275 036 läst · 689 svar
275k läst
689 svar
Nyköpt hus mögel
Tack Jawen nästintill ingen ventilation i källaren utan bara i duschrummet därJ jawen skrev:Typ "värsta" åren där mellan 1968-1978, även om vissa var "bättre byggda".
Har du flera luftventiler i källaren samt på "övervåningen" ?
Varm luft stiger ju, så har du "okey" ventiler på olika våningar så torde det "sköta sig själv"
Sedan om du inte åtgärdar allt som kan skapa lukt så det konstant tillförs, ja då kanske du måste forcera luften med någon lösning.
MvH Jawen
J Jayward skrev:
Paint på datorn går att rita rätt bra med!
Ventilerna måste ha tillräckligt med area för att ens kunna fungera korrekt, sen ska man alltid sträva efter att luften ska komma in "längs bort" så den "nya" luften som kommer in måste färdas igenom "hela" källardelen.
Annars sker inte luftombyte.
Hur många kvm är källaren & hur många rum finns det där?
Mvh Jawen
80kvm 5 rum kan man säga minstJ jawen skrev:Paint på datorn går att rita rätt bra med!
Ventilerna måste ha tillräckligt med area för att ens kunna fungera korrekt, sen ska man alltid sträva efter att luften ska komma in "längs bort" så den "nya" luften som kommer in måste färdas igenom "hela" källardelen.
Mvh Jawen
Förstår va du menar men om jag drar den på slutet så tror jag att luftombyte kommer ske ovanför men jag kommer lägga dörrar i varje rum där iställetJ jawen skrev:Paint på datorn går att rita rätt bra med!
Mvh Jawen
Är så trött har inte kunnat sova i 3 dagar nu pga stressen som jag är i nu. Skall vädra källaren kakla om den och sälja huset. Är mest rädd för att ungarna skall andas in det.M mickimike skrev:
Samma här barn med astma. Väntat över ett år och inget klart än. Och börjar man innan renovera så kan det bli problem. Så anlita en besiktning innan du gör för mycket.J Jayward skrev:
Jag kommer nog gå back med minst 500k och man lär sig av sina misstag jag och min fru är halvvägs till depression.M mickimike skrev: