T trojlee skrev:
Boscv har ju släppt ett antal nya dyckertpistoler. Vilken ska man köpa om man bara ska ha en?
Har dom släppt någon stom-spikpistol ännu?
Gah, nej, det vetetusan, sitter själv och funderar på vilken man skulle köpa först av dyckertpistolerna. Har tryckluftsvarianter av alla storlekarna, men så fort man är utanför garaget/verkstaden är det ju mindre praktiskt med tryckluftsvarianterna.

Funderade lite på vilken jag använder mest av tryckluftspistolerna, och det är nog faktiskt den för "smalryggsklammer".

Nån stompicka har jag inte sett någon ledtråd om än tyvärr.
 
Har tyvärr gröna varianter som jag hade velat byta ut mot blåa😂. Men blir inte rintigt klok på vilken dyckertpistol som är mest gångbar bland dom nya
 
Klantade mig och råkade spräcka skärmen på min glm 120c😢. Någon som vet om man kan byta den och om det är värt?
 
  • Sprucken skärm på en Bosch GLM 120c laseravståndsmätare på ett arbetsbord med verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Kräver att den kopplas in i dammsugarens autouttag vilket känns onödigt?
Hur skall annars dammsugaren få signal att starta?
 
nanowire nanowire skrev:
Ny(?) vibrationssensor för autostart av dammsugare. Ser ut att vara lite dyrare än Metabos variant. Kräver att den kopplas in i dammsugarens autouttag vilket känns onödigt?
[länk]
Nyare dammsugare kommer säkert ha funktionen integrerat. 😎👍
 
boschkenta
Hmm den där hade ju vart najs att sätta på en kap/ger såg man har byggt in i en bänk. Kunna starta dammsugaren under utan att böja på sig och öppna skåpet osv. Kanon när man som vanlig dödlig också får nöja sig med 10A säkringar i "snickeriet".

Men 1800 spänn är lite väl saftigt...
 
boschkenta
nanowire nanowire skrev:
Du kan köpa Metabos istället. Men lite slöseri att ha den på kapger, har du inte autostart på dess dedikerade dammsugare?

[länk]
Nix, jag har 10A säkringar så får köra sågen (2000w) och dammsugaren på olika grupper så jag kan inte använda dammsugarens inbyggda autostart. Metabon är lockande :)
 
  • Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
Om man vill köpa en bra batteridriven cirkelsåg som funkar med skena, vilken ska man välja?

Någon som provat bosch ”nya” 18v sänksåg? Är den något att ha för precisa snitt? Haft Festool tidigare med kabel, kommer jag bli missnöjd med boschen?
 
SamiHus SamiHus skrev:
Om man vill köpa en bra batteridriven cirkelsåg som funkar med skena, vilken ska man välja?

Någon som provat bosch ”nya” 18v sänksåg? Är den något att ha för precisa snitt? Haft Festool tidigare med kabel, kommer jag bli missnöjd med boschen?
Har den. Den gör det den ska, det enda jag kan anmärka på är att min 230v motsvarande sänksåg uppleva starkare när man kör i tjockt gods. Annars är jag nöjd👍
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Om man vill köpa en bra batteridriven cirkelsåg som funkar med skena, vilken ska man välja?

Någon som provat bosch ”nya” 18v sänksåg? Är den något att ha för precisa snitt? Haft Festool tidigare med kabel, kommer jag bli missnöjd med boschen?
Har den och sladdvarianten, använder batterisågen till 99% 👍
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Är på jakt efter ny cirkelsåg och såg att det ska släppas en GKS 18V-51, [länk]

Någon som sett något skvaller med tekniska specar?
Missat denna helt, 51mm kapdjup vid 90° läser jag.
Ser kompakt ut, utan möjlighet att använda på skenor dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.