M mickimike skrev:
Dyrt eller vad syftar du på?

Ja dyrt!
 
J jawen skrev:
Ja dyrt!
Är flera rum och dränering så ja det är dyrt
 
J Jayward skrev:
Så här tänkte jag kanske lite bättre bild

Skiss av källarventilation med friskluftsventiler och luftflödesvägar markerade i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är ett exempel på hur ventilationen bör se ut ( även om jag inte exakt vet hur din källare ser ut), och luften tar alltid den "lättaste vägen" så jag skulle använda 100mm friskluftsventiler & eventuellt justera ner någon av dom lite så luftflödet sker relativt jämnt ifrån ALLA ventiler.

MvH Jawen
 
  • Älska
Jayward
  • Laddar…
T
J Jayward skrev:
Vi trodde ju såklart att doften var ju typ som vanlig källar lukt och misstaget vi gjorde var var att vi började renovera toaletterna och när vi gick ner igen insåg vi att lukten blev bara värre
Du fick ju nycklarna till huset för någon vecka sedan. Hur har du hunnit renovera två badrum? :thinking:
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Du fick ju nycklarna till huset för någon vecka sedan. Hur har du hunnit renovera två badrum? :thinking:
Han har nog bara börjat riva lite eller?
Och när man frilägger en sån vägg så börjar det alltid lukta mycket mera snabbt, & ännu snabbare nu när det är varmt.

Mvh jawen
 
J Jayward skrev:
Här är besiktingen
Lite repetition kanske, men eftersom vissa inlägg är lite röriga delger jag ändå min tolkning:

I besiktningen står det att ytskikten rivits ut och att det är råkällare under renovering (dvs att det du nu rivit ut inte finns).
Det står också att vid framtida återställning rekommenderar de att fuktsäkra alternativ används (inte det du rivit ut!).

Du kan definitivt gå på säljaren om varför de efter besiktningen renoverat på ett sätt som inte är rekommenderat. Men samtidigt syntes det när ni tittade på huset att det var trämaterial, trots att det i besiktningspappren står råkällare.

Hoppas inte för mycket bara.
 
  • Gilla
jawen
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Jag fick ju med dolda fel försäkring men det går inte att bo i huset eftersom mögel lukten kommer ända upp till våningen över

Du skulle kunna täta vid trappen ned till källaren med plast och trycksätta källaren med lätt övertryck (med en fläkt), så slipper du få upp någon som helst lukt till våningen över.

Gör du tvärtom att istället skapa undertryck nere ifrån källaren, så blir det också hyffsat men inte lika bra.

Mvh jawen
 
  • Älska
Jayward
  • Laddar…
J jawen skrev:
Du skulle kunna täta vid trappen ned till källaren med plast och trycksätta källaren med lätt övertryck (med en fläkt), så slipper du få upp någon som helst lukt till våningen över.

Gör du tvärtom att istället skapa undertryck nere ifrån källaren, så blir det också hyffsat men inte lika bra.

Mvh jawen
Kan inte sova har inte sovit på 4 dagar nu jävlar har aldrig haft sån panikångest i mitt liv.
 
J Jayward skrev:
Kan inte sova har inte sovit på 4 dagar nu jävlar har aldrig haft sån panikångest i mitt liv.
Varför det? Lät ju som allt ordnat upp sig. Du har en plan för renovering och säljaren betalar. (Eller?)
 
  • Gilla
rosen.johansson och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Varför det? Lät ju som allt ordnat upp sig. Du har en plan för renovering och säljaren betalar. (Eller?)
Kommer såklart renoveras men har en sån ångest att jag köpte huset. Kommer nog sälja istället vill inte leva med panikångest varje dag.
 
K Kirre2 skrev:
Varför det? Lät ju som allt ordnat upp sig. Du har en plan för renovering och säljaren betalar. (Eller?)
Kanske jag som är för svag men jag mår verkligen dålig inför det här köpet. Hela min kropp gör ont.
 
K Kirre2 skrev:
Varför det? Lät ju som allt ordnat upp sig. Du har en plan för renovering och säljaren betalar. (Eller?)
Nu har vi funnit att det läcker vatten från varmvattenberederan bör inte detta räknas som dolda fel försäkring?
 
J Jayward skrev:
Nu har vi funnit att det läcker vatten från varmvattenberederan bör inte detta räknas som dolda fel försäkring?
Såg du inte det vid din undersökning av fastigheten?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Såg du inte det vid din undersökning av fastigheten?
Nej
 
wildeside
J Jayward skrev:
Nu har vi funnit att det läcker vatten från varmvattenberederan bör inte detta räknas som dolda fel försäkring?
Köpa ett gammalt hus för 6 miljoner och sen gnälla och spy galla och mordhota alla inblandade och tycka att nån annan ska betala. Va F ta eget ansvar och bit ihop.
Vad kostar en VVB i det hela. måste väll ändå handla om promille av totala priset.
Sen undrar folk varför många väljer att sälja med friskrivningsklausul:crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.