361 738 läst · 5 234 svar
362k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Det glömde jag ju, det är lite trendigt med dess flätade trådar (hm makrame?) som man hänger korgar/krukor i.. de borde rimligen gå att anpassa till lite större!13th Marine skrev:
Jag tycker de är estetiska.. har sådana inne allt beror ju på vilken kruka du använder.. (vanliga)
Det finns många varianter att köpa.. och gillar du eller din andra halva (eller nått ev barn) att pyssla.. kan detta vara nått för er att göra själva!
Skickar en länk.. för lite pysseltips.. men du ser också vilken modell jag menar (eller vilken typ)
https://www.slojd-detaljer.se/inspiration/till-hemmet/amplar-i-makramè/
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 565 inlägg
Hur mycket jord rymmer den? (med tanke på att du sa att den var dessutom självvattnande)..13th Marine skrev:
Oavsett kommer det nog fungera, men ni måste nog se till att fylla på den minst två gånger om dagen om det inte ryms så mycket jord. De blir lite kinkiga.. och torra ju mindre jord man har,
Jag odlade mycket i amplar och det var ett jäkla vattnade på dem hehe
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 565 inlägg
Tror det var 6l jord och 2l vatten.
Var ganska stora förhållandevis.
Var ganska stora förhållandevis.
Det börjar bli lite trångt här och nog kan jag väl sätta ner tomatplantorna i sin slutliga kruka på 12 liter eller ska jag plantera om i en mellanstor kruka en gång till
i mellan?
Det blev ju lite mer plantor än jag hade räknat med, konstigt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev ju lite mer plantor än jag hade räknat med, konstigt
Det är det där med plats o tid hehe, funkar nog vilket som för tomaterna. Mina ska börja få slutkrukor nu.. men då blir de ’vips’ mycket otympligare o hålla på med!Lill72 skrev:
Mina får lite tuff behandling.. klarar inte av att avhärda mina (alla) plantor riktigt.. för långt att gå och för många plantor ..
Har två ute i kruka redan.. de verkar ok än så länge (inte i växthus, utan ute).. kommer öka på nu.. (de kommer få filt om det ska bli under 5 gr
Ok, då får några flytta ut nu. Tänkte oxå köra filtvarianten med några då jag inte har nåt växthus.Alternativet är att de får bo i ett sånt där solskyddstält man har till barn. De flesta får stå framför garageporten så kan jag bara öppna och bära in om det blir svinkallt.
Mer plats=så mer frön
Mer plats=så mer frön
Tur jag ligger lite efter, hade bara två plantor ute inatt (och kom ihåg att lägga på filt.. för frosten). Resten står inne i huset..
Men vem hade kunnat tro att det skulle snöa inatt också (har dessutom haglat i två omgångar idag på dagen).
Sjöng ju in våren nyss..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men vem hade kunnat tro att det skulle snöa inatt också (har dessutom haglat i två omgångar idag på dagen).
Sjöng ju in våren nyss..
Satte ut gurkorna i växthuset förra veckan, de tog för mycket plats inomhus.
Blev inte överlycklig över att se 0-gradigt och snöblandat regn på väderleksrapporten.
Har haft en liten värmefläkt igång på natten och de verkar må fint.
I mitten på veckan åker tomaterna också ut.
Paprikan och chilli får vänta lite.
Blev inte överlycklig över att se 0-gradigt och snöblandat regn på väderleksrapporten.
Har haft en liten värmefläkt igång på natten och de verkar må fint.
I mitten på veckan åker tomaterna också ut.
Paprikan och chilli får vänta lite.