34 152 läst · 170 svar
34k läst
170 svar
Nytt badrum och allrum efter takbyte
Reglat och enklat klart väggen mot klädkammare.
J
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
J
Klädkammarensvägg mot allrummet stod inte i lod. Får skylla på mig själv. Restes för 18 år sedan och verktygsarsenalen var lite annorlunda då, typ ögonmått vs laser.
J
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
J
Dörr, golv och inspektionslucka i klädkammaren. Klädkammaren fick stryka på foten iom att jag behövde ta upp bjälklaget för att växla golvspånet från badrummet.
Lite spackel och färg så kan vi fylla den igen med prylar som inte används.
/J
Lite spackel och färg så kan vi fylla den igen med prylar som inte används.
Logga in
Skapa konto
/J
Hej,
Projektet legat nere ett par månader till förmån för ett plankbygge:
Det är nu dags att adressera surdegarna som har gnagt ett tag. Först ut är dörrhålets höjd. Jag kommer att flytspackla för golvvärme (el). Ska tröskeln stå på golvspån eller flytspackel?
Det är trevligt om karmarna i rummet har sin överdel i våg kan jag tycka. I så fall måste karm/tröskel stå på spångolvet.
Hur har ni andra gjort?
(J
Logga in
Skapa konto
Det är nu dags att adressera surdegarna som har gnagt ett tag. Först ut är dörrhålets höjd. Jag kommer att flytspackla för golvvärme (el). Ska tröskeln stå på golvspån eller flytspackel?
Det är trevligt om karmarna i rummet har sin överdel i våg kan jag tycka. I så fall måste karm/tröskel stå på spångolvet.
Hur har ni andra gjort?
(J
Jag ställde min på flytspacklet för att få ett ordentligt uppvik mot tröskeln av tätskiktsfolien. Sedan behöver du inte vara så noga med höjden på flytspacklingen vid dörren om du sätter tröskeln efter spackling.E erikssonjorgen skrev:Hej,
[bild]
Hur har ni andra gjort?
(J
Regling ovan dörr gjorde jag efter flytspackling när man vet vart tröskel hamnar.
Får hoppas att rören sitter.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej.F Firro skrev:
LKs PE-X kan bockas utan bockfjäder. Däremot finns det rör inom LK som inte får bockas utan fjäder.
Om du undrade om jag använde ett verktyg för att få till radien så använder jag enbart monteringsdetaljer:
Logga in
Skapa konto
/J
Hej,
Börjar bli dags att inhandla golvvärme (elektrisk). Behöver bestämma för att veta höjd på flytspackel samt vilka rör som termostaten vill ha.
Konstruktionen är alltså spånskiva och ska kläs med plastmatta som ytskick. Antar att plastmattan behöver vara golvvärmetålig.
Några tips på bra golvvärme?
/J
Börjar bli dags att inhandla golvvärme (elektrisk). Behöver bestämma för att veta höjd på flytspackel samt vilka rör som termostaten vill ha.
Konstruktionen är alltså spånskiva och ska kläs med plastmatta som ytskick. Antar att plastmattan behöver vara golvvärmetålig.
Några tips på bra golvvärme?
/J