Köpte ett suterränghus med liknande riskkonstruktion. Träreglat mot leca. Gjuten platta, isolerad och flytande golv.
Har ännu inte gjort något åt det. Barnen bor där, inspekterar reglarna ibland.. inte en tillstymmelse till mögel efter 30 års tid. Tror de får sitta kvar ett tag till…
Alla riskkonstruktioner innebär inte per automatik katastrof. Synd (om det nu stämmer) att ni råkat illa ut. Men härda ut, det är ett marathon, inget 100 meters lopp man springer när man köpt hus…

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
K Kjohan skrev:
Köpte ett suterränghus med liknande riskkonstruktion. Träreglat mot leca. Gjuten platta, isolerad och flytande golv.
Har ännu inte gjort något åt det. Barnen bor där, inspekterar reglarna ibland.. inte en tillstymmelse till mögel efter 30 års tid. Tror de får sitta kvar ett tag till…
Alla riskkonstruktioner innebär inte per automatik katastrof. Synd (om det nu stämmer) att ni råkat illa ut. Men härda ut, det är ett marathon, inget 100 meters lopp man springer när man köpt hus…
All källarlukt är borta som tur är golvet och väggarna kommer ventileras så det kommer bli perfekt

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
F
J Jayward skrev:
All källarlukt är borta som tur är golvet och väggarna kommer ventileras så det kommer bli perfekt
Snabbt jobbat, allt (?) löst på 27 dagar.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
@Jayward Hur går det med den projekttråd som jag efterfrågade?
Verkar vara en spännande och snabb resa du gjort och då detta hamnat under Juridikdelen missar nog många dina resor och frågor.
Din tråd i Miljö Och Hälsa va ett steg i rätt riktning men inte heller där svarade du på några frågor.
Och då du inte svarar på frågor kanske ditt jobb bättre passar i Projekt delen.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Snabbt jobbat, allt (?) löst på 27 dagar.
Yes klar med 2 toaletter helt nyrenoverade och en toalett med dusch kommer bli i källarvåning också. Bastun är borta målat om husen inne också om 2 dagar flyttar jag in då kan pojkarna sova i ett tillfälligt rum tills källarplanen är färdig

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Jag har läst alla inlägg men orkar inte gå tillbaka och göra det igen. Men skrev du inte tidigare att familjen flyttat in redan?

K Kirre2 skrev:
Jag har läst alla inlägg men orkar inte gå tillbaka och göra det igen. Men skrev du inte tidigare att familjen flyttat in redan?
Nej

• Gilla
HJ-C
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Nej
Ett svar! ETT SVAR!
HOSIANNA!!!

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 12 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Nej
J Jayward skrev:
Värderas husen högt efter renovering kommer jag ju sälja. Jag och frugan har valt att bo i den 1år. Trähus verkar inte va vår grej
Vad menar du med att du och frugan bott där i ett år då? Ett år från nu?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Och när jag tvingades att trots allt läsa gamla inlägg såg jag att huset är byggt 1970. Byggde man verkligen grund med såna stenar då?

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
L lodin92 skrev:
Säljaren kan säkert ha ljugit men sannolikheten är minst lika stor att de inte själva kände de om de bott där länge speciellt om de var äldre personer. Att besiktningsmannen inte kände lukten är mer konstigt. Men kan lukta olika beroende på väder etc hur mycket som tar sig in i huset, nu när de är rivet tror jag det blir svårt att bevisa att de uppsåtligen missat att nämna det. Oavsett en riskkonstruktion som ni borde budgeterat för, men som även borde stått tydligt i besiktningsprotokollet. Men dumt av er att inte göra egen besiktning, men kostar huset bara 6 mille kanske man inte bryr sig. Kontakta säljarna och anticimex och kräv ersättning, nekar dem så släpp det och gå vidare. Försöka häva köpet kommer bara var bortkastad tid.
Man kan ju fundera om säljaren innan besiktning och visning haft en ozonrenare gående där några dagar innan?

• Gilla
Jayward
  • Laddar…
Frågar åt en kompis. Har säljaren en elitgrupp?
För det här känns som en lika rimlig tråd :crysmile:

• Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Mäklaren sa precis att huset kommer värderas till 7 mille efter renovering
Nu har jag ju mordhotat mögeln i källaren och har ju såklart lyckats bra med det fukten är borta och mögeln är totalt borta.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Mäklaren sa precis att huset kommer värderas till 7 mille efter renoveringen
Sälj då för guds skull och sätt dig i en lägenhet, pronto!

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Så här ser det ut nu

• Nyrenoverat källarutrymme med slät betonggolv och stenväggar, innehållande hinkar och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oinredd källarlokal med betonggolv och väggar, svagt upplyst av solljus från litet fönster.
    Skapa konto
  • Renoveringsprojekt med oavslutat gipstak, oskyddade väggar, och byggmaterial på golvet.
    Skapa konto
  • Nyuppsatta stora vita kakelplattor på en vägg i ett rum under renovering, fasthållna med röda och gröna distanser.
    Skapa konto
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.