357 844 läst · 5 214 svar
358k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Det är byggt som en separat "bokhylla", två sidostycken med två hyllplan i nivå med spröjsen, och står på fönsterbrädan. Den är fäst med ett vinkelbeslag i mittenstolpen i fönstret (på undersidan av ett av hyllplanen). Lysrören är fästa under hyllplanen och lysrören kan enkelt flyttas upp och ned eftersom de hänger i en kedja. Konstruktionen passar mig bra eftersom jag inte har så mycket plats och det här är det enda fönstret mot solen.
Tack!Naturliv skrev:Det är byggt som en separat "bokhylla", två sidostycken med två hyllplan i nivå med spröjsen, och står på fönsterbrädan. Den är fäst med ett vinkelbeslag i mittenstolpen i fönstret (på undersidan av ett av hyllplanen). Lysrören är fästa under hyllplanen och lysrören kan enkelt flyttas upp och ned eftersom de hänger i en kedja. Konstruktionen passar mig bra eftersom jag inte har så mycket plats och det här är det enda fönstret mot solen.
Då är det samma grundkonstruktion som jag har i min kattsäkrade hylla, bara snyggare utförande.
Det gror fint i växthuset.
Spetskål, röd- och gulbetor, zinnia och luktärter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Spetskål, röd- och gulbetor, zinnia och luktärter.
Den här vintern har gått hårt åt småplantorna. Jag tror att det mesta har dött. får väl ge det lite mer tid innan det blir kompost.
Jag tror att det beror på att det först var 20 grader varmt långt in på hösten och sedan från en dag till en annan blev 11 grader kallt på natten. Sedan var det minusgrader rätt länge. (Så brukar vi inte ha det här där jag bor.) Växterna hann inte vintra in.
Logga in
Skapa konto
Jag tror att det beror på att det först var 20 grader varmt långt in på hösten och sedan från en dag till en annan blev 11 grader kallt på natten. Sedan var det minusgrader rätt länge. (Så brukar vi inte ha det här där jag bor.) Växterna hann inte vintra in.
Satte några sticklingar av Westerlund på sensommaren och visste inte var jag skulle göra av dem så de hamnade i diskhon i tvättstugan. Tydligen var det precis där de vill vara så nu börjar de blomma.
Och på bänken i tvättstugan står broccolin och verkligen väntar på att få komma ut.
Inatt testar jag också med en liten kupevärmare i lilla växthuset så får vi se om det håller över noll-gradigt, ställde ut några av de fulaste pelargonerna till att börja med.
För övrigt så ser det ut som kaos lite här och där med växter huller om buller och jord på golvet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och på bänken i tvättstugan står broccolin och verkligen väntar på att få komma ut.
Logga in
Skapa konto
Inatt testar jag också med en liten kupevärmare i lilla växthuset så får vi se om det håller över noll-gradigt, ställde ut några av de fulaste pelargonerna till att börja med.
Logga in
Skapa konto
För övrigt så ser det ut som kaos lite här och där med växter huller om buller och jord på golvet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som ni ser går chiliodlingen framåt i hundburarna.. några stycken fick flytta ut idag då det växt ur sitt hus nu står de i kattens värld.. (peppar peppar har han hitills inte visat intresse för dem)
Logga in
Skapa konto
Tagetesen har grott också, det gick snabbt.. funderar på vad jag ska ställa den (ute el inne..)
HAR SHOPPAT!!
Farmer Gracy har haft rea (jag köpte ju mina hostor där på ”super-rea”.. förra året och väntade på att få göra samma sak i år.. köpa rotbitar ) var 20% rabatt ..plus 10% påsk
Är nöjd och förväntansfull..
Farmer Gracy har haft rea (jag köpte ju mina hostor där på ”super-rea”.. förra året och väntade på att få göra samma sak i år.. köpa rotbitar ) var 20% rabatt ..plus 10% påsk
Är nöjd och förväntansfull..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto