273 072 läst · 689 svar
273k läst
689 svar
Nyköpt hus mögel
Tyvärr är Anticimex dålda fel bara skit, ett sätt för säljaren att friskriva sig, bara en massa ursäkter och omfattas inte. Lägg pengarna på nått annat.J Jayward skrev:Hej behöver er hjälp här. När jag var på visning så såg jag att huset var jättefint anticimex hade besiktad huset ingen mögel lukt i källaren. Inte äns säljaren på påpekade att det var fel på huset idag när jag fick nycklarna och skulle flytta in. Så gick jag ner och insåg att det luktade mögel öppnade golvet och insåg att det fanns fukt och mögel. Vad skall jag göra.
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 329 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 329 inlägg
Skulle köpa något hus som gärna stått ett tag och bevisat sig Finns en del intressanta uppslag på fukt och mögel i den här delen av Stockholm, . Hammarby sjöstad.. https://www.fuktcentrum.lth.se/fileadmin/fuktcentrum/Publikationer/Bygg-Teknik/2_02_63.pdfFredrikR skrev:
heisiandiishe
Medlem
· stockholms
· 329 inlägg
heisiandiishe
Medlem
- stockholms
- 329 inlägg
Hej Arne arbete kostade mig 210000kr total renovering av 2 badrum och 1 toalett nymålade trappor nymålad vardagsrum även alla rum.A Arne_Planka skrev:
Nyrenoverad källare med kakel istället för levande
material kakeln kostade mig cirka 6000kr
Men såklart så har ju källaren gjorts om så barnen kan sova där nere där är det 80kvm totalt nyrenovering
Material för toalett cirka 15000kr
Material för 2 dusch cirka 40000kr
La cirka 20000kr för cement och spackel
Resterande material inkluderades med dom 210000kr
Glömde ange att jag la golvvärme i hela källaren och i alla dusch toalett även ingången cirka 25000krA Arne_Planka skrev:
Sen så bytte jag ut värmen i huset mot luftvärmepump 60000kr då är det ju luft luft 2x 1 i källaren 1 i vardagsrummet för friskare och varm luft. Värmen i sig är klassad a+++ som kallaste när det var 15- då drog båda som max 20kw om dagen
Produkter som diskuteras i tråden