79 824 läst · 227 svar
80k läst
227 svar
Nytt badrum, ett gör-det-själv-projekt
Du har rätt, det är lite kusligt. Värt att nämna är att hennes uppskattning var exklusive inredning, som i vår kalkyl ovanför blir ungefär 45000 tillsammans. Så lite billigare än totalentreprenad blev det nog ändå. Men, vissa saker måste man helt enkelt lära sig själv. Om man är envis dvs.T tobbbias skrev:Det blev snyggt! Nu såg jag inga brunnar men antar att det står en hel del om dem i de 15 sidorna =) Antar att det är några kantbrunnar på något sätt.
Hur som helst så nu 1,5 år senare så blev totalkostnaden mellan 30-35 kkr / m2 ändå. Ungefär som hon uppskattade i telefonen i första inlägget väl? Helt osett förutsättningarna. Känns ändå lite spådamsaktigt
Bra jobbat iaf! Skönt att vara klar med ett projekt.
Brunnen är delad mellan dusch och badkar:
Hej,andr.ljung skrev:
Vi valde bort det av flera anledningar. Det började med att vi fick för mycket övrigt att göra och tänka på, sen fick vi kontakt med en bra kille som kunde gjuta fallet, och han gjorde även tätskikt och hade kollegor som kaklade. Så då köpte vi en tjänst efter en annan och det blev väldigt bra, både för våra huvuden och för badrummet.
Kalkylen är ett spreadsheet jag gjort i iWork numbers, Apples motsvararighet till Excel.
Här är en kopia:
https://www.dropbox.com/s/cj9cy7a8phr7m6h/Budget Badrum.numbers?dl=0
...och en i excelformat, men den fungerar nog kanske inte.
https://www.dropbox.com/s/cj9cy7a8phr7m6h/Budget Badrum.numbers?dl=0
Aha, smart att dela brunn mellan båda. Har du fall i hela badrummet då mot brunnen? Jag tänker så inget vatten lyckas rinna mot dörren?B bjorn_s skrev:Du har rätt, det är lite kusligt. Värt att nämna är att hennes uppskattning var exklusive inredning, som i vår kalkyl ovanför blir ungefär 45000 tillsammans. Så lite billigare än totalentreprenad blev det nog ändå. Men, vissa saker måste man helt enkelt lära sig själv. Om man är envis dvs.
Brunnen är delad mellan dusch och badkar:
Ja, gött att du ändå sparade så pass mycket på att göra det själv! Det är ju som du skriver ändå en hel bunt tusenlappar billigare! Och så hinner man dessutom tänka ut alla detaljer lite mer snitsigt när man låter saker få ta lite längre tid!
Kul och smart idé att sätta badkar och dusch ihop så! Tack för en rolig projekttråd!
Produkter som diskuteras i tråden