Just nu skulle ni Bosch diggare vara på Ahlsell i Årsta.
Lastbil med reklam för Bosch verktyg parkerad utanför Ahlsell i Årsta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Människor samlade vid Bosch PRO Tour-event med verktyg och fordon utanför Ahlsell i Årsta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Walle85
Isakare Isakare skrev:
Just nu skulle ni Bosch diggare vara på Ahlsell i Årsta.
[bild][bild]
Gratis verktyg till alla? 🤔
 
Walle85 Walle85 skrev:
Gratis verktyg till alla? 🤔
Frukost kanske? 🤔😂
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Walle85 Walle85 skrev:
Gratis verktyg till alla? 🤔
Näe, du lär nog bara få känna och klämma...
 
Har nu använt några av de nya 18V maskinerna. Nu avser tråden just 18V, men jag ser 12V som bra komplement. 18V skruvdragare är ju starkare, men tyngre och klumpigare än 12V.
Så vill man ha flera maskiner så kolla på båda alternativen utifrån vad de ska användas till, både kan vara bra att ha även om det blir två olika batterier som ska hanteras.
 
Hej alla!

Jag funderar på att köpa en slagskruvdragare men det finns ju tre stycken i 18-voltsserien:

GDR 18V-210
GDS 18V-210
GDX 18V-210

Jag blir inte riktigt klok vad skillnaden är, jag behöver den för att skruva ihop trästommar/dra i lite längre/grövre träskruvar typ 130 mm franska träskruvar.

Någon som kan hjälpa mig reda ut begreppen? :)

/Rikard
 
R rikard454 skrev:
Hej alla!

Jag funderar på att köpa en slagskruvdragare men det finns ju tre stycken i 18-voltsserien:

GDR 18V-210
GDS 18V-210
GDX 18V-210

Jag blir inte riktigt klok vad skillnaden är, jag behöver den för att skruva ihop trästommar/dra i lite längre/grövre träskruvar typ 130 mm franska träskruvar.

Någon som kan hjälpa mig reda ut begreppen? :)

/Rikard
Olika chuckar.
En för bits.
En för ½".
En för både bits och ½".
 
  • Gilla
rikard454
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Olika chuckar.
En för bits.
En för ½".
En för både bits och ½".
Jag har den sistnämnda. Finns kanske någon nackdel jag inte tänkt på men tycker att det är förnämligt att kunna både skruva och byta däck med samma maskin så för mig är den perfekt.
 
Redigerat:
  • Gilla
rikard454 och 1 till
  • Laddar…
Används den för hemmabruk, välj den med vanlig chuck.
Använder man den i arbetet, då väljer man den som passar bäst utifrån vad man arbetar med.
 
  • Gilla
rikard454
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Jag har den sistnämnda. Finns kanske någon nackdel jag inte tänkt på men tycker att det är förnämligt att kunna både skriva och byta däck med samma maskin så för mig är den perfekt.
Har även en GDX här, dock inte 210.
Används frekvent för hjulbyten mm.
 
  • Gilla
rikard454
  • Laddar…
"Spännande" annonsblad från Bauhaus den här veckan, för att vara kampanjpriser är de långt ifrån de senaste årens priser. Det är bara multiverktyget som har samma pris som förra sommaren då även slipmaskinen, cirkelsågen och sticksågen såldes för 1495. Borrmaskinerna har jag inte koll på.

Såväl sticksågen som multiverktyget är utgående modeller.
Annonsblad med kampanjpriser på Bosch verktyg, inklusive borrmaskiner, multiverktyg, cirkelsåg och sticksåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: för att göra det ännu mer spännande så finns varken sticksågen eller den dyrare borrmaskinen på Bauhaus hemsida...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har nu kört cirkelsågen med den tunna klingan, mycket trevlig bekantskap. Nu får den äldre Elu'n konkurrens. Lätt att styra med en hand och lätt att klyva tryckt trall.
 
A AndersS skrev:
Har nu kört cirkelsågen med den tunna klingan, mycket trevlig bekantskap. Nu får den äldre Elu'n konkurrens. Lätt att styra med en hand och lätt att klyva tryckt trall.
Vilken klinga har du köpt?
 
T trojlee skrev:
Vilken klinga har du köpt?
Det är den som satt på sågen när jag köpte paketet med maskiner.
 
Boscv har ju släppt ett antal nya dyckertpistoler. Vilken ska man köpa om man bara ska ha en?
Har dom släppt någon stom-spikpistol ännu?
 
  • Gilla
mrVoodoo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.