. styrkan låg på paprika.. både jag och hunden tog varsin rejäl tugga!
En färdig:
Artisan Golden Bumble Bee
Första provsmakningen och vi var tvungna att dela den på tre.. (ni ser storleken va..) - hunden gav sig inte.. hennes favoriter är små solmogna tomater (speciellt alla som inte är röda, men röda går också bra..)
Artisan Golden Bumble Bee
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Första provsmakningen och vi var tvungna att dela den på tre.. (ni ser storleken va..) - hunden gav sig inte.. hennes favoriter är små solmogna tomater (speciellt alla som inte är röda, men röda går också bra..)