272 610 läst · 689 svar
273k läst
689 svar
Nyköpt hus mögel
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 243 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 243 inlägg
Skönt att du bara skiter i alla frågor folk har till dig. Du bara kör på i din egna lilla värld med nya frågor och vill ha mer hjälp, som ingenting har häntJ Jayward skrev:
Får man inte medhåll så ”duckar” man sina jobbiga misstag….. svara inte när du inte vill få fler följdfrågor utan kör vidare i full fart och framför allt fortsätt att tycka synd om sig själv när alla är ”elaka och luras”
Åh nej! Har varit borta från detta forum ett par dagar och hade hoppats att detta ”ämne” hade lagt sig nu och att de flesta insett att någon/några driver med vår välvilja.
Men döm av min förvåning att ni håller på med detta ”s—t ämne” fortfarande. Snälla ni, sluta att svara honom, så kommer det att rinna ut i sanden, eller varför inte fortsätta i en annan tråd om t ex Thujahäckar….. Börjar ana oråd där faktiskt. Också mycket hot, tycka synd om och diffus anledning till ”bråket”. Undrar om det finns ett samband. Kolla får ni se. Flera av oss har ju svarat i båda trådar. Då kan detta bli ett ”tråd-maraton”. Wow! Hurra!
Men döm av min förvåning att ni håller på med detta ”s—t ämne” fortfarande. Snälla ni, sluta att svara honom, så kommer det att rinna ut i sanden, eller varför inte fortsätta i en annan tråd om t ex Thujahäckar….. Börjar ana oråd där faktiskt. Också mycket hot, tycka synd om och diffus anledning till ”bråket”. Undrar om det finns ett samband. Kolla får ni se. Flera av oss har ju svarat i båda trådar. Då kan detta bli ett ”tråd-maraton”. Wow! Hurra!
Oj! kan inte riktigt förstå hur TS får ihop alla konstiga frågor o påståenden...........
Medlem
· Stockholm
· 7 186 inlägg
Det är möjligt att TS inte är så lyhörd och har överdrivet optimistiska tidsplaner, eller pessimistiska tankar om sitt projekt. Och huruvida allt är sant eller om det finns överdrifter osv är en spekulation man kan ha.
Men jag tycker vi kan försöka hålla nivån härinne. Tycker någon att det verka slöseri med tid att ge råd som TS inte lyssnar på så är det ju bara att låta bli
Byggahus brukar vara ett bra forum med relativt få personangrepp och urspårade trådar, och så kan det väl få vara ?
Men jag tycker vi kan försöka hålla nivån härinne. Tycker någon att det verka slöseri med tid att ge råd som TS inte lyssnar på så är det ju bara att låta bli
Byggahus brukar vara ett bra forum med relativt få personangrepp och urspårade trådar, och så kan det väl få vara ?
Hittade orsaken till möglet faktiskt och som tur är behövs ingen dränering det visade sig vara kondens från varmvattenberedsrens rör. Felet var ju att träet låg på betongen och och ingen luft kunde komma ut från golvet. Så nu skall jag börja om från början och även installera krypgrundsavfuktare.klaskarlsson skrev:Det är möjligt att TS inte är så lyhörd och har överdrivet optimistiska tidsplaner, eller pessimistiska tankar om sitt projekt. Och huruvida allt är sant eller om det finns överdrifter osv är en spekulation man kan ha.
Medlem
· Stockholm
· 7 186 inlägg
Hmm:J Jayward skrev:
Om det är kondens från VVB så är möglet väldigt (!) lokalt: Max några decimeter ifrån dessa rör skulle jag säga.
Att trä inte skall ligga mot betonggolv är ju dock riktigt.
Och du menar "avfuktare" inte just "krypgrundsavfuktare" väl ? Du hade ju källare ?
Det stod väl något i stil med "i övrigt inga kommentarer" i det som TS visade upp?J Jonte Karlsson skrev:Du har alltså tagit del av det fullständiga besiktningsprotokollet, eftersom du uppenbarligen kan uttala dig om vad som inte står där? Vi andra har nämligen bara fått se de specifika delar som TS valt ut.
Menar du verkligen att anticimex har tagit bort sina standardformuleringar och friskriningar från just denna besiktning trots att de är med i samtliga deras andra tusentals protokoll de skrier varje år?
Intressant, då väntar vi på att du postar resten av protokollet så vi andra också får se det.
Det tolkar i alla fall jag som att det har funnits andra kommentarer.