358 319 läst · 5 214 svar
358k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Förlåt om det inte framgick i mitt inlägg men det var en retorisk fråga. Eftersom det inte gick att se någon blast så var det svårt att avgöra..
😆
Aja, här är en veckas zucchini-skörd. Ogräset har inte lyckats kväva dem i alla fall.
😆
Aja, här är en veckas zucchini-skörd. Ogräset har inte lyckats kväva dem i alla fall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
De tar sig igenom det mesta.. o lurar under allt.. (rätt vad det är hittar man en halvmetersvariant nånstans hehe)S sinuslinus skrev:
Vad är den gula till höger för sort.. såg kul ut.. (lite flasklik)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Då var det alltså rätt val att göra kyckling marengo med alla mina misslyckade smålökar. Tack för att du delar både misslyckade erfarenheter och bilder på de fantastiskt frodiga bäddarna. Kronärtskockor har jag aldrig lyckats med. Så glad att se dina.13th Marine skrev:
Sitter ute på landet och längtar hem till köksträdgården. Som såklart är kaos i när jag är här och den där. Autobevattningen i växthuset funkar kass enligt grannen. Kålmalen har säkert invaderat kålsängen. Broccolin gått i blom. Sniglarna tagit över. Blev sen med utplantering av det mesta. Får påminna mig om att jag odla för att jag ska överleva, inte för skörden i sig.
Men så himla mysigt att se vad som växer och frodas i era trädgårdar. Det gör mig glad.
Bild på mitt överbevattnade växthus.
Men så himla mysigt att se vad som växer och frodas i era trädgårdar. Det gör mig glad.
Bild på mitt överbevattnade växthus.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Min lökodling gick inte heller så bra. Blev nog en sättlöksodling av allt. 😂13th Marine skrev:
Logga in
Skapa konto
Provskördadr en majs. Den såg jättefin ut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Husägare
· Uppsala
· 534 inlägg
Jag har gått över till potatislök (finns att köpa på Tradera).
Husägare
· Uppsala
· 534 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Låter kul! Det får vi se om vi får tag på.
Hur stora blir de? Jag odlar ju främst lök för att få stora ekologiska lökar eftersom att hålla på och skala smålök är så evinnerligt trist.
Hur stora blir de? Jag odlar ju främst lök för att få stora ekologiska lökar eftersom att hålla på och skala smålök är så evinnerligt trist.
Tänkte bara visa upp hur "Underblomman" jag sådde såg ut.. när den blommade.. (ni funderade lite på vad det var när jag sådde..)
Ganska gullig hehe (har aldrig sått den innan)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ganska gullig hehe (har aldrig sått den innan)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Kom på att det finns rotfrukter kvar i matkällaren. Kanske dags att rensa innan skörd….
Aldrig lyckats lagra rotselleri så länge förut. En verkar helt fräsch och de andra två var halvt fräscha. Legat i torv i en plastlåda på golvet i matkällaren.
Aldrig lyckats lagra rotselleri så länge förut. En verkar helt fräsch och de andra två var halvt fräscha. Legat i torv i en plastlåda på golvet i matkällaren.
Logga in
Skapa konto
Fikonträdet vaknade så småningom till liv, och mycket riktigt växer det som en liten buske nu och har skjutit rotskott med löv som ser rätt ut.Jiji skrev:Jag har förstått att de sorter som vi odlar i Sverige skjuter nya skott från marken. Jag har en kollega som är en hejare på fikon och hon menar att de blir som buskar. Hon förökar sina med hjälp av de där nya skotten.
Själv har jag inte haft så stor framgång med fikon tyvärr så det här är bara vad jag lärt mig av min kollega.