104 356 läst · 750 svar
104k läst
750 svar
Nyheter - Bosch 18V
Har nu använt några av de nya 18V maskinerna. Nu avser tråden just 18V, men jag ser 12V som bra komplement. 18V skruvdragare är ju starkare, men tyngre och klumpigare än 12V.
Så vill man ha flera maskiner så kolla på båda alternativen utifrån vad de ska användas till, både kan vara bra att ha även om det blir två olika batterier som ska hanteras.
Så vill man ha flera maskiner så kolla på båda alternativen utifrån vad de ska användas till, både kan vara bra att ha även om det blir två olika batterier som ska hanteras.
Hej alla!
Jag funderar på att köpa en slagskruvdragare men det finns ju tre stycken i 18-voltsserien:
GDR 18V-210
GDS 18V-210
GDX 18V-210
Jag blir inte riktigt klok vad skillnaden är, jag behöver den för att skruva ihop trästommar/dra i lite längre/grövre träskruvar typ 130 mm franska träskruvar.
Någon som kan hjälpa mig reda ut begreppen?
/Rikard
Jag funderar på att köpa en slagskruvdragare men det finns ju tre stycken i 18-voltsserien:
GDR 18V-210
GDS 18V-210
GDX 18V-210
Jag blir inte riktigt klok vad skillnaden är, jag behöver den för att skruva ihop trästommar/dra i lite längre/grövre träskruvar typ 130 mm franska träskruvar.
/Rikard
Olika chuckar.R rikard454 skrev:Hej alla!
GDR 18V-210
GDS 18V-210
GDX 18V-210
/Rikard
En för bits.
En för ½".
En för både bits och ½".
"Spännande" annonsblad från Bauhaus den här veckan, för att vara kampanjpriser är de långt ifrån de senaste årens priser. Det är bara multiverktyget som har samma pris som förra sommaren då även slipmaskinen, cirkelsågen och sticksågen såldes för 1495. Borrmaskinerna har jag inte koll på.
Såväl sticksågen som multiverktyget är utgående modeller.
Edit: för att göra det ännu mer spännande så finns varken sticksågen eller den dyrare borrmaskinen på Bauhaus hemsida...
Såväl sticksågen som multiverktyget är utgående modeller.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: för att göra det ännu mer spännande så finns varken sticksågen eller den dyrare borrmaskinen på Bauhaus hemsida...