J
J Jayward skrev:
Förutom att jag e skuldsatt för livet så var det värt
Vem är inte det.
 
  • Haha
  • Gilla
kisumisu och 6 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Söt byggnadsinspektör. Hälsa och jama från mig ;)
Han ger tummen upp
 
  • Ung kattunge lutad mot fönsterkarm, tittar nyfiket, randig päls, mjuka ögon, inomhusljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 16 till
  • Laddar…
En andraplats till denna tråd, jag trodde den skulle knipa guldet ….
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Hej behöver er hjälp här. När jag var på visning så såg jag att huset var jättefint anticimex hade besiktad huset ingen mögel lukt i källaren. Inte äns säljaren på påpekade att det var fel på huset idag när jag fick nycklarna och skulle flytta in. Så gick jag ner och insåg att det luktade mögel öppnade golvet och insåg att det fanns fukt och mögel. Vad skall jag göra.
Tyvärr är Anticimex dålda fel bara skit, ett sätt för säljaren att friskriva sig, bara en massa ursäkter och omfattas inte. Lägg pengarna på nått annat.
 
W78 W78 skrev:
Tyvärr är Anticimex dålda fel bara skit, ett sätt för säljaren att friskriva sig, bara en massa ursäkter och omfattas inte. Lägg pengarna på nått annat.
Helt sjukt att detta företag får komma undan med detta.
 
Nepps huset blev såld efter renoveringen tjänade jag 500papp aldrig mer hus köpte lägenhet istället ‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️
 
  • Haha
HeyJon
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Nepps huset blev såld efter renoveringen tjänade jag 500papp aldrig mer hus köpte lägenhet istället ‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️
Nice, nyproduktion för att undvika tråkiga överraskningar? ;)(y)
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
heisiandiishe
Den här slutsatsen hade ju nästan samtliga skribenter i tråden kommit fram till och presenterat för väldigt längesedan …
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
heisiandiishe
H HJ-C skrev:
Den här slutsatsen hade ju nästan samtliga skribenter i tråden kommit fram till och presenterat för väldigt längesedan …
Tack, tråden började väl någon gång 2022 så toppen att du kom med uppdatering till mig som inte följt alla inlägg <3
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Han tackar för sig och sägeradjö till huset next stop nyköpt lägenhet.
 
  • Grå tigerkatt sitter i bil, ser uppåt, nyfiken, gröna ögon, dagsljus, svart säte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kisumisu och 3 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Nepps huset blev såld efter renoveringen tjänade jag 500papp aldrig mer hus köpte lägenhet istället ‍♀️‍♀️‍♀️‍♀️
Hur mycket pengar (arbetstid inräknat) la du på huset efter att du köpt det?
 
kisumisu
J Jayward skrev:
Han tackar för sig och sägeradjö till huset next stop nyköpt lägenhet.
Fin katt!

Är ibland sin fördel bo i lägenhet. Nu vill jag inte alls hälla salt på sår, men även i brf har man ju viss ansvar.

Hoppas du i alla fall får en bra och fin lägenhet! Med bra bygge och grannar!
 
A Arne_Planka skrev:
Hur mycket pengar (arbetstid inräknat) la du på huset efter att du köpt det?
Hej Arne arbete kostade mig 210000kr total renovering av 2 badrum och 1 toalett nymålade trappor nymålad vardagsrum även alla rum.
Nyrenoverad källare med kakel istället för levande
material kakeln kostade mig cirka 6000kr
Men såklart så har ju källaren gjorts om så barnen kan sova där nere där är det 80kvm totalt nyrenovering
Material för toalett cirka 15000kr
Material för 2 dusch cirka 40000kr

La cirka 20000kr för cement och spackel
Resterande material inkluderades med dom 210000kr
 
A Arne_Planka skrev:
Hur mycket pengar (arbetstid inräknat) la du på huset efter att du köpt det?
Glömde ange att jag la golvvärme i hela källaren och i alla dusch toalett även ingången cirka 25000kr
Sen så bytte jag ut värmen i huset mot luftvärmepump 60000kr då är det ju luft luft 2x 1 i källaren 1 i vardagsrummet för friskare och varm luft. Värmen i sig är klassad a+++ som kallaste när det var 15- då drog båda som max 20kw om dagen
 
  • Diagram visar daglig energiförbrukning och temperatur över en månad för ett vardagsrum. 393 kWh beräknad användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.